2016-05-27, 02:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulihej
Här säger han indirekt att ni som klagar här i tråden kan fortsätta njuta utan risk, så länge ni håller er till frivilliga partners.

De flesta som lagförs för att ha köpt sex har inte köpt sex av någon som i efterhand konstaterats vara ett brottsoffer. Så det där stämmer ju inte. Då skulle inte heller polisen tråla prostitutionsstråken i storstäderna efter sexköpare.

Och vad händer när media tipsar polisen om sexköp mellan samtyckande och vuxna, eller hotellpersonal som spionerar på gäster? Polisen måste agera. För lagen gäller alla sexköp.

Den svenska kopplerilagen (det vill säga att förmedla eller ta emot pengar som härrör från sexuella tjänster) är ett annat stort problem. Den innefattar situationer där samtycke finns, och eftersom koppleri har ett relativt högt straffvärde, så trakasserar polisen både sexarbetare och kunder där situationen är helt oproblematisk. Polisens modus operandi är välkänt från trådar i delforumet "Aktuella brottsfall" här på Flashback.

Citat:
Här anger jag ett exempel: i thaimassagesalonger arbetar tjejer ibland med att ge så kallade happy endings (avrunkningar) som ett komplement till den vanliga massagen, för att få extrainkomster. Om salongägaren kan visas känna till detta, så kan det räcka för att de som arbetar på salongen ska kunna anses vara "utsatta", eftersom någon drar direkt eller indirekt nytta av deras prostitution. Även om de ville arbeta där alltså, och kanske gjort, eller inte gjort, en deal att ge en viss procent till salongsägaren.

I det läget ger sig Simons kolleger efter en tids spaning och några "provköp" också efter några av köparna, för att stärka kopplerianklagelsen i rätten. Köparna hängs ut med namn och adress i förundersökningsprotokollet tillsammans med de som arbetat på salongen ("som sålt sex") och de kopplerianklagade salongägarna.

I minst ett av fallen friades salongsägarinnan från misstankar om koppleri, men sexköpare från salongen som pressats att erkänna lagfördes ändå. För ett enkelt handjobb för ett par hundralappar av en frivillig sexarbetare. Way to go polisen och åklagaren, väl använda skattepengar! Schysst också att offentligt hänga ut de som arbetade på salongen som prostituerade, fast de inte gjort något brottsligt...

Det har även hänt att svenska oberoende eskorter blivit av med både vårdnad om barn och bostad på grund av kopplerilagen. Lagen är som sagt skriven så att alla sexköp ska lagföras, så deras kunder dras med i fallet.

Om nu Simon inte tycker en del av sexköpen är problematiska, varför uttalar han sig så svepande och nedsättande om hela gruppen sexköpare? Om han vill skydda sexarbetare, varför förespråkar han en politik och lagstiftning som ger resultat som ovan? Hatet är illa dolt i bästa fall.

Vill man inte lagföra något, så ska det heller inte vara kriminaliserat i lagboken. Annars blir det precis så här. Maktmissbruk och slöseri med skattepengar och resurser.
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-27 kl. 03:11.
Citera
2016-05-27, 02:55
Medlem
NoThEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulihej
Utmärkta artiklar, säkert en utmärkt polis. Men vilket fjant att inte länka till artikeln.

http://www.dn.se/sthlm/att-komma-ut-i-verkligheten-blev-en-kaftsmall/

Det är naturligtvis en verklighet som beskrivs. Inte samma verklighet som civiliserade människor med huvudet på skaft befinner sig i utan den riktiga slaskprostitutionen som man inte trodde fanns. Det står att 9 av 10 utländska kvinnor som prostitutionsgruppen varit i kontakt med är offer för människohandel eller organiserad prostitution. Inte att det skulle utgöra den andelen av alla sexaffärer. Men det kanske är så, jag är inte rätt person att avgöra det. Med tanke på den enorma mängden utrikiska slaskannonser som man får scrolla förbi på de mindre nogräknade annonssidorna är det ingen omöjlighet. Det är därför man aldrig ska befatta sig med utländska tjejer.

