2016-05-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Var inte riktigt det jag skrev, du har svårt för att sätta saker och ting i sin kontext, därför jag undrar vilken sten du vuxit upp under. Blir en aning ot att diskutera dina fel och brister även om du vill barnens väl vilket alla normala människor vill, även mammor som "stannar kvar"

Borde väl bli omhäktning snart?

Hur som helst, kan ju hända att det varit väldigt turbulent i förhållandet och att killen hotat att döda tjejen om hon lämnar honom. Detta är ju absolut ett vanligt skäl till att kvinnor väljer att stanna kvar, alt. att han hotat med delad vårdnad eller att ha barnen själv.
Citera
2016-05-25, 21:20
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Borde väl bli omhäktning snart?

Hur som helst, kan ju hända att det varit väldigt turbulent i förhållandet och att killen hotat att döda tjejen om hon lämnar honom. Detta är ju absolut ett vanligt skäl till att kvinnor väljer att stanna kvar, alt. att han hotat med delad vårdnad eller att ha barnen själv.

Precis min tanke också, hon kanske inte ville hamna i samma situation som den stackars tjej uppe i samma trakter, luleå dock, som blev mördad av sin ex-sambo med en slaktmask när han inte skulle få ha barnen. Det är så lätt att säga att det bara är att lämna ett våldsamt förhållande men det finns kvinnor som gjort det som lever i ständig skräck även om de och barnen till och med fått skyddade personuppgifter. Försvarar inte hennes handlingar men blir mörkrädd över hur naiva människor är när de tror att det bara är att lämna och förväntar sig att vi har ett fullt fungerande skyddsnät i samhället.
Citera
2016-05-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Precis min tanke också, hon kanske inte ville hamna i samma situation som den stackars tjej uppe i samma trakter, luleå dock, som blev mördad av sin ex-sambo med en slaktmask när han inte skulle få ha barnen. Det är så lätt att säga att det bara är att lämna ett våldsamt förhållande men det finns kvinnor som gjort det som lever i ständig skräck även om de och barnen till och med fått skyddade personuppgifter. Försvarar inte hennes handlingar men blir mörkrädd över hur naiva människor är när de tror att det bara är att lämna och förväntar sig att vi har ett fullt fungerande skyddsnät i samhället.
Jag påstår inte att det är lätt, det finns dock jourhem som hämtar både henne och barnen, placerar dom i skyddat boende mm. Tro mig, jag vet!

Sen är det oerhört märkligt att ingen i denna by gjort anmälningar!
Ingen? Om nu hela byn visste om detta så borde väl hennes föräldrar anmält honom?
Citera
2016-05-26, 00:07
Medlem
Brutes avatar
En massa tjafs om vilka som skall få skaffa barn eller ej är nu rensat ur tråden.
Håll er till aktuellt fall i den här tråden.

//Mod
Citera
2016-05-26, 11:13
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nostrich
Hon som det pratas om i tråden vann pengar på lotto, en helt ok summa, spelade tydligen bort pengarna och försattes i skuld. Därefter vart huset brännskadat och flyttade sedan till hyreshuset där hon öppnade en kosttillskottsbutik. En liten by med en liten pizzeria, OKQ8 samt Ica butik, man kan tänka sig att en kosttillskottsbutik i den byn inte drar in så stora pengar. Några veckor sedan brann hyreshuset där hon bodde i samt drev butiken i ner, när man adderar allt kan man börja se ett mönster.
Norrfjärden? Rosvik?
Citera
2016-05-26, 12:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag påstår inte att det är lätt, det finns dock jourhem som hämtar både henne och barnen, placerar dom i skyddat boende mm. Tro mig, jag vet!

Sen är det oerhört märkligt att ingen i denna by gjort anmälningar!
Ingen? Om nu hela byn visste om detta så borde väl hennes föräldrar anmält honom?

Hon kom ju inte från den byn vad jag förstått utan från Skellefteå. Då är det inte självklart att skvallret når fram till hennes föräldrar - dvs om de bor i Skellefteå. De kan ju ha flyttat till byn, men annars är det ju en bit mellan Piteå och Skellefteå - i alla fall skvallermässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Norrfjärden? Rosvik?

I en av de första inläggen finns facebooklänken till kvinnan och vad jag förstår bor hon i Roknäs, dvs i motsatt riktning från Rosvik och Norrfjärden. Är ingen expert på Piteå och dess småorter, så någon mer kunnig får gärna rätta mig.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-05-26 kl. 12:03.
Citera
2016-05-26, 12:20
Medlem
satanslillebrors avatar
I en av de första inläggen finns facebooklänken till kvinnan och vad jag förstår bor hon i Roknäs, dvs i motsatt riktning från Rosvik och Norrfjärden. Är ingen expert på Piteå och dess småorter, så någon mer kunnig får gärna rätta mig.[/quote]

Roknäs ligger nordväst om Piteå i riktning mot Arvidsjaur och Norrfjärden ligger norr om Piteå i riktning mot Luleå, ungefär.
Citera
2016-05-26, 12:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Roknäs ligger nordväst om Piteå i riktning mot Arvidsjaur och Norrfjärden ligger norr om Piteå i riktning mot Luleå, ungefär.[/quote]

Då var det som jag trodde. Tack för att du redde ut det hela.
Citera
2016-05-26, 14:36
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Roknäs ligger nordväst om Piteå i riktning mot Arvidsjaur och Norrfjärden ligger norr om Piteå i riktning mot Luleå, ungefär.

Då var det som jag trodde. Tack för att du redde ut det hela. [/quote]

En mycket snabb koll på valfri kartsida på nätet hade gett ett enkelt svar på dina funderingar.

Varför skulle häktningsprotokollet vara sekretessbelagt som någon påstod i tråden?
Citera
2016-05-26, 15:21
Medlem
hum.by.666s avatar
Häktningsframställan:

https://minfil.org/rdj4n4b5bb/Lule__TR_B_1292-16_Aktbil_6.pdf
Citera
2016-05-26, 16:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Häktningsframställan:

https://minfil.org/rdj4n4b5bb/Lule__TR_B_1292-16_Aktbil_6.pdf

Tackar. Sannolika skäl, risk för ytterligare brottslighet, risk att vederbörande försöker undanröja bevis. Lär väl bli fortsatt tid i häktet då. Ska man gissa tillkommer väl förmodligen en rättspsykiatrisk bedömning innan åtal om nu det stämmer med flera mordbränder och sedan förgiftning på det...
Citera
2016-05-26, 16:40
Medlem
JackSm1ths avatar
Vart är hon född? "37" är inte norra Sverige. Är man född i Väster- eller Norrbotten brukar man ha 88-92 i personnumret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in