2016-05-28, 15:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Oklart om det rör sig om "Asfaltläggare" eller zigenare, PK-media mörkar självklart det hela.
Kanske någon som bor i Klippan känner till lite mer om detta.

Citat:
– De betalar inte för sig, de för mycket oväsen och stör de övriga campinggästerna, de skräpar ner och dessutom uppträder de hotfullt när någon påtalar att de inte kan bete sig hur som helst. Det har dessutom varit mycket stök mellan medlemmar i själva gruppen, säger Christer Johansson.

– Jag kontaktade polisen för att få dem avhysta men fick då beskedet att jag var tvungen att gå via Kronofogden som sedan skulle kontakta polisen. Jag insåg snabbt att detta kunde ta månader och dessutom bara kosta en massa pengar för att kanske först vid juletid få ett avhysningsbeslut.

Under de senaste dagarna har Christer Johansson enligt egen utsago försökt förmå de ovälkomna gästerna att lämna frivilligt. Det har dock varit fruktlöst.
http://www.hd.se/2016-05-28/vagrar-betala-och-upptrader-hotfullt
Citera
2016-05-28, 16:11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oklart om det rör sig om "Asfaltläggare" eller zigenare, PK-media mörkar självklart det hela.

Låter helt klart som irländska svin. Stackars jävel. Reglerna kring avhysning är horribla och staten står helt på brottslingarnas sida. Hela idén med kronofogden är befängd, liksom kravet att identifiera brottslingarna. De 600 kr det kostar per person är dessutom helt omotiverat. Om någon ockuperar ens mark eller ställer till med kaos på en camping eller annan plats ska det räcka med att ringa polisen som bör ge batongmassage redan samma dag om ohyran inte pallrar sig iväg.
Citera
2016-05-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Låter helt klart som irländska svin. Stackars jävel. Reglerna kring avhysning är horribla och staten står helt på brottslingarnas sida. Hela idén med kronofogden är befängd, liksom kravet att identifiera brottslingarna. De 600 kr det kostar per person är dessutom helt omotiverat. Om någon ockuperar ens mark eller ställer till med kaos på en camping eller annan plats ska det räcka med att ringa polisen som bör ge batongmassage redan samma dag om ohyran inte pallrar sig iväg.

Den svenska ägarrätten är fullkomligt vidrig, en riktig kommunistisk kvarleva. Ibland önskar jag att vi hade ett mer amerikanskt system så att man kunde spreja loss med hagelbössen när obehöriga inträktar ens område.
Citera
2016-05-28, 18:13
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Den svenska ägarrätten är fullkomligt vidrig, en riktig kommunistisk kvarleva. Ibland önskar jag att vi hade ett mer amerikanskt system så att man kunde spreja loss med hagelbössen när obehöriga inträktar ens område.
Allemansrätten är vad jag tycker en alldeles utmärkt rätt!
Om den följs så blir ingen drabbad eller lider någon skada.
Att detta ska måsta försvinna på grund av invasion av patrask från andra länder borde om politikerna hade lite stake lätt kunna förhindras.
Lite mindre feminister och fjollor i politiken helt enkelt!
Citera
2016-05-28, 19:39
Medlem
Continental Ops avatar
ha ha ni som säger att idén med KFM är befängd kommer gilla detta då!

Citat:
Förslag att underlätta avlägsnande av otillåtna bosättningar

En markägare som ansöker hos Kronofogdemyndigheten om att en otillåten bosättning ska avlägsnas ska få en effektivare, enklare och billigare prövning av sitt ärende. Det föreslås i promemorian Otillåtna bosättningar (Ds 2016:17) som justitie- och migrationsminister Morgan Johansson tog emot i dag.

Det här är principiellt mkt intressant, kom igår eller i förrgår, det verkar som att bara Expressen har "nappat" på detta än. Läs noga och begrunda för det är så här det ser ut när man monterar ner rättsstaten.

http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2016/05/forslag-att-underlatta-avlagsnande-av-otillatna-bosattningar/

Ds 2016:17
http://www.regeringen.se/rattsdokument/departementsserien-och-promemorior/2016/05/ds-201617/
Senast redigerad av Continental Op 2016-05-28 kl. 19:45.
Citera
2016-05-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag bor i Klippan så jag vet att det är irländska asfaltsläggare. De beter sig som svin..förra veckan hade de varit inne på ica kvantum som ligger ca 300 meter från campingen, där inne åt de mat och drack yoghurt utan att betala för sig. De blev utkastade därifrån och deras ungar är likadana avarter
Citera
2016-05-29, 18:54
Medlem
Nu har avskrädet slagit läger vid Shell i Bålsta. Ungjävlar kör 4-hjulingar kors o tvärs på åkern. Enl terränglagen får jag böta om jag skulle göra det, svinen får göra vad som helst. Man har helt blockerat en lagerlokal. Kul för ägaren i morrn bitti.
Skicka Anticimex på dom. De kan utrota skadedjur.
Citera
2016-05-30, 06:59
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
2016-05-29 19:36, Kontroll person/fordon, Härnösand
Asfaltsläggare

Polisen har under kvällen kontrollerat brittiska asfaltsläggare i Härnösand. Dessa säljer ofta sina tjänster till privatpersoner och polisen varnar allmänheten.

Organisation
Polisen Västernorrland
https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vasternorrland/2016-05-29-1936-Kontroll-personfordon-Harnosand/
Citera
2016-05-30, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Campingägaren har under flera år tagit emot patrasket till förtret för andra boende. Då de bofasta klagat tidigare år på hur tattarna beter sig har dom fått noll respons.
Dom har fått bete sig hur som helst så länge dom betalat sitt uppehälle.

KARMA IS A BITCH....
Citera
2016-05-30, 13:50
Medlem
MartinStLouiss avatar
Gör dessa personer någonsin ett bra jobb när någon anlitar dem? Vad jag har läst så verkar det alltid som att de lurar folk och gör ett halvtaskigt jobb.
Citera
2016-05-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burkmeister99
Campingägaren har under flera år tagit emot patrasket till förtret för andra boende. Då de bofasta klagat tidigare år på hur tattarna beter sig har dom fått noll respons.
Dom har fått bete sig hur som helst så länge dom betalat sitt uppehälle.

KARMA IS A BITCH....
De jävla svinen har aldrig betalat för sig, och på campingar betalar du först när du kör därifrån
vlket de inte kommer att göra eller så smiter de på natten.
Citera
2016-05-30, 16:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Gör dessa personer någonsin ett bra jobb när någon anlitar dem? Vad jag har läst så verkar det alltid som att de lurar folk och gör ett halvtaskigt jobb.
Det är rent lurendrejeri och "jobbet" dom utför kan en 4åring göra bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in