Jag tycker han är tydlig med hur de resonerar.

http://www.ottar.se/artiklar/det-r-ett-mansproblem

Här säger han indirekt att ni som klagar här i tråden kan fortsätta njuta utan risk, så länge ni håller er till frivilliga partners. Ungefär som knivlagen. Det är olagligt att bära kniv på allmän plats men när bonden åker in till stan för att besöka järnhandeln kommer han knappast att handbojas och åka piketbuss in till stationen.

Det är väldigt bra att polisen prioriterar de värsta fallen. Det han beskriver är inget jag vill ha i mitt land, eller någon annanstans. En helt annan sak än samtyckande människor som söker nya upplevelser.

I den andra artikeln stod det visserligen att de låter de som vill sälja sex vara ifred, all heder åt dem om det stämmer. Jag kände inte till den andra artikeln och gick efter det som stod i DN.

Hans resonemang om "att sexköpslagen infördes inte främst för dem" är bara helt uppåt väggarna. Om en lag påverkar personer negativt som den inte var menad att påverka anser jag att det är fel på lagen. Han verkar ha en väldigt nonchalant attityd när det kommer till att folk potentiellt får sina liv förstörda p.g.a. lagen trots att alla inblandade kan ha varit frivilliga vuxna.

"Man blir ångerfull, men inte på riktigt. Ingen tänker på kvinnan som sålt sex i den situationen, alla tänker på sig själva, och att deras familj inte ska få veta något. Vissa börjar slåss med oss, andra försöker springa därifrån, en del börjar gråta. De säger att vi har förstört deras liv, att vi inte förstår varför de köpt sex. De gör sig till offer."

Citatet ovan tycker jag är mycket talande. Han kan inte känna någon empati med en sexköpare alls. Nu specificerar han inte om han reagerar lika dant om det visar sig att alla inblandade är där av fri vilja, men tonen i artikeln får mig att tro att så är fallet.

Han stryker mig mothårs för att han ger mig intrycket av att vara ute på ett korståg där han har moraliskt rätt och ändamålen helgar medlen.
Senast redigerad av NoThEs 2016-05-27 kl. 03:02. Anledning: så inte är fallet -> så är fallet
Citera
2016-05-27, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
*dravel*

PS. Ni får googla upp källan. Jag vill inte dra trafik dit.

Jag googlade valda delar av dina "citat" och fann endast denna tråd.

Länka källa eller bli anmäld för 0.03.
Citera
2016-05-27, 03:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Jag googlade valda delar av dina "citat" och fann endast denna tråd.

Länka källa eller bli anmäld för 0.03.

Vilka citat talar du om? Det finns inga citat i trådtarten.

Det finns heller ingen regel som tvingar någon att länka källor på Flashback. Jag vill inte dra trafik och göda gammelmedia.

I inlägg #85 har jag tydligt angivit att det är mitt eget exempel och att det sitter inom citattaggar för att göra inlägget strukturerat.
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-27 kl. 03:27.
Citera
2016-05-27, 03:42
Medlem
Citat:
Vilka citat talar du om? Det finns inga citat i trådtarten.

Vad är då dina fetade passager, och som vi uppmanas googla efter själva eftersom du inte vill dra trafik till din källa?
En källa som aldrig indexerats av google?
Finns din källa på Darknet månne?

Citat:
Det finns heller ingen regel som tvingar någon att länka källor på Flashback.

Trådplaceringen avgör källbehov.
Vi befinner oss i Prostitution - Etik, moral och politik och du har hittills hävdat att moral och etik är ur spel. Kvar för dig är att visa hur detta påverkar politiken?

Citat:
I inlägg #85 har jag tydligt angivit att det är mitt eget exempel och att det sitter inom citattaggar för att göra inlägget strukturerat.

Så inget av det du säger i TS är knutet till verkligheten?

