2016-05-28, 08:16
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragevis

Nu till min fråga.. Finns det någon lista där man kan se vem som var vem genom historiens gång och vad de klottrade? Så att man får ett namn, ett ansikte och vad denne skrev samt var aktiv. Det skulle jag tycka vara intressant ur ett historiskt perspektiv. Är det bara jag som tycker det? Det är väl bra att även synas efteråt? Eller har man tänkt göra karriär på riktigt efter detta och inte vill synas? Byter man namn och så?

Jag har svårt också att tänka mig att det här är en invandrargrej? Vita problembarn upp till 25 år eller något sådant kan jag tänka mig håller på med dessa eller ingår i dessa grupperingar? Finna det klottrare som är riktigt gamla och "kända" som springer runt på stan? Skulle vara lite "roligt" att se en gammalt pancho dra fram en sprayburk ur rocken och skriva OLLE-93

Nej givetvis finns det ingen sådan lista att tillgå. Det närmaste skulle väl vara polisens belastningsregister, men det funkar ju inte riktigt på det viset. Håller dock med om att det skulle varit kul om det fanns, men det går ju liksom lite stick i stäv med graffitins olagliga natur.

Vilka som målar och vad för bakgrunder dom kan tänkas ha diskuteras här:
https://www.flashback.org/t2275665

Och ja. Det finns gamla mer och mindre välkända rävar som ännu är ute och slirar. 93 har dom väl inte hunnit bli ännu iof Eftersom graffitin i Sverige inte är så gammal i sej ännu så har den hittills inte letat sej upp på rollatornivå, men det kommer väl får vi hoppas!!
Citera
2016-05-28, 10:08
Medlem
horses avatar
Game Over, GO. Vad är det för grymma målare? Har dem instagram eller annat?
Citera
2016-05-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Game Over, GO. Vad är det för grymma målare? Har dem instagram eller annat?

är ett genomarbetat projekt med projektledare och marknadsansvarig, klart de har instagram, egen hemsida och merch, bara att googla!
Senast redigerad av pogba 2016-05-28 kl. 11:33.
Citera
2016-05-28, 12:44
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Du är patetisk, ni vet inte hur fel ni har. Definitionen av att killgissa, men om de känns bättre för ditt självförtroende att spotta ut bullshit så varsegod.

Killgissa? Är du Psykos? Du vet ju inte vad jag har för information. Vi kan säga att vi båda gissar

Citat:
Ursprungligen postat av fragevis
Det var väl en olycka? Det vill säga sådant som kommer med "Jobbet"?

Jag vet inte vad man drar in pengar på för att spendera på färgburkar. Jag kan tänka mig att det är rätt dyrt och det krävs rätt många sprayburkar för en "målning". Det behövs ekonomiska muskler för kunna underhålla detta på samma sätt som det krävs muskler för ta bort det. Det är dock skillnad på en skattefinansierad kommun med stora muskler och en liten individ. Det jag också tänker på, att även om man tjänar bra så är man ju praktiken rätt snål på alla onödiga utgifter. Det är ju också så fördömt i alla högre samhällsgrupper att ägna sig åt detta att jag tror inte det är ens en möjlighet att man på något sätt skulle ha ett "bättre" jobb och samtidigt vara klottrare?

Ja och när du hamnar där har du inte en krona kvar i princip på överskådlig tid. Så var kommer pengarna ifrån? Eller tjuvar man sprayburkarna? Jag förstår inte riktigt hur man kommer åt materialet om man saknar pengar.

Så du menar att ingen vet vad de heter etc, trots att deras klotter är överallt? Eller är det en sådan där hemlig "code" att ingen vet vad någon annan heter etc osv? Det finner väl jag som relativt omöjligt då hela iden är väl att man ska synas och höras så mkt som möjligt. Det är väl meningen med att vilja synas? De skriker ju mentalt ut, jag är ensam, titta på mig, älska mig, jag är såååå ensam... och folk tittar men tyvärr av fel anledning dock finner de nog kärleken från subgrupper ur samhällets värsta snitt men men. Det är en annan sak som inte hör hemma här. Det skulle dock vara roligt att få ta del av vad det är som driver dessa och vad de har för bakgrund.

Jag vill inte kritisera deras konstnärliga ådra men det är ju inte så där jättesnygg graffiti och man kan ju förstå att de inte orkar lägga ner tid på göra något ordentligt då det mesta åker bort på en gång. De kanske har gjort något riktigt snyggt som jag har missat.

Jag kommer från en tid då röda linjens tunnelbana blev nedklottrad ofta. De jag kommer ihåg var NSL. Vilka var det? Jag var imponerad kanske inte av klotter och förstörelsen eller hur fult det var, utan att de har lyckas klottra överallt så mkt och så ofta precis överallt och ner till minsta rena yta.

