2016-05-24, 23:58
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
När en pylon har spawnat så ser man den med hjälp av turbo-hud innan man skulle se den med turbo-hud. Det är samma effekt som med elit-affixer, en liten ruta med texten som rör sig åt det hållet.

Säger inte emot alls på den punkten
Citera
2016-05-25, 10:20
Medlem
Moffins avatar
Ja då är ju frågan fortfarande om hur det ens kan existera en diskussion kring hurvida Blizzard tycker detta är "okej" eller inte (baserat på att ingen hittills blivit bannad pga TH). De bannar ju kontinuerligt i D2 och då är ju det "bara" för en vanlig maphack.

Sen tycker jag det är skitsnack att att spelet skulle vara kasst utan funktionerna TH ger, jag har då klarat mig bra hittills. Nu när jag sett en video på det också kan jag även konstatera att THs UI är apfult och att jag inte skulle orka kolla på den skiten medan jag spelar..

En liten uppdatering på mitt goblin-farmande förresten (som troligtvis ingen är intresserad av ). Jag har börjat på en ny spreadsheet med lite mer info den här gången så jag kan se dels hur stor chans ett område har att spawna en goblin, samt vilka goblins som är vanligast, det senare bara för kuls skull.

Jag har helt tagit bort A3 från min rutt nu, dvs Core of Arreat, Tower of the Damned 1+2 och Tower of the Cursed 1+2. De må gå snabbt att söka igenom men spawnrate på goblins var enligt min statistik knappt 1/4 av den i A1 så det känns inte värt det. Jag har också lagt till Western channel 1+2 och Eastern channel 1+2 (A2) samt Pandemonium fortress L1. Jag hatar ju egentligen pandemonium men tycker området är lite intressant. Layouten är rätt irriterande men området är inte jättestort, sedan verkar det faktiskt stämma som många skrivit att det alltid spawnar antingen noll eller två goblins där. Nu har jag iofs bara hittat goblins där tre gånger så det är ju på tok för få utfall, men det var 2st de tre gångerna iaf.

Använde min sista rebirth på min WD med, blev lite sugen på angry chicken då jag inte spelat den förut och börjar lessna på ingeom-stressen och att bli oneshottad av skit på min monk
Citera
2016-05-25, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Ja då är ju frågan fortfarande om hur det ens kan existera en diskussion kring hurvida Blizzard tycker detta är "okej" eller inte (baserat på att ingen hittills blivit bannad pga TH). De bannar ju kontinuerligt i D2 och då är ju det "bara" för en vanlig maphack.

Sen tycker jag det är skitsnack att att spelet skulle vara kasst utan funktionerna TH ger, jag har då klarat mig bra hittills. Nu när jag sett en video på det också kan jag även konstatera att THs UI är apfult och att jag inte skulle orka kolla på den skiten medan jag spelar..

Det råder en viss konensus om att thud rent av är ett krav för att komma högt på leaderboards, som har gjort att de flesta (jag vet att det finns undantag, jag tror helt ärligt att inte t.ex. Alkaizer gör det) använder detta tillägg. Om de då skulle banna alla dessa så skulle D3 i princip dö ut, i alla fall till stor del.

Detta tror jag dock inte är anledningen, men det kanske påverkar. För Blizzard brukar ju inte påverkas av sånt, och man skulle kunna ha samma resonemang angående bottande, i alla fall till viss del.

En annan orsak är att D3 har brister, och thud motverkar flera av dessa. Det var därfirån som den utökade buff-baren kom, sedan var det 1-2 grejer till som jag inte minns just nu som inte fanns i spelet men som thud gav dig.

Varför de inte vidtar åtgärder är ändå lite av ett mysterium, det kanske kräver för mycket resurser? D3 är ju inte direkt högprioriterat av Blizzard just nu.
Citera
2016-05-25, 19:56
Medlem
ImWorthlesss avatar
Blizzard har bannat för Turbohud, det är inte tillåtet att köra med så.
Men folk hittar omvägar att skydda sig ifrån det tills konkreta bevis kommer i guess.

Rank 1 DH Wudi åkte ju dit för Turbohud och erkände även i en stream att han kört med det.
I den svängen Wudi vart bannad så vart totalt 6 av 10 top DH bannade, om det var för TH med vet jag ej men fulspel iallafall bevisligen utbrett.

Chainer en barb/sader på US servern har ju förra season en clear på 111 i 4p där man kan höra i TS att minst 1 person använder TH.
Även hans clear på gr115 denna season hör man att någon kör med TH.

Satt och titta på en stream med chainer en morgon och någon började hetsa på han för att han spelar i en grupp med fuskare.
varpå chainer själv säger; "its a fucking videogame, who cares if someone is cheating" vilket för mig är helt klart att han inte bryr sig om folk fuskar för att nå dit man vill.