Därav är tråden med andra ord redo för (FB) Konspirationer och alternativa teorier ?
Citera
2016-05-27, 03:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Vad är då dina fetade passager, och som vi uppmanas googla efter själva eftersom du inte vill dra trafik till din källa?
En källa som aldrig indexerats av google?
Finns din källa på Darknet månne?

Trådplaceringen avgör källbehov.
Vi befinner oss i Prostitution - Etik, moral och politik och du har hittills hävdat att moral och etik är ur spel. Kvar för dig är att visa hur detta påverkar politiken?

Så inget av det du säger i TS är knutet till verkligheten?

Därav är tråden med andra ord redo för (FB) Konspirationer och alternativa teorier ?

Är du påtänd eller bara korkad?

(1) Politik är kopplat i tråden via lagstiftning, och det finns inget som säger att alla tre delämnen måste var med; (2) DN-artikeln finns mig veterligen länkad av en annan användare i tråden, leta om du är intresserad; (3) Den fetade texten i trådstarten utgör topic/diskussionsämne. Det står i en rubrik ovanför. Är du blind?; (4) Skärp dig, annars anmäler jag dig för off topic.
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-27 kl. 03:57.
Citera
2016-05-27, 04:05
Medlem
Citat:
Är du påtänd eller bara korkad?

Jag kan svära på Heder och Samvete om att jag inte är korkad.

Citat:
(1) Politik är kopplat i tråden via lagstiftning,

Det finns ingenting i lagen som säger att en Polis har rätt att smutskasta sin arbetsplats i form av anonyma anklagelser om ditten och datten. Antingen står man för det man säger och saken blir utredd till fullo av allt från allmänhet till åklagarämbete, eller också står man inte för det man säger varpå saken beror och blir till slut ingenting annat än en obskyr tråd i en av internets många många miljarder redan arkiverade diskussionstrådar.

Visa mig var jag kan hitta detta jävla korrupta polishelvete eller finn dig i att bli betraktad som kollaboratör!
Citera
2016-05-28, 08:31
Medlem
WordWarriors avatar
Från Rose Alliance Facebooksida:

Citat:
Ännu en gång uttalar sig Simon Häggström från Prostitutionsenheten diskriminerande om personer som säljer sex. All denna mediauppmärksamhet eftersom Simon skrivit en snaskig bok om "En spanares kamp mot prostitutionen."

Prostitutionsenheten fortsätter polarisera sexarbetare mot varandra genom att kategorisera dem som "offer" eller "lyckliga h*ror", samtidigt som de påstår att de s.k. lyckliga näst intill inte existerar.

Häggström påstår att han aldrig träffat annat än offer trots att flera Rose Alliancemedlemmar blivit utsatta för honom och hans förtryckande sätt och kan vittna om att det inte är sant.

Polisen bedriver spaning på oss, sparkar in våra dörrar så vi tvingas flytta, förlorar kunder, förlorar vårdnaden av våra barn, deporteras, allt under ursäkten att "de misstänkte vi var minderåriga eller under tvång".

Så mycket skyddar Simon och sexköpslagen sexsäljarna...
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-28 kl. 08:34.
Citera
2016-05-29, 18:20
Medlem
WordWarriors avatar
När man talar om trollen:

Ni vill Simon börja stänga thaimassagesalonger, helst utan besvärande bevis på sexhandel...

http://www.svd.se/tusentals-sexkop-pa-massagesalonger/om/den-nya-prostitutionen

Tror Simon prostitutionen försvinner då? Eller byter den arena?

Läs mitt inlägg #85 om hur man agerat på thaisalongerna tidigare, samt inlägg #93 angående Rose Alliance Facebookinlägg, där sexsäljande medlemmar vittnar om hur de trakasserats av Simon och hans anhang. Det har ju totalt brunnit i proppskåpet på den här killen. Farligt, eftersom han är polis.

