2016-05-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Ingen, men jösses vad kul det är att från utsidan stå och titta på när Svensk feminism ormar sig med förklaringar att de inte behöver stödja demokratiska fattade beslut när det gäller blablabla för att blablabla ahhhh så underbart att höra, och när det dessutom kommer från en organisation som kämpar för rättvisa, jämlikhet, orättvisor m.m. i världen, en organisation som annars är lite feministisk lagd, i alla fall kämpar för det som feminismen en gång i tiden stod för.
Svensk feminism framstår lite som NK de vet minsann vad som är bäst, det måste väl även ni hålla med om nu va!
Resten av världen ser det i alla fall, grattis!.
(Min fetning)
Svara på mina tidigare ställde frågor istället för att svamla strunt.

Jag är absolut inte feminist så sluta köra det skitsnacks spåret!

Ytterligare en fråga: Har du någon källa till det fetade?
Citera
2016-05-26, 18:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Gubbe lille Amnesty har ingen makt över Sverige eller över något annat land. Vi är en suverän stat! Jag har inte avlagt någon röst, har du?

Så vilken regel i Amnesty Internationals stadgar ger dem rätt att styra och besluta över den svenska organisationen?
Gosse lille, Amnesty International är moderorganisation till Amnesty Sverige. Resten av korten kan du dribbla med hur du vill. För diskussionens räkning är de ändå fullständigt irrelevanta.

Cringe away, baby!
Citera
2016-05-26, 18:53
Medlem
Citat:
(Min fetning)
Svara på mina tidigare ställde frågor istället för att svamla strunt.

Jag är absolut inte feminist så sluta köra det skitsnacks spåret!

Ytterligare en fråga: Har du någon källa till det fetade?
Svarade på frågan…Ingen!
Det andra, Jösses, läs lite internationell media va!, Sverige som land börjar bli ett skämt i omvärldens ögon.
Jag skrev tidigare i någon tråd att vissa Asiatiska länder börjar varna ensamma kvinnor att resa hit för att vi är repe capital of the west och man är förbryllad hur Svenska politiker låtit detta gå så långt utför, men googla själv, finns hur mycket som helst att läsa om hur omvärlden förlöjligar oss.
Citera
2016-05-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Gosse lille, Amnesty International är moderorganisation till Amnesty Sverige. Resten av korten kan du dribbla med hur du vill. För diskussionens räkning är de ändå fullständigt irrelevanta.

Cringe away, baby!
Du tillhör den totalitära delen av befolkningen märker jag. Tror du att Amnesty tillämpar demokratisk centralism?

"Demokratisk centralism är ett leninistiskt organisationsbegrepp. Principen innebär att partiet eller sammanslutningen gemensamt fattar ett beslut, demokratiskt, oftast genom omröstning. När beslutet väl är fastställt är alla medlemmar skyldiga att finna sig i beslutet och fullfölja det, även om de själva personligen hade röstat emot. Principen brukar sammanfattas som "frihet i diskussion - enhet i handling".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratisk_centralism

Du verkar inte kunna svara på mina tidigare frågor, Var de för svåra?

Leninismen begränsar sin organisationsprincip till den egna organisationen, inte du: Amnesty styr hela världen världen verkar det som du tror?
Senast redigerad av slovju 2016-05-26 kl. 18:57.
Citera
2016-05-26, 19:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Du behöver inte skicka falska dikotomier till mig. Då in på Amnestys hemsida och bekräfta vad de använder sig av.
Eller vill du att jag gör det och sen förklarar för dig?

Hur tänkte du nu? Var det ett hästskoargument eller en sk. halmgubbe kanske?
Du har en bit kvar, men fortsätt öva. Det finns en hel del att läsa om argumentationsteknik om du undrar vad orden betyder.

Lycka till!
Citera
2016-05-26, 19:22
Medlem
Citat:
Du tillhör den totalitära delen av befolkningen märker jag. Tror du att Amnesty tillämpar demokratisk centralism?

"Demokratisk centralism är ett leninistiskt organisationsbegrepp. Principen innebär att partiet eller sammanslutningen gemensamt fattar ett beslut, demokratiskt, oftast genom omröstning. När beslutet väl är fastställt är alla medlemmar skyldiga att finna sig i beslutet och fullfölja det, även om de själva personligen hade röstat emot. Principen brukar sammanfattas som "frihet i diskussion - enhet i handling".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratisk_centralism

Du verkar inte kunna svara på mina tidigare frågor, Var de för svåra?

