2016-05-26, 17:01
Medlem
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html

ärligt talat tycker jag synd om dem, vissa t om grät och såg deprimerade ut efter matchen.

men detta är problemet, kvinnor är inte män- inte ens "pojkar".

jag beskyller feminister och likasinnade som får dessa damer att må dåligt.

ps! Australien är rankad 5 inom världen i fotboll för damer.... ouch! då kanske vissa börjar förstå vilken låg nivå damfotboll är på.

Ajuste glömde tillägga, detta är inte för att håna kvinnor- kvinnor har inte samma biologiska förmågor och givetvis ska man inte göra narr av damer som vill idrotta. Men detta bevisar varför vissa män inte vill se damfotboll... dvs har inget med sexism, utan att nivån är på så låg nivå.
Senast redigerad av quezen 2016-05-26 kl. 17:10.
Citera
2016-05-26, 17:14
Medlem
Damfotboll är bara en socialmedial konstruktion - den finns nästan inte.
Citera
2016-05-26, 17:20
Medlem
Paddberts avatar
Nivån på herranas fotboll är inte bättre måste jag medge, så fort någon stöter till eller ens bara snuddar med varandra, då faller de som dramaqueens ner i backen och vrålar som en stucken gris.

Nä tacka vet jag boxning.
Citera
2016-05-26, 17:21
Avslutad
Var väll ngt liknande när de svenska mötte ett p15 lag blev det inte typ 3-1 eller ngt?
Citera
2016-05-26, 17:26
Bannlyst
Jag är inte ens sportintresserad men detta förgyllde min dag på något konstigt sätt. Måste innebära att jag är kvinnohatare.

För övrigt trodde jag att mäns och kvinnors annorlunda muskulatur var en social konstruktion. Detta kanske slår hål på min övertygelse.
Citera
2016-05-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Var väll ngt liknande när de svenska mötte ett p15 lag blev det inte typ 3-1 eller ngt?

https://www.youtube.com/watch?v=6ym4Dwmy80g

0-3 förlust mot AIK P17 och 1-0 vinst mot Norrtälje P19.
Citera
2016-05-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
https://www.youtube.com/watch?v=6ym4Dwmy80g

0-3 förlust mot AIK P17 och 1-0 vinst mot Norrtälje P19.
UMEÅ ik (damernas klubblag) förlorade med 8-0 mot 13 åriga pojkar för ett par år sedan. Någon frågade mig om länk förut, men finner ingen - du får ta mitt ord på det.
Minns när Hanna Ljungberg försökte bortförklara sig i en intervju.
Citera
2016-05-26, 17:37
Medlem
Ja, inte en chans att en kvinna kan släppa ut det bestialiska monstret likt oss män, monstret vars namn är testosteron. Man kan undra om dessa australienska kvinnor faktiskt tänkte att de skulle vinna mot det kön som utan tvekan har fått njuta av guds sköra ljus som gav oss den fysiska styrka de flesta av oss erhåller.
Senast redigerad av FearisaMotion 2016-05-26 kl. 17:39.
Citera
2016-05-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
Ja, inte en chans att en kvinna kan släppa ut det bestialiska monstret inom oss män vars namn är testosteron.

Damernas coach påpekade det men även att: 4 mål var på hörna, och när männen har så mycket mer spänst för hopp och är ett huvud längre, vad ska de (damerna) göra?

Det kan jag förstå.
Senast redigerad av quezen 2016-05-26 kl. 17:44.
Citera
2016-05-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Damernas coach påpekade det men även att: 4 mål var på hörna, och när männen har så mycket mer spenst för hopp och är ett huvud längre, vad ska de (damerna) göra?

Det kan jag förstå.

Styrka, spänst och snabbhet. I alla dessa tre vinner en gemene man mot en gemene kvinna. Vem tror du vinner här av en hyfsat tränad man eller en supervältränad kvinna?
Citera
2016-05-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
Styrka, spänst och snabbhet. I alla dessa tre vinner en gemene man mot en gemene kvinna. Vem tror du vinner här av en hyfsat tränad man eller en supervältränad kvinna?

jadu---

men poängen var inte att håna kvinnor som idrottar eller vill tävla. det var att demonstrera två saker:

1. kvinnor spelar på, tyvärr, pojknivå.
2. män som ej vill se damfotboll hatar inte kvinnor, är inte sexist, och yadadada de vill bara se fotboll på elitnivå/toppnivå.
Citera
2016-05-26, 17:47
Medlem
dwgs avatar
Damfotboll finns bara i media ingen som går eller kollar på skiten.
Kanske närmaste sörjande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in