2016-05-27, 02:23
Medlem
DRD4s avatar
Hahahahaha! Män som gillar att titta på när andra män lufsar runt och har homoerotisk teater i 90 minuter känner självfallet innerst inne att detta är FEL och söker tröst genom att nedvärdera hela den kvinnliga rasens fysiska förmåga.

Fotboll är TRAMS! en sysselsättning för garderobsbögar.
Citera
2016-05-27, 02:25
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Hahahahaha! Män som gillar att titta på när andra män lufsar runt och har homoerotisk teater i 90 minuter känner självfallet innerst inne att detta är FEL och söker tröst genom att nedvärdera hela den kvinnliga rasens fysiska förmåga.

Jag hade gärna sett damfotboll med snygga hetrobrudar. Nu är det 95% maskulina jätteflator. Som säkert har håriga rövar
Citera
2016-05-27, 02:26
Medlem
Citat:

Jag uppskattar damfotboll. Inte på samma sätt som herrfotboll, men jag kollar ändå en & annan match med damerna.

Fotboll är inte trams, dina argument är trams.
Citera
2016-05-27, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren

De mentala egenskaper som premieras i fotboll är väsentligen desamma som man behöver i gemensam jakt på villebråd i grupp eller för den delen mindre stamkrig. Evolutionen har helt enkelt inte anpassat och utvecklat kvinnors hjärnor för de mentala förmågor som behövs för en aktivitet som fotboll, eftersom kvinnor inte behövt dem under den tid evolutionen ännu påverkade våra hjärnor.

En av de smartare sakerna jag hört på flashback det här året. Jag är inte ironisk på något sätt. Har aldrig tänkt på att just detta kan vara en av de största anledningarna I kombination med fysisk underläget. Män har historiskt sätt vad jag har förstått alltid varit bättre än kvinnor på att organisera sig och skapa lojalitet mellan lagkamrater.
Citera
2016-05-27, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var så damtennisen gjorde under slutet av 90-talet. Den sporten var på väg utför. De spelarna tjänade inget alls mot herrarna men då satte man igång med att göra idrotten "sexig" med krav på minikjolar osv. Resultat damtennisspelare tjänar idag lika mycket om inte mer än herrtennisspelare. Sexistiskt jo möjligen men det gällde ju att locka de som nu faktiskt la pengar och kollade på idrott sina pengar på nämnda idrott och det var män som var de som gjorde det. Ska kvinnorna klaga för de väl banne mig börja lägga sina pengar på idrott i lika stor utsträckning och då om nu de helst ser män spela idrott utan t-shirt så kommer män för att tjäba pengar spela utan t-shirt.

Du har fan rätt med damtennisen. Nu när an tänker på det så var det just slutet på 90-talet som de riktiga läckerbitar kom fram men ska jag vara ärlig så tyckte jag ändå att själva spelet håller en bra nivå och är faktiskt ganska underhållande. Kan utan konstigheter titta på en match mellan ruggugglor så länge dessa ligger högt på rankningen.

Det som är allra mest störande med damfotbollen måste ändå vara att det är främst journalister som gör allt för att exponera denna tråkiga sport. De flesta tjejer skiter ju fullständigt i fotboll och vad jag har märkt bland de ytterst få kvinnliga fotbollspelare jag träffat på är att de föredrar herrfotbollen alla dagar i veckan.
Citera
2016-05-27, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Hade jag varit tränare för ett damlag hade jag köpt massa negresser(som har högre testovärde än kvinnor från andra raser) och kört stenhård gymträning samt några tränare som kan träna upp teknik/taktik.

Hade krossat alla andra damlag.

Nja skulle inte tro det. De fysiskt överlägsna nergresserna brukar ofta vara från det mörka Afrika och där är intelligensen ofta väldigt låg och dessa nergresserna hade kanske blivit individuellt bra men jag har otroligt svårt Att se hur dom skulle kunna samarbeta i grupp. Dessutom är väl inte afrikaner kända för att ha något vidare spelsinne och spelupofattning med vissa undantag.
Citera
2016-05-27, 02:44
Bannlyst
Citat:

Det är snarare bara garderobsbögar som ser fotboll på samma sätt som du. Vi vanliga ser det som en sport utan några mesiga tillbehör eller skydd och med väldigt många komponenter för att laget eller jaget ska vara riktigt bra. Damfotbollen saknar tyvärr helt och hållet underhållningsvärde och det är knappast männens fel att ingen tycker om damfotbollen. Dessutom ska du veta att majoriteten damklubbar och landslag existerar pga herrarnas intäkter.
Citera
2016-05-27, 02:44
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Nja skulle inte tro det. De fysiskt överlägsna nergresserna brukar ofta vara från det mörka Afrika och där är intelligensen ofta väldigt låg och dessa nergresserna hade kanske blivit individuellt bra men jag har otroligt svårt Att se hur dom skulle kunna samarbeta i grupp. Dessutom är väl inte afrikaner kända för att ha något vidare spelsinne och spelupofattning med vissa undantag.

Finns väldigt många negresser så att hitta typ 30 med hyfsad IQ och testo-nivåer är nog ganska lätt. Kolla systrarna Williams i tennis. De ser ut som män jämfört med de nätta europeiska/asiatiska kvinnorna.
Citera
2016-05-27, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Finns väldigt många negresser så att hitta typ 30 med hyfsad IQ och testo-nivåer är nog ganska lätt. Kolla systrarna Williams i tennis. De ser ut som män jämfört med de nätta europeiska/asiatiska kvinnorna.

Jo jag håller med dig att negressers fysik kan vara riktigt imponerande. Framförallt deras rövar som gör att man blir gudstroende. Man kan säkert hitta ett gäng negresser med hyfsad IQ men sen gäller det att få dom samspelta och disciplinerad. Tyvärr har historien visat att detta är något neger har svårt med.
Citera
2016-05-27, 03:00
Medlem
Ev1ld1cks avatar
Dam fotboll är som att slänga in en brödbit till hönsen...
Citera
2016-05-27, 03:04
Bannlyst
Dumtråd! Jag är inte feminist men tjejer får väl fan spela fotboll om dom vill. Jag skrev det förut, det enda jag retar mig på är att media försöker göra damfotbollen större än den är av politiska orsaker.
Citera
2016-05-27, 03:51
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Dumtråd! Jag är inte feminist men tjejer får väl fan spela fotboll om dom vill. Jag skrev det förut, det enda jag retar mig på är att media försöker göra damfotbollen större än den är av politiska orsaker.
Det är väl knappast någon som vill hindra tjejer från att spela fotboll. Det handlar väl mer om "kön är en social konstruktion" och "kvinnor kan göra allt lika bra som män" som spökar. Det är liksom ett vetenskapligt faktum att män är både starkare, snabbare och mer uthålliga än kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in