2016-05-22, 12:26
Medlem
touchtoess avatar
Nu har ju lokaltidningen ändrat till att hon försökte giftmörda "anhörig"?
Citera
2016-05-22, 12:28
Medlem
Kan vi nominera henne till "Årets kaninkokerska" här på flashback?

ÅAS känner jag många psykopatiska fruntimmer, så kampen om förstaplatsen blir kanske hård.
Citera
2016-05-22, 12:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
ÅAS känner jag många psykopatiska fruntimmer, så kampen om förstaplatsen blir kanske hård.

Absolut, fast när man läser tråden (som nog återspeglar en allmän syn) så verkar vissa helt nyvakna och oförmögna att förstå att kvinnor skulle kunna begå brott.
Citera
2016-05-22, 12:46
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nikotin! GW säger ju att han började framställa nikotin i unga år och det ska tydligen funka, men jag har ingen aning om hur det går till.

LÄNK

/Provokatör
Nu verkar förgiftningen pågått under drygt en och en halv månad. Får man i sig en stor dos nikotin dagligen bör man märka det redan första dagen?
Citera
2016-05-22, 13:09
Medlem
Ger råttgift bismak i tex mat och dryck?
Citera
2016-05-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ger råttgift bismak i tex mat och dryck?

Less på sambon?
Citera
2016-05-22, 13:43
Medlem
Citat:
Less på sambon?
Ja uppenbarligen var hon ju det, jag väljer att bortse från insinuationen
Citera
2016-05-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ja uppenbarligen var hon ju det, jag väljer att bortse från insinuationen

Absolut, du ska vara glad att jag inte är dyslektiker för då hade det kunnat vara en insemination...

Jag har faktiskt ingen aning om råttgift smakar illa, jag har inte tänkt provsmaka heller, men dom flesta råttgifter är väl blodförtunnande och orsakar kraftiga blödningar som mannen borde ha märkt?
Citera
2016-05-22, 14:11
Medlem
Citat:
Absolut, du ska vara glad att jag inte är dyslektiker för då hade det kunnat vara en insemination...

Jag har faktiskt ingen aning om råttgift smakar illa, jag har inte tänkt provsmaka heller, men dom flesta råttgifter är väl blodförtunnande och orsakar kraftiga blödningar som mannen borde ha märkt?
Tänker att råttgift är väl det som är "lättast" att få tag i.
Och om det inte lämnar bismak så är det lättare att lägga i någons mat utan att det märks. Om det läggs i lite i taget så kommer kanske besvären successivt och kan vara därför det pågick under så länge.
Citera
2016-05-22, 14:17
Medlem
Citat:
Tänker att råttgift är väl det som är "lättast" att få tag i.
Och om det inte lämnar bismak så är det lättare att lägga i någons mat utan att det märks. Om det läggs i lite i taget så kommer kanske besvären successivt och kan vara därför det pågick under så länge.

Jag tror inte att den blodförtunnande effekten accumuleras av att äta lite under lång tid, utan det är nog först när det överdoseras vid ett tillfälle det blir farligt.

Andra ämnen accumuleras ju i kroppen och blir dödligt när kroppen har ansamlat tillräckligt.
Citera
2016-05-22, 16:23
Medlem
Cuzco1s avatar
Warfarin tar någon dag på sig innan man börjar se någon effekt.
Så hon kan ha lurat i BO det under säg en vecka innan BO börjar misstänka något. Tidiga symtom kan vara att personen upptäcker blåmärken trots att h*n inte slagit sig. Personen blir då orolig och besöker vårdcentralen där man tar blödningsprover och upptäcker att de är åt skogen.

De frågar då BO om h*ns matvanor och om det förtärts vilt senaste dagarna.
Det slår då BO att MGM vart väldigt angelägen om att få laga maten och servera senaste tiden. 1+1 läggs ihop och polisen kontaktas.
Citera
2016-05-22, 16:39
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzlll
Murklor är inte speciellt giftiga, finns dom som ätit murklor hela livet utan problem. Har själv gjort en och annan svampstuvad omelett med murklor Stenmurkla är nog den jag brukar hitta. Men finns ju varianter även på murklor..

Sprider du dynga i syfte att göra skada?

Citat:
Några murklor är ätliga, men bland annat stenmurkla (känd som en delikatess) är mycket giftig

https://sv.wikipedia.org/wiki/Murklor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in