2016-05-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Vart är hon född? "37" är inte norra Sverige. Är man född i Väster- eller Norrbotten brukar man ha 88-92 i personnumret?

Bara om man är jävligt gammal, det systemet skrotades väl för länge sedan?
Citera
2016-05-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Bara om man är jävligt gammal, det systemet skrotades väl för länge sedan?

Gällde till och med 1989.
Citera
2016-05-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Sprider du dynga i syfte att göra skada?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Murklor
Skriver bara sanningar här, men är osäker på om det kan ha varit stenmurkla!? I trakten jag växte upp var det och är fortfarande en delikatess, har aldrig hört någon som skulle mått dåligt heller??
Citera
2016-05-26, 20:28
Medlem
hum.by.666s avatar
Jag tror att ni snackar om toppmurkla. Den är inte giftig, men bör avkokas pga stor risk att förväxla den med den mycket giftiga stenmurklan. Det mesta av det giftiga ämnet gyromitrin försvinner då ut i kokvattnet.

Jag finner det osannolikt att hon varit ute i skog och mark i slutet av april och sökt svamp för detta ändamål. Tidskrävande, ibland får man ju gå långt innan man hittar något, om man ens gör det. Svampsäsongen för just murklor startar visserligen i maj, men det gäller nog de södra delarna av landet.

Kan vi nu släppa det där med vilken sorts murkla ni käkat? Istället börja fundera lite på andra tänkbara gifter hon kommit över. Stormhatt, som någon tidigare nämnde, är ett bra exempel. Går att dölja genom att blanda med något med stark smak, typ pepparrot. Symtomen visar sig dock ganska så snart, kommer ibland redan en timme efter intaget.

http://www.giftinformation.se/vaxtregister/stormhatt/
Senast redigerad av hum.by.666 2016-05-26 kl. 20:35. Anledning: Stavfel
Citera
2016-05-26, 21:41
Medlem
Är det bara jag som undrar hur killen mår?
Någon från trakten borde väl ha lite mer information än vad som framgått hittills?
Citera
2016-05-26, 22:47
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Är det bara jag som undrar hur killen mår?
Någon från trakten borde väl ha lite mer information än vad som framgått hittills?
Jo jag har undrat - speciellt över vilka eventuella skador som åsamkats honom. Är det deras gemensamma barn?
Citera
2016-05-27, 01:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Jag tror att ni snackar om toppmurkla. Den är inte giftig, men bör avkokas pga stor risk att förväxla den med den mycket giftiga stenmurklan. Det mesta av det giftiga ämnet gyromitrin försvinner då ut i kokvattnet.

Jag finner det osannolikt att hon varit ute i skog och mark i slutet av april och sökt svamp för detta ändamål. Tidskrävande, ibland får man ju gå långt innan man hittar något, om man ens gör det. Svampsäsongen för just murklor startar visserligen i maj, men det gäller nog de södra delarna av landet.

Kan vi nu släppa det där med vilken sorts murkla ni käkat? Istället börja fundera lite på andra tänkbara gifter hon kommit över. Stormhatt, som någon tidigare nämnde, är ett bra exempel. Går att dölja genom att blanda med något med stark smak, typ pepparrot. Symtomen visar sig dock ganska så snart, kommer ibland redan en timme efter intaget.

http://www.giftinformation.se/vaxtregister/stormhatt/

Min fundering är om hon sett Veckans Brott och börjat experimentera med nikotin i ren form. Är man nu helt ovan med gifter och sedan hör om detta så möjligen kanske man gör ett försök om man nu har planer att förgifta någon. Hur lätt som helst att få tag på grundingredienserna.

Citat:
Men det räcker inte med det kalla kriget. Mordplanerna fortsätter att ta form. Leifs mamma ska dö av gift.

– Jag var ju ganska förfaren kemist så då började jag framställa nikotin i ren form. Det är ju smaklöst och ger någonting som närmst kan jämföras med en hjärtkollaps.
http://www.svt.se/leif-gw-persson--min-klassresa/leif-gw-persson-planerade-att-morda-sin-mamma/
Citera
2016-05-27, 02:00
Medlem
Total jäkla BS att hon ska ha vart misshandlad! Hur tänker ni själv? Är man
en spelberoende psyko bitch som försöker förgifta sin sambo så måste man ha nån form av förklaring till varför man gör så eller hur? & de låter inte så vackert att säga - jo men shit, är ju spelberoende och har massor av ekonomiska problem så därför försökte jag döda mina barns farsa.

Givetvis inte!

Då kör man offerkoftan ist och säger att han är en kvinnomisshandlare och hon levt i rädsla".
Den förklaringen låter väl mer skön och rimlig och logisk? Erkänn va ?

Psyko bitch som var så spelberoende, skuldsatt & psykiskt störd att hon var beredd på att offra sina barns farsa för cash
Citera
2016-05-27, 08:17
Medlem
Påståendet att han skulle ha misshandlat henne och barnen gjorde mig så provocerad att jag var tvungen skapa en användare. Ren jävla BS! Känner personen i fråga och snällare människa får man leta länge efter, medan hon alltid har känts lite "off".

För att reda ut ytterligare så har de ett gemensamt barn och hon har ett sen tidigare.
Citera
2016-05-27, 08:23
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Häktningsframställan:

https://minfil.org/rdj4n4b5bb/Lule__TR_B_1292-16_Aktbil_6.pdf

Tackar vi för. Tyckte väl det lät konstigt när någon tidigare i tråden påstod att den var sekretessbelagd.
Citera
2016-05-27, 08:33
Medlem
Jag lutar också åt att uppgifterna om att han har misshandlat henne är BS.

Jag återgav PM'et jag fick mest för att se om någon annan ville stötta eller förkasta uppgifterna.

Inget hittils har påvisat att det skulle vara sant.
Citera
2016-05-28, 10:25
Medlem
(FB) Våldtäkt, Piteå

Det är samma tjej som blev våldtagen vid denna händelse. Man kan ju undra om den där Ziad hade rätt och att det var så att hon ljög om våldtäkten för att få ut försäkringspengar. Hört att hon är riktigt störd från gemensamma vänner till både henne och sambon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in