2016-05-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vem är den f.d. åklagaren som uttalar sig ?

Alhem eller ?

Nej, Johanna Björkman som alltid är med i programmet.
Senast redigerad av glendale 2016-05-26 kl. 22:28.
Citera
2016-05-26, 22:23
Medlem
kanske är det så att jag fortfarande kan lita på min magkänsla... Mycket skumt har förekommit i polisutredningarna.
Citera
2016-05-26, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nej, en kvinna som alltid är med i programmet. Uppfattade inte namnet tyvärr.

Ingen fara jag kollar in programmet en annan dag. Istället tar vi nästa fråga i väntan på en "annan dag".

"Sticker ut" på vilket vis ?
Senast redigerad av LKVN 2016-05-26 kl. 22:37.
Citera
2016-05-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ingen fara jag kollar in programmet en annan dag istället tar vi nästa fråga i väntan på en "annan dag".

"Sticker ut" på vilket vis ?

På fråga från Aro är advokaten tveksam till resning men lovordade Kyrös jobb som gediget, medan Björkman inte vill gissa, men säger att RA sticker ut ( i jämförelse med andra RA är min tolkning).
Båda tror att det räcker för att öppna upp förundersökningen igen.

Reportaget tar fasta på 3 punkter, det manipulerade fotot, alibi samt alt. GM.
Det s k sidomaterialet på 3000 sidor nämns som häpnadsväckande.

Kyrö kallade förundersökningen otroligt slarvig.
Senast redigerad av glendale 2016-05-26 kl. 22:38.
Citera
2016-05-26, 22:51
Bannlyst
Citat:
På fråga från Aro är advokaten tveksam till resning men lovordade Kyrös jobb som gediget, medan Björkman inte vill gissa, men säger att RA sticker ut ( i jämförelse med andra RA är min tolkning).
Båda tror att det räcker för att öppna upp förundersökningen igen.

Reportaget tar fasta på 3 punkter, det manipulerade fotot, alibi samt alt. GM.
Det s k sidomaterialet på 3000 sidor nämns som häpnadsväckande.

Kyrö kallade förundersökningen otroligt slarvig.

Gediget är ett passande ord likaså häpnadsväckande och de tre punkterna man tar fasta på är helt rätt och vem vet vad för fler punkter det blir att ta fasta på när/om det extra sidomaterialet öppnas.

Bra med lite positiva uttalanden om resningsansökan istället för att sitta här och läsa om att Kyrö vevar och slår ikring sig som en vettvilling och att han ljuger sig blå på vissa punkterför att han är så oinsatt och slarvig.

Som sagt var redan, den första resningsansökan är viktigast och det märker man tydligt att Kyrö med fattat tillika som man kan se att han i vissa punkter hoppas på mer material ifrån det sekretessade sidomaterialet. Ingen gröngöling direkt denna kyrö.

Tusen tack snälla du för informationen.
Citera
2016-05-26, 22:57
Medlem
zero73s avatar
Då var det som jag trodde ang de bortredigerade skorna - direkt till vänster om högtalaren stod ett par sneakers, och det var ingen beskärning utan en ren manipulation.

Saknade några punkter i inslaget:

*) Polisens lögn under ed om spaningen.
*) Vittnet 1561 som ser en asiatisk kvinna på Sävastvägen - dold i "extra sidomaterialet".
*) Bergströms/Schönbeck/Barsk's kommentarer till de nya uppgifterna.

Delar Tukhanens uppfattning... en rättsskandal
Senast redigerad av zero73 2016-05-26 kl. 23:20. Anledning: Lade till dold i extra sidomaterialet
Citera
2016-05-26, 22:59
Medlem
Citat:
vem vet vad för fler punkter det blir att ta fasta på när/om det extra sidomaterialet öppnas.

Exakt vad Kyrö antyder. Han sa att för varje sten han vänt på uppdagas nya konstigheter. Som jag sagt förut , han är riktigt slipad denne advokat.

Runt midsommar kommer beslutet från HD, enligt programmet.
Citera
2016-05-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Då var det som jag trodde ang de bortredigerade skorna - direkt till vänster om högtalaren stod ett par sneakers, och det var ingen beskärning utan en ren manipulation.

Saknade några punkter i inslaget:

*) Polisens lögn under ed om spaningen.
*) Vittnet 1561 som ser en asiatisk kvinna på Sävastvägen.
*) Bergströms/Schönbeck/Barsk's kommentarer till de nya uppgifterna.

Delar Tukhanens uppfattning... en rättsskandal

De visade originalbilden, men det var ett par mörka eller svarta boots , väl? Som Kyrö och Marko sa, "varför i hela fridens namn har man gjort det? Och om man gjort det, vad mera har man manipulerat?"

Kyrö fortsatte med att konstatera att man redan bestämt sig för KJ som GM och därmed undanhållit material som kunde tala emot KJ som GM.

Det var ett ganska kort inslag så de kunde inte behandla allt , det sa även Björkman.

Sen konstaterade de tre i studion att RA i princip pekar ut en annan specifik person som GM, som också förekommit i utredningen.
Senast redigerad av glendale 2016-05-26 kl. 23:15.
Citera
2016-05-26, 23:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
De visade originalbilden, men det var ett par mörka eller svarta boots , väl? Som Kyrö och Marko sa, "varför i hela fridens namn har man gjort det? Och om man gjort det, vad mera har man manipulerat?"

Det var ett ganska kort inslag så de kunde inte behandla allt , det sa även Björkman.

Det kanske det var. Jag tyckte det såg ut som lågskor.. får kolla igen och bestraffa mig själv senare
Citera
2016-05-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det kanske det var. Jag tyckte det såg ut som lågskor.. får kolla igen och bestraffa mig själv senare

Äh , jag är inte heller säker , men rent spontant säger jag boots.
Citera
2016-05-26, 23:15
Bannlyst
Citat:
Exakt vad Kyrö antyder. Han sa att för varje sten han vänt på uppdagas nya konstigheter. Som jag sagt förut , han är riktigt slipad denne advokat.

Runt midsommar kommer beslutet från HD, enligt programmet.

Det såg man så fort man läste resningsansökan att Kyrö såg "framåt".

Visst kan vissa punkter te sig lite diffusa i dagsläge men med tron att det sekretessade möjligtvis öppnas så kan den utfyllnaden räta ut en hel del. Det viktigaste är dock att Kyrö tar med punkterna istället för att låta bli just pga vikten som ligger i den första resningsansökan. Att hålla på dutta som Billy Butt blir just bara prutt.

Efter midsommar blir bra det, trodde det skulle ta längre jag men det spelar mindre roll. Svaret kommer när det kommer.
Citera
2016-05-26, 23:17
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Kyrö fortsatte med att konstatera att man redan bestämt sig för KJ som GM och därmed undanhållit material som kunde tala emot KJ som GM.

Sen konstaterade de tre i studion att RA i princip pekar ut en annan specifik person som GM, som också förekommit i utredningen.

Tukhanen nämde i förbifarten att det är spelets regler, vilket Kyrö uppmärksammat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in