2016-05-26, 21:21
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Vad är det som ska diskuteras? Att damer är sämre än herrar på fotboll? Uppenbarligen! Bara en idiot skulle påstå nåt annat. Och jag klassas väl som feminist på det här forumet....
Är det Moa Svan du kallar idiot?
Det var hon som skrev boken "Det riktiga landslaget" strax före förra sommarens fiasko.

Här är en tidigare artikel om när Sveriges damlandslag mötte AIK:s P17-lag och förlorade med 3-0 trots handikapp.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/damlandslaget/article16074610.ab
Citera
2016-05-26, 21:29
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Well, samtidigt så..

http://imgur.com/gallery/fgIOWy3

Man filmar av taktiska skäl. Det har, som namnet antyder, inget att göra med den faktiska smärtan man upplever.

Tjejen i GIF:en är dessutom rugbyspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av udon
Vad är det som ska diskuteras? Att damer är sämre än herrar på fotboll? Uppenbarligen! Bara en idiot skulle påstå nåt annat. Och jag klassas väl som feminist på det här forumet....

Det är ännu en liten dolk i ryggen på "kön är en social konstruktion"-spöket om inte annat.
Citera
2016-05-26, 21:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddbert
Nivån på herranas fotboll är inte bättre måste jag medge, så fort någon stöter till eller ens bara snuddar med varandra, då faller de som dramaqueens ner i backen och vrålar som en stucken gris.

Nä tacka vet jag boxning.

Du känner till Butcher kanske? Terry Butcher!
http://4.bp.blogspot.com/-C98-X3ZAbFU/UnbuhcnT55I/AAAAAAAAKV0/raMpTOXjaiQ/s1600/butcher+bleeding.jpg

Vår svenske Stefan Schwarz spelade med brutet ben.

Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Ja för det händer ju aldrig i fotboll att de skallar ihop/armbågas och någon spräcker ögonbrynet? Då går man till sidan och häftar igen såret och torkar bort blodet för att sen gå in igen. Om det inte blir hjärnskada förstås för till skillnad från hockeyn skyddar fotbollsspelare bara smalbenen och inte fullkomligt täckta av skydd.

Jag håller med om att hockeyspelare har mer skydd såklart samtidigt går det lite fortare på skridskor än på fötter. Hockeyspelare tycker jag har en trevlig blandning av hårdhet på planen och ödmjukhet utanför. Generellt.

Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Well, samtidigt så..

http://imgur.com/gallery/fgIOWy3

Hon ser ut att vara nordeuropé och han sydeuropé.

Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Vem är kränkt?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3165608/America-s-World-Cup-soccer-winning-women-beat-MEN-says-man-Landon-Donovan-calls-ultimate-match-Alex- Morgan-says-Bring-on.html

här spekulerades det förra året att damerna kanske är t om bättre än herrar.

kunde ej tro mina ögon. är alla lobotomerade?

men visst, jag gillar ej damfotboll- varför? för att någon med en iq över 90 kan se att den är på pojknivå.

Var det inte Fylking som sa att titta på damfotboll är som att titta på V65 för kor.
Citera
2016-05-26, 21:36
Medlem
Zilvios avatar
Det är naturligtvis inte meningsfullt att jämföra dam och herrfotboll men i ärlighetens namn så kan väl även matcher på lägre nivå (ibland) vara underhållande att se om lagen är något sånär jämna och bjuder till.

Damfotbollen skulle tjäna mycket på mindre plan och framför allt mindre mål.
Citera
2016-05-26, 21:40
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Det är naturligtvis inte meningsfullt att jämföra dam och herrfotboll men i ärlighetens namn så kan väl även matcher på lägre nivå (ibland) vara underhållande att se om lagen är något sånär jämna och bjuder till.

Damfotbollen skulle tjäna mycket på mindre plan och framför allt mindre mål.

Nja. Mindre, eller kanske färre, kläder vore nog det enda som skulle kunna få kärringboll att bli en publikvänlig underhållning. Själva spelet är ju pinsamt dåligt även när de spelar mot andra kvinnor. Att de inte ens kan köra över ens smågrabbar är talande.
Citera
2016-05-26, 21:50
Medlem
FlamingBacons avatar
Damfotboll är diskriminering enligt den feministiska devisen lika lön för lika arbete, där unga pojkar kraftigt diskrimineras enbart därför att de råkar vara män.
Citera
2016-05-26, 22:06
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Så du kollar bara på champions league-finalen? All annan fotboll skiter du i, eftersom dom inte är väst i världen? Allsvenskan kollar du självklart inte på?

Vad finurlig du är Jag gissar att du är en sån person som inte kan avgöra om Mohamed är ett svenskt namn eller inte
Citera
2016-05-26, 22:17
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Så du kollar bara på champions league-finalen? All annan fotboll skiter du i, eftersom dom inte är väst i världen? Allsvenskan kollar du självklart inte på?
Allsvenskan är väl inte pojklagsfotboll? Allsvenskan håller tusen gånger högre kvalité än både dam- och pojkfotboll.
Citera
2016-05-26, 22:17
Medlem
NeutronStars avatar
Även topplag kan ha en dålig dag!

Självklart kan kvinnor bli lika bra på fotboll som män. Det handlar om att damfotboll har mycket kortare historia och färre utövare och att tjejer alltid får höra att de är sämre än killar på sport redan från dagisåldern. Fotbollsskickligheten sitter inte i könet, det fattar nog alla människor som inte lever kvar på medeltiden?

Citera
2016-05-26, 22:37
Medlem
Aristaeuss avatar
Var det inte G.Fylking som sa att titta på damfotboll var som att se på V75 med kossor?
Citera
2016-05-26, 22:53
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Damfotboll är bara en socialmedial konstruktion - den finns nästan inte.

Det blir bättre om man får definiera sitt kön själv och gå på Regnbågstoalett.
Citera
2016-05-26, 22:55
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Även topplag kan ha en dålig dag!

Självklart kan kvinnor bli lika bra på fotboll som män. Det handlar om att damfotboll har mycket kortare historia och färre utövare och att tjejer alltid får höra att de är sämre än killar på sport redan från dagisåldern. Fotbollsskickligheten sitter inte i könet, det fattar nog alla människor som inte lever kvar på medeltiden?

Nja. Där återstår nog en del att bevisa.

Fast visst kan det bara kul att kolla på tjejer som spelar fotboll. Det finns många grymt skickliga fotbollsspelare som tillhör det kvinnliga könet, men det blir ju bara kontraproduktivt att ställa könen mot varandra i bollsporter. Annat är det i rena materialsporter som till exempel skytte eller curling, där är det mer rimligt att kvinnor och män tävlar mot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in