Leninismen begränsar sin organisationsprincip till den egna organisationen, inte du: Amnesty styr hela världen världen verkar det som du tror?
Ge dig ..det är väl inget tror att AI styr världen.
Det är en organisation som försöker samla världen och kämpa mot olika orättvisor som sker ute i världen…att Svensk feminism (som uppenbarligen styr svenska AI) inte ställer upp på de internationella ställningstagandena säger nog mer om svensk feminism än om AI goda vilja att hjälpa människor.
Demokrati i olika former, jättebra men bara vi får bestämma, det är svensk feminism i ett nötskal.
Citera
2016-05-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En T-shirt blir självfallet billigare för att ett barn (eller en kvinna) tillverkar den. I många länder så går det att ge barn och kvinnor lägre löner. Ibland inga löner alls.
T-shirtens pris avgörs av dess produktionskostnad (där lönen ingår) + konkurrensen, dvs hur mycket den "får lov" kosta för konsumenterna. Liksom grundpelaren för all form av "fri" marknad.
De som lyckas tillverka absolut billigaste T-shirtarna ( via billigaste arbetskraften) vinner racet.

Nej, den blir inte billigare. Kläder kostar en hel del trots att arbetskostnaderna är låga. Nike gör stora vinster på att västerlänningar betalar tusenlappar för ett par skor som tillverkats av en kines för slavlön. Hade konsumenten fått ta del av kostnadssänkningen det innebär att ha produktionen i asiatiska låglöneländer så hade vi kunnat köpa skorna för en hundring.

De absolut billigaste t-shirtsen är inte de populäraste. Finns t-shirts som kostar 20 kr, men de köper inte jag. Finns t-shirts som kostar 500 kr från något fint varumärke. Skillnaden i pris har noll med kostnaden för arbetskraft att göra.
Citera
2016-05-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Nej, den blir inte billigare. Kläder kostar en hel del trots att arbetskostnaderna är låga. Nike gör stora vinster på att västerlänningar betalar tusenlappar för ett par skor som tillverkats av en kines för slavlön. Hade konsumenten fått ta del av kostnadssänkningen det innebär att ha produktionen i asiatiska låglöneländer så hade vi kunnat köpa skorna för en hundring.

De absolut billigaste t-shirtsen är inte de populäraste. Finns t-shirts som kostar 20 kr, men de köper inte jag. Finns t-shirts som kostar 500 kr från något fint varumärke. Skillnaden i pris har noll med kostnaden för arbetskraft att göra.

I produktionen av den där T-shirten för 500 kr så ingår feta pengar för reklam/ PR.
Ingen jävel köper en T-shirt för 500 spänn OM den inte signalerar ett varumärke man vill styla med eller annat trendigt. En logga som doftar "fint" hos folk och som gör att de hostar upp 500 spänn eller mer för lite trikå, kostar skjortan att skapa.

Du har ingen reklam eller PR för t-shirts under 150 kr. Och det är den gruppen främst som jag tänker på. Tror nog att de finare företagen sliter hårt för att hålla sina T-shirts så långt undan från barnahänder som möjligt, oftast inte värt skrällen det skulle kosta deras varumärke om de blev upptäckta.
Citera
2016-05-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror nog att de finare företagen sliter hårt för att hålla sina T-shirts så långt undan från barnahänder som möjligt, oftast inte värt skrällen det skulle kosta deras varumärke om de blev upptäckta.
Ja om det får dig att sova gott om natten så tro det du …
Citera
2016-05-27, 00:01
Medlem
WordWarriors avatar
Dagsfärsk information som kan vara av intresse:

(FB) Artikel: Amnesty vill avkriminalisera prostitution (flashback.se)
Citera
2016-05-27, 02:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är bara du som vet vad du gör när du är ensam med de prostituerade. Jag dömer dig i alla fall inte.

Fast fan vad mycket bordell det skulle lukta om svenska män sen när det blivit lagligt. Ännu en avtändning att behöva förbise.
Jag tror inte att alla eller ens merparten av de som inte köper sex idag skulle börja göra det bara för att det blir lagligt. De som vill köpa köper oavsett om det är lagligt eller olagligt, de som inte vill låter bli pga personlig övertygelse.

Samma sak med narkotika. Det är inte troligt att Svensson kommer börja skjuta heroin bara för att det blir lagligt att inneha heroin för eget bruk och att bruket legaliseras.
Citera
2016-05-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Dagsfärsk information som kan vara av intresse:

(FB) Artikel: Amnesty vill avkriminalisera prostitution (flashback.se)

Inte bara är svenska AI uppenbarligen fri att göra och fatta egna ställningstagande som går mot demokratiskt fattade i den internationella församlingen, de kan uppenbarligen även bestämma vad mänskliga rättigheter är för den lilla klick de anser sig representera i vårt lilla hörn av klotet.

Jag ser liksom inte meningen att engagera sig i en internationell organisation om de ända inte följer riktlinjerna som resterande värld anser vara rätt o riktigt…. Men å andra sidan är det mycket märkliga saker som sker i vårt land för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in