När förorterna brinner är det alltså det här polisen ska syssla med? Förstår ni vilket sjukt land ni bor i?
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-29 kl. 18:32.
Citera
2016-05-30, 11:25
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
När man talar om trollen:

Ni vill Simon börja stänga thaimassagesalonger, helst utan besvärande bevis på sexhandel...

http://www.svd.se/tusentals-sexkop-pa-massagesalonger/om/den-nya-prostitutionen

Tror Simon prostitutionen försvinner då? Eller byter den arena?

Läs mitt inlägg #85 om hur man agerat på thaisalongerna tidigare, samt inlägg #93 angående Rose Alliance Facebookinlägg, där sexsäljande medlemmar vittnar om hur de trakasserats av Simon och hans anhang. Det har ju totalt brunnit i proppskåpet på den här killen. Farligt, eftersom han är polis.

När förorterna brinner är det alltså det här polisen ska syssla med? Förstår ni vilket sjukt land ni bor i?
Ja, det är den svenska polisens prioritering. Småflickor våldtas av ensamkommande skäggbarn på badhus medan polisen jagar sexköpare där det inte finns något brottsoffer.

Den här tråden borde döpas om:

Simon Häggströms lögner om prostitution

för det är ju vad tråden handlar om.
Citera
2016-05-30, 13:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ja, det är den svenska polisens prioritering. Småflickor våldtas av ensamkommande skäggbarn på badhus medan polisen jagar sexköpare där det inte finns något brottsoffer.

Den här tråden borde döpas om:

Simon Häggströms lögner om prostitution

för det är ju vad tråden handlar om.

Visst är det så. Som jag ser det är det ett av många tecken på samhällets fortgående förfall på alla områden.

Jag håller med dig om namnbytet på tråden, och har redan skickat ett förslag om detta till moderator.
Citera
2016-06-02, 14:49
Medlem
Politiskt korrekt om prostitution i aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22925362.ab

En utländsk polis som fördömer prostitution i Stockholm. Klockrent korrekt!

Men absolut. Nog sjukt mycket elände i Stockholm med heroinberoende prostituerade och annat elände.

Men! Att alla män skulle vara brutala förövare som bara är ute efter makt och dominera och förnedra kvinnor är bara inte sant. Lika lite som att det inte skulle finnas en enda prostituerad som vill sälja sex. Visst, då kan man tycka att han som jobbar med det vet ju. 1) Antingen ljuger han och vill vara hjälte 2) Klart i Stockholm på gatan är det kanske som han säger.

Dock finns det en hel del tjejer som verkligen vill det! Har tex. en som tjatar på mig som jag inte ens har träffat. När ska du våga och bla.bla. och vet andra helt vanliga tjejer.

En del håller på kanske bara ett tag som en spännande grej eller mer permanent. Finns tjejer med helt vanliga jobb som gärna tjänar sig en hacka extra och dessutom går igång på att sälja. Eller studenter som kanske har lite skralt (men hade ju klarat sig) som drar in lite extrapengar.

Utomlands är det ofta tjejer som inte vill ägna sig åt ett slitigt jobb på landsorten eller i en fabrik till små pengar när de kan tjäna så mycket mer genom sexuella tjänster och dessutom om de har tur kan hitta en varaktig relation med en man som ger dom ett bättre liv.

Männen som går till prostituerade är enligt min bedömning oftast kärlekstörstande, kvinnolängtande och förvisso ja, kåta män. Ofta snälla och kanske för blyga och alldagliga för att få till det med kvinnor. Absolut helt säkert så finns det många av dom i varje fall! Män har liksom en stark dragningskraft till det sexuella. Män älskar kvinnor och kvinnokroppen, hur svårt ska det vara att acceptera? Så naturligt det kan bli. Är liksom inte en ond längtan efter att få förgöra kvinnor som det alltid ska ses som.

Är så trött på att män alltid ska ses som förövare och kvinnor som offer. Finns prostiuerade som är offer och finns sexköpande män som är offer. Man kan också se det som att två människor har sex och den ena desperat törstande parten måste betala för det. Vem utnyttjar vem? Det vet man inte alla gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in