Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshback50
Vit medelklass, skilda föräldrar. Kan nog instämma om att de flesta är i samma situation. Jag tror det har och göra med att målare (i alla fall i Sverige) söker sig till graffen som en form av ''titta på mig, jag finns också här, jag är också duktig'' medan invandrare hittar den bekräftelsen på andra sätt.
Förlåt men jag måste leka lite moderator här: Gör detta inte till en listtråd! Bidra med era åsikter och skapa diskussion!
jag har försökt att sätta mig in i varför vissa människor fastnar för graffitin och andra inte, och jag anser att det möjligen kan ligga i psykodynamiska perspektiv.
Det betyder att händelser som vi haft som små kan ha haft större inflytande än vad man tror, kanske på grund av en ensam vårdnad, kanske på grund av något annat men som vi alla delar men inte känner till.
Något som orsakade existentiella problem, tvångsberoendet att få synas, känslan att få ge igen på något.
Som graffitimålare anser jag att vi på något sätt är "skadade", även fast graffitin har gett mig otroligt mycket så har den även tagit och det går inte förneka att det är ett destruktivt beteende.