Tänk vilket arbete! Du får inte ens betalt och du får betala allt själv och ändå göra sådana saker på.... egen fritid? Mäktigt. Jag menar vem av "normalsortiet" skulle ens orka ta sig ur soffan. Det här måste ju säkert vara Sveriges flitigaste individer på sätt och vis?

Nu till min fråga.. Finns det någon lista där man kan se vem som var vem genom historiens gång och vad de klottrade? Så att man får ett namn, ett ansikte och vad denne skrev samt var aktiv. Det skulle jag tycka vara intressant ur ett historiskt perspektiv. Är det bara jag som tycker det? Det är väl bra att även synas efteråt? Eller har man tänkt göra karriär på riktigt efter detta och inte vill synas? Byter man namn och så?

Jag har svårt också att tänka mig att det här är en invandrargrej? Vita problembarn upp till 25 år eller något sådant kan jag tänka mig håller på med dessa eller ingår i dessa grupperingar? Finna det klottrare som är riktigt gamla och "kända" som springer runt på stan? Skulle vara lite "roligt" att se en gammalt pancho dra fram en sprayburk ur rocken och skriva OLLE-93

Du har rätt att det kostar pengar att måla mycket. Vi kan bara gissa hur mycket sprayfärg som dom värsta klottrarna gör av med på ett år.
Men en ny bil kostar ändå mer det är säkert.

Det är klart att dom flitigaste målarna har mer energi än andra. Inte konstigt egentligen.
Det här är maniska personer som orkar göra samma sak dag ut året ut åren runt.
Dom tycker det är skitkul att kladda sabba och synas och kräver inte ens betalt för det.

NSL var Norsborgs Slaktar Liga!
Citera
2016-05-28, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Killgissa? Är du Psykos? Du vet ju inte vad jag har för information. Vi kan säga att vi båda gissar

Vad har du för information då? Vem jag är låter vi vara osagt.
Senast redigerad av pogba 2016-05-28 kl. 12:49.
Citera
2016-05-28, 12:59
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Vad har du för information då? Vem jag är låter vi vara osagt.

Jag säger inte heller mer

Förutom att jag är mer en 10 år äldre än dig. Man må tycka att jag skriver strunt och skit men en människas ålder kan direkt avslöja hur stor och betydelsefull man är eller kan vara i branschen..
Senast redigerad av TJudge 2016-05-28 kl. 13:20.
Citera
2016-05-28, 13:23
Medlem
Citat:
Jag säger inte heller mer

Förutom att jag är mer en 10 år äldre än dig. Man må tycka att jag skriver strunt och skit men en människas ålder kan direkt avslöja hur stor och betydelsefull man är eller kan vara i branschen..

Att du ens säger så visar ditt storhetsvansinne.. (alternativt hur o insatt du är) För de första, du har ingen aning om hur gammal jag är, för de andra, ens ålder betyder ingenting här. Känner 18åringar som kört bra mycket mer och är mer insatta än 30 åringar jag känner.

Snälla, sluta dra alla över en och samma kam, man blir bara patetisk då.
Senast redigerad av pogba 2016-05-28 kl. 13:27.
Citera
2016-05-28, 13:27
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Att du ens säger så visar hur oinsatt du är.

Du är inte klok Pogba!

Jag såg mailet du skickade nu Pogba boy!

Nu tar jag illa upp! Har jag spytt galla över Psykos?

Du måste missförstått! Jag diggar Psykos hon köttar mer än någon brud någonsin gjort!
Vad jag skriver om dig får du ta med lite humor då vi pratat förut!

Du har nyss fyllt 23 år har jag fel??
Senast redigerad av TJudge 2016-05-28 kl. 13:36.
Citera
2016-05-28, 13:31
Medlem
Citat:
Du är inte klok Pogba!

nedå, jag vet. Men vad gör det?
Citera
2016-05-28, 13:37
Medlem
Citat:
Du är inte klok Pogba!

Jag såg mailet du skickade nu Pogba boy!

Nu tar jag illa upp! Har jag spytt galla över Psykos?

Du måste missförstått! Jag diggar Psykos hon köttar mer än någon brud någonsin gjort!
Vad jag skriver om dig får du ta med lite humor då vi pratat förut!

Du har nyss fyllt 23 år har jag fel??

Du har fel, och jävla härskartekniker att använda ens namn vid svar. Har jag rätt TJudge? obehagligt.
Citera
2016-05-28, 13:40
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Du har fel, och jävla härskartekniker att använda ens namn vid svar. Har jag rätt TJudge? obehagligt.

Helt rätt!
Citera
2016-05-29, 19:33
Medlem
Citat:
Borde skapa en tråd som är fastklistrad för folk som inte är insatta i kulturen... Bara massa långa inlägg som ingen orkar läsa.

Då liknar nog tråden mest bara ungar som drar varandra i håret och som därav gnäller. Nu vill jag veta mer om NSL, vem var det ? Hur kommer det sig att de hette Norsbergs SlaktarLiga... det som var svenskar flydde ju området i samband med invandrarna flyttade in. Var det här verkligen svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in