2016-05-26, 19:46
Bannlyst
Kommer ihåg när Sveriges damlandslag förlorade mot MFF P16 med 6-0. Då var det tyst i media.
Citera
2016-05-26, 20:08
Medlem
2015 föll dambollandslaget mot GAIS P 16 med 0 - 1.
Senast redigerad av halal 2016-05-26 kl. 20:13.
Citera
2016-05-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen666
Precis, jämför med hockey där åker dom in i båset och får skadan sydd och sen på att igen, skulle en fotbollsspelare behöva sys så kommer ambulanshelikoptern med fyra- fem läkare omedelbums..

Ja för det händer ju aldrig i fotboll att de skallar ihop/armbågas och någon spräcker ögonbrynet? Då går man till sidan och häftar igen såret och torkar bort blodet för att sen gå in igen. Om det inte blir hjärnskada förstås för till skillnad från hockeyn skyddar fotbollsspelare bara smalbenen och inte fullkomligt täckta av skydd.
Citera
2016-05-26, 20:13
Medlem
likeets avatar
Har själv mött ett Allsvenskt damlag när jag var 15 ungefär,vi vann med 12-0 på stor plan men inomhus fick vi fan storstryk med 9-3 nånting.
Dom var väldigt duktiga på passningsspel men vi ville bara framåt i den åldern hehe.
Snabbheten, och tekniken som avgör.
Duktiga 12-13 åringar hade kunnat vinna mot damlag.
Citera
2016-05-26, 20:20
Medlem
El Capitanos avatar
De brukar oftast inte spela hela "riktiga" matcher d.v.s 90 minuter när man möter pojklag. Då blir det så här.

Värt att nämna är att man vanligtvis inte spelar mot särskilt bra pojklag heller. Jag menar skulle man möta ett lag från Barcelonas La Masia, om det så är 10/12-åringar, i 90 minuter så skulle man få så mycket stryk att det vore pinsamt för alla inblandade.
Citera
2016-05-26, 20:25
Medlem
Jaro Paros avatar
Ursäkta att jag agerar radikal ultra feminist här i tråden, men är det någon som har påstått att nivå skillnaden mellan damer och herrar skulle vara låg?
Citera
2016-05-26, 20:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Apropå Fotboll (korkad sport), så var det rätt mycket snack bland feminister i Sverige som inte vill att VM skullkallas fotbolls VM för kvinnor eftersom fotbolls VM inte hette fotbolls VM för män.
Minns ni?

Diskussionen tog slut när de fick förklarat för sig att Fotbolls VM är öppet för alla, men att fotbolls VM för kvinnor bara var för kvinnor.
Annars skulle aldrig en kvinna kunna vinna.
Jämför med mannen som klippte om sig och dominerar i MMAs kvinnoserie just nu.
Citera
2016-05-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddbert
Nivån på herranas fotboll är inte bättre måste jag medge, så fort någon stöter till eller ens bara snuddar med varandra, då faller de som dramaqueens ner i backen och vrålar som en stucken gris.

Nä tacka vet jag boxning.
Håller med. Jävla töntar männen är ibland.
Citera
2016-05-26, 20:36
Medlem
ufomongos avatar
Well, samtidigt så..

http://imgur.com/gallery/fgIOWy3
Citera
2016-05-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Håller med. Jävla töntar männen är ibland.

Ja, för det handlar ju absolut inte om taktik och sjuka summor pengar inblandade. Tror inte det är så taktiskt i boxning att lägga sig ner. Är väl överlag inte speciellt taktiskt över huvud taget i jämförelse med fotboll.

Fast nu blev det lite ot så nån mod kan få ta bort.
Citera
2016-05-26, 20:47
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Ursäkta att jag agerar radikal ultra feminist här i tråden, men är det någon som har påstått att nivå skillnaden mellan damer och herrar skulle vara låg?

Nej, verkligen inte. Det är bara ytterligare en gnälltråd med kränkta snubbar som slåss mot den stora feministkonspirationen.

Jag tycker det är kul att se på tex VM för damer. Blir ju lite folkfest.
Citera
2016-05-26, 20:48
Medlem
Är det bara jag som inte förstår fotboll - inte ens för män? Dötråkigt "sport" där det lönar sig att bete sig som pussies så fort någon petar på en..

Vad det gäller ämnet, att dom förlorade, så är det väl ändå ingen skräll? Kvinnor har inte samma kapacitet som män, med det sagt, kan det ju hända att dom kunnat vinna ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in