2016-05-27, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Det ar helt arligt inte rattvist att dessa mots, det rent fysiska gor skillnad, starkare ben lite storre fotter ger battre bollkontroll, tror det blir mest uppenbart vid djupledslopningar, da en kille som man komma upp i sprintfart snabbare kan ligga vid backlinjen vanta in offsiden till sista sekunden och ta den dar livsviktiga lopningen.

Damfotboll i all ara, men skillnaderna ar for stora for att en san har match ska kunna spelas med vardighet....
Det understrukna gav mig ett litet gott skratt. I övrigt har du rätt, det har att göra med explosiviteten i musklerna och framförallt hur kroppen är utformad. Män har ett övertag på ett hormonellt plan, det förnekar ingen (som är vid sina sinnens fulla bruk). Övertaget är mindre i prepubertal ålder, men skillnaden finns där trots allt. Detta faktum kan ju vara lite knäckande för vilken elitidrottsmänniska som helst. Rätt så uppenbart i detta specifika fall.

Tur att det finns Let's Dance på TV ändå, när allt kommer omkring.
Citera
2016-05-27, 04:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Dumtråd! Jag är inte feminist men tjejer får väl fan spela fotboll om dom vill. Jag skrev det förut, det enda jag retar mig på är att media försöker göra damfotbollen större än den är av politiska orsaker.
Nä det får dom inte. Dom får spela damfotboll.
Citera
2016-05-27, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Nä det får dom inte. Dom får spela damfotboll.

Lägg av, du kanske får en dotter en dag och då är du inte lika kaxig.
Citera
2016-05-27, 04:30
Medlem
hedinos avatar
Inte så insatt i fotboll men damlaget i den lokala klubben i Hockey har spöat ett och annat herrlag, spelade lika mot J-20 herr laget för något år sedan på en träningsmatch.

Så helt odugliga är dom ju inte i alla sporter.
Citera
2016-05-27, 04:36
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Inte så insatt i fotboll men damlaget i den lokala klubben i Hockey har spöat ett och annat herrlag, spelade lika mot J-20 herr laget för något år sedan på en träningsmatch.

Vill inte vara dryg men.......källa på det, tack. Det låter väldigt otroligt i mina öron. Damhockeyn har inte ens samma regler som killar över 12 typ, när det kommer till kroppskontakt (tacklingar förbjudet).
Citera
2016-05-27, 04:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Dumtråd! Jag är inte feminist men tjejer får väl fan spela fotboll om dom vill. Jag skrev det förut, det enda jag retar mig på är att media försöker göra damfotbollen större än den är av politiska orsaker.

Håller med och tycker även att det är underbart att kvinnor och män inte är samma sak.

Låt kvinnor vara kvinnor och män få vara män och se på möjligheterna som då finns.

Endast bögar skulle vilja se världen full av enbart män.
Citera
2016-05-27, 05:02
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Håller med och tycker även att det är underbart att kvinnor och män inte är samma sak.

Låt kvinnor vara kvinnor och män få vara män och se på möjligheterna som då finns.

Endast bögar skulle vilja se världen full av enbart män.

...och anti-feminister.

Fotboll saknar underhållningsvärde oavsett om det är herr- eller damfotboll! Visst kan till exempel Zlatan göra ett enskilt fantastiskt mål där han slår in i mål genom att göra en volt i luften, men som helhet är det genuint tråkigt. Bara gud vet varför det är så populärt - allmän hjärntvätt?
Senast redigerad av thewellovedone 2016-05-27 kl. 05:04.
Citera
2016-05-27, 05:08
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedino

Om damlaget är från Riksserien och herrlagen var div. 4 finns det en liten chans att du talar sanning.
Citera
2016-05-27, 05:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Om damlaget är från Riksserien och herrlagen var div. 4 finns det en
liten chans att du talar sanning.

Eller så är han från Jämtland vars hockeykultur har en hel del att önska.
Citera
2016-05-27, 05:14
Medlem
PastorAstorFlanells avatar
"Damfotboll är som V75 med kor". Gert Fylking
Citera
2016-05-27, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PastorAstorFlanell
"Damfotboll är som V75 med kor". Gert Fylking

Någon fick frågan om hur man gör damfotbollen mer populär och svarade att dom kan börja med att raka av sig mustaschen. Hysen?
Citera
2016-05-27, 05:20
Medlem
hedinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Vill inte vara dryg men.......källa på det, tack. Det låter väldigt otroligt i mina öron. Damhockeyn har inte ens samma regler som killar över 12 typ, när det kommer till kroppskontakt (tacklingar förbjudet).

Laget i fråga spelade i div 1 och var i topp 3 under flera år. Västra Götaland.

Mer säger jag inte för att outa mig.

Men dom var riktigt bra , detta var runt 08-11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in