2016-05-26, 22:56
Medlem
Jag trodde man såg på damfotboll för att se muskulösa kvinnoben och vältränade tjejstjärtar i shorts, inte för den idrottsliga prestationen. Vem bryr sig då om de förlorar mot ett pojklag? Det är totalt ointressant även om de så skulle slått australiens vuxna herrlag, det har liksom ingen relevans för tjusningen med damfotboll.

Herrfotboll är helt ointressant, damfotboll är åtminstone trevligt att titta på. Mer damfotboll behövs.
Citera
2016-05-26, 23:18
Medlem
Sperssons avatar
.
Vem kom på att kvinnor ska spela fotboll överhuvudtaget?
Citera
2016-05-26, 23:25
Medlem
systemkollapss avatar
Det finns en anledning till att sporter är uppdelade. Varför kräver inte feministerna att kvinnliga elitidrottare ska tävla mot männen om biologi nu är en social konstruktion. Kanske dags att inse att vi är olika.
Citera
2016-05-26, 23:36
Medlem
Det vore mycket bra om försvar, räddningstjänst. polismakten också kunde inse att dessa yrken ska vara uteslutna för kvinnor.
Visst, VISSA saker funkar utmärkt, men när det "brinner på allvar" så blir kvinnsen bara en belastning.
Citera
2016-05-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Det blir bättre om man får definiera sitt kön själv och gå på Regnbågstoalett.

Bara väntar på att de könsluddiga ska kräva resurser och stöd från samhället för att de ska kunna tex sparka boll.
Det måste ju va kränkande att tvingas välja dam- eller herrfotboll. Ja, eller får man säga så i toksverige förresten? Det är väl lika no-no att ange könet som att ange etnisk tillhörighet.
Alla är vi hens la-lala-lala
Citera
2016-05-26, 23:46
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Vad finurlig du är Jag gissar att du är en sån person som inte kan avgöra om Mohamed är ett svenskt namn eller inte

Jag är en sådan som kan avgöra när pöbeln anklagar symptomen av problemet, istället för problemet själv.

Är det jobbigt att anklaga feminism? Får du inte lika många svar då? Får du inte ligga på flashbacks topplista? Buhu.

Det är på grund av sådana som dig, manliga feminister, som det här ens sker.

Klaga inte på de unga tjejerna som offrar allt för att spela fotboll. Tror du att de kan leva på det som herrarna? Dröm. Nästan alla jobbar på Ica om dagarna. Dessa tjejer var aldrig tänkta att hamna i rampljuset.

Klaga istället de riktiga feministerna. Men de kanske är lite för tuff match för dig?
Citera
2016-05-26, 23:49
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Allsvenskan är väl inte pojklagsfotboll? Allsvenskan håller tusen gånger högre kvalité än både dam- och pojkfotboll.

Ibland undrar man...

Men oavsett, så håller t.ex. Premier League 1000 gånger högre kvalitet än allsvenskan. Så väljer du att kolla på både det och allsvenskan, så kan du lika gärna kolla på både allsvenskan och damallsvenskan.

Eller går gränsen för dig på vilket kön spelarna har? Kollade du på vårt U21-guld?

Ge mig ett exempel på varför du kollar på amatörer när det gäller herrar, men inte damer, och jag validerar gärna ditt argument.
Citera
2016-05-27, 00:00
Medlem
Kobolds avatar
Det är ju helt naturligt och resultatet av sexuell dimorfism. Det är förstås aldrig kul att få storstryk när man försöker vara bäst i världen på något. Därför förstår jag att de gråter. Det hade jag också gjort. Vad har det egentligen med feminism och jämställdhet att göra?
Citera
2016-05-27, 00:06
Medlem
500ghzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Även topplag kan ha en dålig dag!

Självklart kan kvinnor bli lika bra på fotboll som män. Det handlar om att damfotboll har mycket kortare historia och färre utövare och att tjejer alltid får höra att de är sämre än killar på sport redan från dagisåldern. Fotbollsskickligheten sitter inte i könet, det fattar nog alla människor som inte lever kvar på medeltiden?

Givetvis kan en tränare träna upp 2 olika lag med samma teknik och taktik.
Om dessa 2 lag sedan spelas med killarna i ett och tjejorna i det andra.
Hur tror du det skulle sluta? Eftersom dom kan allt lika bra, så kommer det bottna i den fysiska aspekten av det hela. De som är större och starkare får pokalen.

Följer dock inte fotboll öht. Ser en match per VM kanske.
Citera
2016-05-27, 00:08
Medlem
Peeepss avatar
När jag var 14 år gammal så spelade vi mot Djurgården/Älvsjös damlag, där bland annat Victoria Svensson var med. Säkert några fler damlandslagsspelare. Hur som haver vann vi med 8-0 (i för sig hade vi Guidetti) men ändå. Vi var knappt inne i puberteten. Tror knappt att de var över på vår planhalva.

För övrigt finns det få damidrotter som är roliga att titta på. Tennis funkar
Citera
2016-05-27, 00:09
Medlem
Båda mina barn (son och dotter) spelar fotboll, och den stora skillnaden jag upplever är hur många fler riktiga bolltalanger det finns bland killarna än tjejerna. I den åldern spelar inte styrka och uthållighet någon roll alls, killarna är ofta mindre än tjejerna, utan det är bollkänsla och blick för spelet som är allt, och killarna har helt enkelt en mycket högre andel riktigt begåvade spelare som redan i 6-årsåldern spelar förbluffande bra. Tjejer kan absolut bli bra med träning, men jag har aldrig (under flera år som min dotter varit aktiv) sett någon tjej med sådan rå talang som många av de betydligt yngre killarna i min sons fotbollslag. Det är möjligt att det finns någon mini-Marta där ute någonstans men jag har då aldrig sett någon. Mini-Zlatan däremot finns det gott om.
Citera
2016-05-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Båda mina barn (son och dotter) spelar fotboll, och den stora skillnaden jag upplever är hur många fler riktiga bolltalanger det finns bland killarna än tjejerna. I den åldern spelar inte styrka och uthållighet någon roll alls, killarna är ofta mindre än tjejerna, utan det är bollkänsla och blick för spelet som är allt, och killarna har helt enkelt en mycket högre andel riktigt begåvade spelare som redan i 6-årsåldern spelar förbluffande bra. Tjejer kan absolut bli bra med träning, men jag har aldrig (under flera år som min dotter varit aktiv) sett någon tjej med sådan rå talang som många av de betydligt yngre killarna i min sons fotbollslag. Det är möjligt att det finns någon mini-Marta där ute någonstans men jag har då aldrig sett någon. Mini-Zlatan däremot finns det gott om.

Säg det till din dotter. Så hon inte får för sig något.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-05-27 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in