2016-05-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nu gör du samma generalisering som alla andra feminister får kritik för i parti och minut!
Blanda inte in alla män i detta!
Vi pratar om huruvida vuxna människor ska få bestämma själva här.
Jag köper inte sex, men jag försvarar allas rätt att köpa och erbjuda sex om de känner för det. Så länge det är vuxna människor som frivilligt kommer överens om omständigheterna så har jag ingen moralisk rätt att hindra dem.

Så fort det handlar om tvång eller minderåriga har man passerat gränsen för min moral.

Jag är inte feminist, jag är realist. Numer även egoist.
Citera
2016-05-26, 16:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, det viktigaste att män inte ska kunna köpa sex, inte utsatta kvinnors trygghet.
Bevisen är framme. Låt höra motargumenten!
Är de lika borta som när män säljer sig?
Citera
2016-05-26, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nu är ju inte jag feminist men vi skulle väl se över det där med moral eller hur var det?

Vem bryr sig om några luder som självmant valt att bli prostituerade.

Är väl ni män som är mest måna om era horor, vad tänker ni göra åt saken?

Skönt nihilistiskt inlägg så där.

En del är trasiga unga tjejer som inte borde hålla på med att sälja sex, dom bryr jag mig om, till att börja med.

Vad vi tänker göra åt saken? Tja, det händer ju att lagar förändras. Kan man avskaffa morallagar kring droger så går det nog att avskaffa dom kring sex också.
Citera
2016-05-26, 16:31
Medlem
Citat:
Skönt nihilistiskt inlägg så där.

En del är trasiga unga tjejer som inte borde hålla på med att sälja sex, dom bryr jag mig om, till att börja med.

Vad vi tänker göra åt saken? Tja, det händer ju att lagar förändras. Kan man avskaffa morallagar kring droger så går det nog att avskaffa dom kring sex också.

De säljer för att de själva vill det, det har inte någon gammal stofil som dig själv med att göra.

Du är bara rädd för att åka fast själv gubbjävel.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-05-26 kl. 16:34.
Citera
2016-05-26, 16:34
Avslutad
Citat:
De säljer för att de själva vill det, det har inte någon gammal stofil som dig själv med att göra.

Förvisso inte, men jag förespråkar lagar som inte gör den sysselsättningen mer riskfylld än den behöver vara.
Citera
2016-05-26, 16:36
Medlem
Citat:
Förvisso inte, men jag förespråkar lagar som inte gör den sysselsättningen mer riskfylld än den behöver vara.

Självklart, det vinner ju du också på.
Citera
2016-05-26, 16:37
Medlem
Tidigare ställningstagande av Amnesty Sverige (min fetning):

Amnesty Sverige säger att man, trots sitt missnöje med Dublin-beslutet, respekterar den demokratiska processen och att den inte innebär att man behöver förespråka avkriminalisering av sexindustrin i Sverige.

– Amnesty International är en global människorättsorganisation och under diskussionerna har det tydligt framkommit hur komplex den här frågan är och vilka oerhörda kränkningar många personer i prostitution utsätts för runt om i världen. För svenska Amnesty innebär beslutet dock inte att vi kommer att arbeta för en total avkriminalisering, varje land bestämmer själv om de kommer att driva frågan vidare.
https://feministisktperspektiv.se/2015/08/14/amnesty-internationals-beslut-mots-av-bade-kritik-och-hyllning/
Senast redigerad av slovju 2016-05-26 kl. 16:45.
Citera
2016-05-26, 16:44
Avslutad
Citat:
Självklart, det vinner ju du också på.

Ja, fast jag har inget intresse av att köpa tjänster av någon som uppenbarligen far illa av att utföra dessa tjänster.
Citera
2016-05-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ja, fast jag har inget intresse av att köpa tjänster av någon som uppenbarligen far illa av att utföra dessa tjänster.

Det är bara du som vet vad du gör när du är ensam med de prostituerade. Jag dömer dig i alla fall inte.

Fast fan vad mycket bordell det skulle lukta om svenska män sen när det blivit lagligt. Ännu en avtändning att behöva förbise.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-05-26 kl. 16:49.
Citera
2016-05-26, 16:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Tidigare om Amnesty Sverige ställningstagande: (min fetning)

Amnesty Sverige säger att man, trots sitt missnöje med Dublin-beslutet, respekterar den demokratiska processen och att den inte innebär att man behöver förespråka avkriminalisering av sexindustrin i Sverige.

– Amnesty International är en global människorättsorganisation och under diskussionerna har det tydligt framkommit hur komplex den här frågan är och vilka oerhörda kränkningar många personer i prostitution utsätts för runt om i världen. För svenska Amnesty innebär beslutet dock inte att vi kommer att arbeta för en total avkriminalisering, varje land bestämmer själv om de kommer att driva frågan vidare.
https://feministisktperspektiv.se/2015/08/14/amnesty-internationals-beslut-mots-av-bade-kritik-och-hyllning/
Att respektera det demokratiska beslutet gör man väl inte genom att vägra utslaget?
Hur kan man vara en del av samma organisation och spela med olika regler i olika länder?

Är det inte godtycke så säg?
Att man i Sverige anser sig ha en högre moral och använda den mot moderorganisationen?

Låt mig höra nu; om svenska feminister till och med har makt över Amnesty International och Amnestys demokratiska beslut. VEM står över den ideologiska värdegrunden och statsfeminismen då?
Citera
2016-05-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Att respektera det demokratiska beslutet gör man väl inte genom att vägra utslaget?
Hur kan man vara en del av samma organisation och spela med olika regler i olika länder?

Är det inte godtycke så säg?
Att man i Sverige anser sig ha en högre moral och använda den mot moderorganisationen?

Låt mig höra nu; om svenska feminister till och med har makt över Amnesty International och Amnestys demokratiska beslut. VEM står över den ideologiska värdegrunden och statsfeminismen då?
Gubbe lille Amnesty har ingen makt över Sverige eller över något annat land. Vi är en suverän stat! Jag har inte avlagt någon röst, har du?

Så vilken regel i Amnesty Internationals stadgar ger dem rätt att styra och besluta över den svenska organisationen?
Senast redigerad av slovju 2016-05-26 kl. 17:11.
Citera
2016-05-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Gubbe lille Amnesty har ingen makt över Sverige eller över något annat land. Vi är en suverän stat! Jag har inte avlagt någon röst, har du?

Så vilken regel i Amnesty Internationals stadgar ger dem rätt att styra och besluta över den svenska organisationen?
Ingen, men jösses vad kul det är att från utsidan stå och titta på när Svensk feminism ormar sig med förklaringar att de inte behöver stödja demokratiska fattade beslut när det gäller blablabla för att blablabla ahhhh så underbart att höra, och när det dessutom kommer från en organisation som kämpar för rättvisa, jämlikhet, orättvisor m.m. i världen, en organisation som annars är lite feministisk lagd, i alla fall kämpar för det som feminismen en gång i tiden stod för.
Svensk feminism framstår lite som NK de vet minsann vad som är bäst, det måste väl även ni hålla med om nu va!
Resten av världen ser det i alla fall, grattis!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in