2020-11-22, 23:41
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack!

Underbart!

Tingsrätten dömde så in i helskotta fel. Skönt att Hovrätten för övre Norrland såg igenom hennes söta, snälla utseende och inte lät sig luras. HD kommer men all säkerhet inte att ta upp fallet om hon överklagar.

Aftonbladet skriver om detta:

Ja Hovrätten var väldigt tydliga i sina domskäl, ett av de tyngsta bevisen var det hon själv skrivit! Mordplanen.
Skrattretande hur man kan vara så dj@$£!-a korkad, men kanske typiskt för en ADH:are. Väldigt knepigt hur och varför tingsrätten inte beaktade den ARMADA av bevis som fanns i förberedelsedelen
Citera
2020-11-23, 16:22
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Ja Hovrätten var väldigt tydliga i sina domskäl, ett av de tyngsta bevisen var det hon själv skrivit! Mordplanen.
Skrattretande hur man kan vara så dj@$£!-a korkad, men kanske typiskt för en ADH:are. Väldigt knepigt hur och varför tingsrätten inte beaktade den ARMADA av bevis som fanns i förberedelsedelen
ADH:dare är tvärtom ofta mycket intelligenta, så korkad måste hon vara av någon annan anledning.
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-11-23 kl. 16:31.
Citera
2020-11-23, 21:01
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellman123
Underbart att galenpannan dömdes till fängelse. Yipii

Vilket tippar du på? Ystad eller hinsan?
Är btw en RPU gjord? För detta låter somsagt helt insane. Tycker 7 år ändå är ett helt ok straff.
Fast de som straffas hårdast blir ändå barnen. Hoppas de hamnar på en bra plats under tiden och får rätt stöd.
Citera
2020-11-23, 21:26
Medlem
Ur PiteåTidningen idag:

I söndags tog Leif GW Persson upp fallet i Nyhetsmorgon på TV4,
"... och konstaterade att sju års fängelse är ett ganska långt straff för en kvinna".

...

".. jag hade inte hajat till om hon hade fått fem–sex år. Man brukar ge fruntimmer rabatt, speciellt när de har små barn. Men nu fick hon sju och mer än så kan man faktiskt inte ge henne, säger han till PT."

...

"Leif GW Persson är övertygad om att kvinnan både har försökt mörda sin exsambo och gjort sig skyldig till grov mordbrand".

...

" – Jag är ganska övertygad om att hon har försökt stoppa i honom någon skit, men det ska inte läggas henne till last att rättsapparaten missar den biten. Det som gör att man underkänner försöksåtalet är att hans symtom är så pass diffusa att man inte säkert kan säga hur de har uppstått."

...

"... det är ett intressant ärende och han ska nog vara väldigt glad att han blev av med henne, annars hade det slutat väldigt illa. Hon sitter säkert där hon sitter och jag ligger inte sömnlös för hennes skull, säger han."
Citera
2020-11-23, 22:03
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notjustforfun
Ur PiteåTidningen idag:

I söndags tog Leif GW Persson upp fallet i Nyhetsmorgon på TV4,
"... och konstaterade att sju års fängelse är ett ganska långt straff för en kvinna".

...

".. jag hade inte hajat till om hon hade fått fem–sex år. Man brukar ge fruntimmer rabatt, speciellt när de har små barn. Men nu fick hon sju och mer än så kan man faktiskt inte ge henne, säger han till PT."

...

"Leif GW Persson är övertygad om att kvinnan både har försökt mörda sin exsambo och gjort sig skyldig till grov mordbrand".

...

" – Jag är ganska övertygad om att hon har försökt stoppa i honom någon skit, men det ska inte läggas henne till last att rättsapparaten missar den biten. Det som gör att man underkänner försöksåtalet är att hans symtom är så pass diffusa att man inte säkert kan säga hur de har uppstått."

...

"... det är ett intressant ärende och han ska nog vara väldigt glad att han blev av med henne, annars hade det slutat väldigt illa. Hon sitter säkert där hon sitter och jag ligger inte sömnlös för hennes skull, säger han."

Tack för GW:s uppdatering (via Piteå tidningen) .
Håller nog me han lite angående längden på straffet. Å andra sidan så sitter hon ju bara 2/3 delar plus att hon säkert kan ansöka om fotboja sista tiden.

Hoppas snubben hinner flytta till okänd adress innan det sker.
Hämndlystna kvinnor är inte att leka med.
Risken finns ju att hon träffar på andra tokar antingen i ystad eller på hinsan... och där kan smida nya planer. Måtte plitarna hålla sina ögon och öron jävligt öppna!
Måtte de inte bli manipulerade och betuttade av dem!
Senast redigerad av LaLokal 2020-11-23 kl. 22:16.
Citera
2020-11-24, 00:15
Medlem
loverlians avatar
Följt detta mål sedan start. Äntligen åker hon in! (Tron på rättssystemet ökade något varpå detta gav mig en boost att fortsätta kämpa för min sak)Kanske kan man åter tro att rättvisa skipas så småningom.
Vill tacka er som lägger ut Fup och delar med er av allt annat materiel.Vi som inte är så händiga på sånt får ta del av er generositet vilket gör er fantastiska.
Citera
2020-11-24, 08:16
Medlem
Zoneinopiums avatar
Underbart att hovrätten dömer henne! Måste kännas riktigt gött för målsägande och övriga inblandade parter. Måste vara en bra dum man hon har nu och har sitt tredje barn med... Giftiga kvinna!
Citera
2020-11-26, 09:50
Medlem
Hon har 2 stycken profiler på FB.
Citera
2020-11-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snesilop
Hon har 2 stycken profiler på FB.

Hon har betydligt fler än så
Citera
2020-11-26, 17:16
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Hon har betydligt fler än så

Kanske är jag helt efter när det gäller sociala medier.
Så jag undrar: Av vilken anledning har hon så många?
Det räcker väl med en profil att hålla reda på.
Eller?
Citera
2020-11-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Kanske är jag helt efter när det gäller sociala medier.
Så jag undrar: Av vilken anledning har hon så många?
Det räcker väl med en profil att hålla reda på.
Eller?

Är väl lättare för henne att kunna göra vad hon vill under flera olika konton. Att folk inte lika lätt ser allt hon håller på med. Antar jag. Själv förstår jag inte riktigt heller varför man ska ha flera olika.
Citera
2020-11-29, 15:28
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Är väl lättare för henne att kunna göra vad hon vill under flera olika konton. Att folk inte lika lätt ser allt hon håller på med. Antar jag. Själv förstår jag inte riktigt heller varför man ska ha flera olika.

Vissa av dem använder hon inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in