Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det var så damtennisen gjorde under slutet av 90-talet. Den sporten var på väg utför. De spelarna tjänade inget alls mot herrarna men då satte man igång med att göra idrotten "sexig" med krav på minikjolar osv. Resultat damtennisspelare tjänar idag lika mycket om inte mer än herrtennisspelare. Sexistiskt jo möjligen men det gällde ju att locka de som nu faktiskt la pengar och kollade på idrott sina pengar på nämnda idrott och det var män som var de som gjorde det. Ska kvinnorna klaga för de väl banne mig börja lägga sina pengar på idrott i lika stor utsträckning och då om nu de helst ser män spela idrott utan t-shirt så kommer män för att tjäba pengar spela utan t-shirt.
Du har fan rätt med damtennisen. Nu när an tänker på det så var det just slutet på 90-talet som de riktiga läckerbitar kom fram men ska jag vara ärlig så tyckte jag ändå att själva spelet håller en bra nivå och är faktiskt ganska underhållande. Kan utan konstigheter titta på en match mellan ruggugglor så länge dessa ligger högt på rankningen.
Det som är allra mest störande med damfotbollen måste ändå vara att det är främst journalister som gör allt för att exponera denna tråkiga sport. De flesta tjejer skiter ju fullständigt i fotboll och vad jag har märkt bland de ytterst få kvinnliga fotbollspelare jag träffat på är att de föredrar herrfotbollen alla dagar i veckan.