2016-05-27, 00:57
Bannlyst
Damfotboll är som någon tidigare skrev ett socialt experiment där media försöker göra allt för att exponera det och få folk att bli intresserade. Aldrig tidigare har någon damsport blivit så sjukt promotad av exakt alla inom media.

Jag tycker genuint synd om alla tjejer som verkligen briljerar i sina sporter och som erbjuder underhållningsvärde av hög klass: damhandboll, friidrott, damvolleyboll, skidor, damtennis och många fler men som inte får lika mycket publicitet bara för att någon bestämt sig för att göra damfotbollen populär.

Sen är också feminismen en starkt bidragande orsak till varför ingen vettig tycker om damfotboll.

Om inte sporten erbjuder underhållning i form av spelet så gäller det att försöka göra den sevärd på ett annat sätt för att dra in pengar och göra damfotbollen till en självförsörjande affär. Jag tror att det var Blatter som faktiskt hade en riktigt bra idé som gick ut på att låta dom spela med kjolar och göra planerna mindre så att spelet kan bli mer intensivt. Damfotboll borde vara som futsal då dessa arealer passar nog den kvinnliga kroppen betydligt bättre. Men självklart skulle skitnödiga feminister och ännu mera skitnödiga journalister förstöra denna idé.
Citera
2016-05-27, 01:00
Medlem
Svenska män kan vara stolta över att de kan slå tjejer.
Citera
2016-05-27, 01:02
Medlem
Milford.Cubicles avatar
vad häftigt att vara bättre än tjejer i fortboll...wow..imponerande... det kan ni skryta med killar. bra för era självkänsla slått ett gäng tjejer
Citera
2016-05-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
vad häftigt att vara bättre än tjejer i fortboll...wow..imponerande... det kan ni skryta med killar. bra för era självkänsla slått ett gäng tjejer

Någon jämförde med kossor, så bättre än kor vore nog en mer passande beskrivning.

Jätte duktigt tycker jag med.
Citera
2016-05-27, 01:11
Medlem
TheGrimComedians avatar
Damfotboll suger... precis som kvinnor suger.
Citera
2016-05-27, 01:29
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Vi var ett ganska dåligt lag när vi var drygt 15 år, och då mötte vi dåvarande Malmö FFs damlag. Therese Sjögran tunnlade mig minns jag, men jag hängde in en frispark från halva plan och vi vann med 3-0, då var MFF ett topplag i Allsvenskan med.
Citera
2016-05-27, 01:31
Medlem
Det ar helt arligt inte rattvist att dessa mots, det rent fysiska gor skillnad, starkare ben lite storre fotter ger battre bollkontroll, tror det blir mest uppenbart vid djupledslopningar, da en kille som man komma upp i sprintfart snabbare kan ligga vid backlinjen vanta in offsiden till sista sekunden och ta den dar livsviktiga lopningen.

Damfotboll i all ara, men skillnaderna ar for stora for att en san har match ska kunna spelas med vardighet....
Citera
2016-05-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Någon jämförde med kossor, så bättre än kor vore nog en mer passande beskrivning.

Jätte duktigt tycker jag med.
Har inte kossor högre tempo än damfotboll?
Citera
2016-05-27, 01:36
Medlem
dovAkins avatar
Det jag tkr e skumt e hur stor skillnad det är tekniskt, dem passar mkt långsammare och snubblar mycket mer. Det känns som dem delarna borde inte vara så stor skillnad.

Sen är det större skillnad i fotboll än i övriga lag sporter , ex innebandy handboll hur kmr det sig ? ( inte hockey men det räknas ej )
Citera
2016-05-27, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Har inte kossor högre tempo än damfotboll?

Det är för svårt för att kunna avgöras.
Citera
2016-05-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Det jag tkr e skumt e hur stor skillnad det är tekniskt, dem passar mkt långsammare och snubblar mycket mer. Det känns som dem delarna borde inte vara så stor skillnad.

Sen är det större skillnad i fotboll än i övriga lag sporter , ex innebandy handboll hur kmr det sig ? ( inte hockey men det räknas ej )

Tjejer vet att de är fula och lägger fokus på att hålla inne sina feta magar och att visa sig från sin bästa sida istället för själva spelet.

De försöker lyckas med båda utan att förstå att de inte kan lyckas med något av det.

Båda aktiviteter är således slöseri med tid för flickornas del.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-05-27 kl. 01:47.
Citera
2016-05-27, 01:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Om inte sporten erbjuder underhållning i form av spelet så gäller det att försöka göra den sevärd på ett annat sätt för att dra in pengar och göra damfotbollen till en självförsörjande affär. Jag tror att det var Blatter som faktiskt hade en riktigt bra idé som gick ut på att låta dom spela med kjolar och göra planerna mindre så att spelet kan bli mer intensivt. Damfotboll borde vara som futsal då dessa arealer passar nog den kvinnliga kroppen betydligt bättre. Men självklart skulle skitnödiga feminister och ännu mera skitnödiga journalister förstöra denna idé.

Det var så damtennisen gjorde under slutet av 90-talet. Den sporten var på väg utför. De spelarna tjänade inget alls mot herrarna men då satte man igång med att göra idrotten "sexig" med krav på minikjolar osv. Resultat damtennisspelare tjänar idag lika mycket om inte mer än herrtennisspelare. Sexistiskt jo möjligen men det gällde ju att locka de som nu faktiskt la pengar och kollade på idrott sina pengar på nämnda idrott och det var män som var de som gjorde det. Ska kvinnorna klaga för de väl banne mig börja lägga sina pengar på idrott i lika stor utsträckning och då om nu de helst ser män spela idrott utan t-shirt så kommer män för att tjäba pengar spela utan t-shirt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in