Han sa även att det finns en grupp i USA som skramlar ihop namninsamling för att kunna ta Gabynator till rättegång där dom tydligen ska kräva tillbaka samtliga donerade pengar han mottagit via sin Stream
Just pga att han är en notorisk fuskare
Senast redigerad av ImWorthless 2016-05-25 kl. 19:59.
Citera
2016-05-25, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Blizzard har bannat för Turbohud, det är inte tillåtet att köra med så.
Men folk hittar omvägar att skydda sig ifrån det tills konkreta bevis kommer i guess.

Rank 1 DH Wudi åkte ju dit för Turbohud och erkände även i en stream att han kört med det.
I den svängen Wudi vart bannad så vart totalt 6 av 10 top DH bannade, om det var för TH med vet jag ej men fulspel iallafall bevisligen utbrett.

Chainer en barb/sader på US servern har ju förra season en clear på 111 i 4p där man kan höra i TS att minst 1 person använder TH.
Även hans clear på gr115 denna season hör man att någon kör med TH.

Satt och titta på en stream med chainer en morgon och någon började hetsa på han för att han spelar i en grupp med fuskare.
varpå chainer själv säger; "its a fucking videogame, who cares if someone is cheating" vilket för mig är helt klart att han inte bryr sig om folk fuskar för att nå dit man vill.

Han sa även att det finns en grupp i USA som skramlar ihop namninsamling för att kunna ta Gabynator till rättegång där dom tydligen ska kräva tillbaka samtliga donerade pengar han mottagit via sin Stream
Just pga att han är en notorisk fuskare

Chainer använder själv thud, finns otaliga gånger där han springer ner en level i förväg när de pushar och tar upp minimappen och säger direkt att det bara är att lämna för att mappen är lång. Jag såg det till och med idag och kan länka VODen om du vill.

Btw, Bone, Avoid och Wudijo var de enda 3 som blev bannade i ZE. Avoid erkände att han bottade. Varför tror du inte fler blev bannade när alla i ZE kör thud och många andra också streamar? Om jag tänker logiskt så känns det lite konstigt att han craftade över 2000 HF-amuletter som hans "kompis" (ett annat account) hade farmat keys till och ville dela med sig av, kompisen visades aldrig på stream, bara när han craftade amuletterna. Sedan vore det väldigt skadligt för hans varumärke som streamer att erkänna botting, se bara på skiten han fick enbart för thud.

Edit: Just det, det var ju en WD som inte klarade trialen hos ZE för att han inte ville använda thud eftersom han då inte kunde timea pylons med wizardens CoE.
Citera
2016-05-25, 23:00
Medlem
Har kört TH i både s4 och s5 , minns inte om jag körde det i S3 .. Körde utan TH i S6. Har väl aldrig försökt pusha leaderboards men visst ibland saknar man smidigheten i att se allt skräp på marken men tycker faktiskt att blizzard har förbättrat mycket sen de tidigare säsongerna.

Ex buffbaren är en sån sak. Det jag saknar från TH är att kunna ha CoE samt F&R buffarna vid min gubbe istället för på buffbaren men inget avgörande precis , CoE kan man ju ha en liten fin timer som räknar i en overlay dvs ett externt program som inte läser något från diablo som man dessutom måste starta själv dvs när man dör får man resetta timern Övriga delar saknar jag inte så värst mycket men visst de ger en jäkla fördel dock saknar jag all data man kan få från TH dvs xp / h och db per timme och liknande ... Totalt oviktigt men kul för en nörd som mig :P
Citera
2016-05-26, 09:47
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Chainer använder själv thud, finns otaliga gånger där han springer ner en level i förväg när de pushar och tar upp minimappen och säger direkt att det bara är att lämna för att mappen är lång. Jag såg det till och med idag och kan länka VODen om du vill.

Btw, Bone, Avoid och Wudijo var de enda 3 som blev bannade i ZE. Avoid erkände att han bottade. Varför tror du inte fler blev bannade när alla i ZE kör thud och många andra också streamar? Om jag tänker logiskt så känns det lite konstigt att han craftade över 2000 HF-amuletter som hans "kompis" (ett annat account) hade farmat keys till och ville dela med sig av, kompisen visades aldrig på stream, bara när han craftade amuletterna. Sedan vore det väldigt skadligt för hans varumärke som streamer att erkänna botting, se bara på skiten han fick enbart för thud.

Edit: Just det, det var ju en WD som inte klarade trialen hos ZE för att han inte ville använda thud eftersom han då inte kunde timea pylons med wizardens CoE.

Wudi erkände med att han använde " google maps " vilket är smeknamnet på Thud..
Finns bland alla klippen han la ut då han skulle "titta på mig jag är bäst efter att blivit boostad"-klippen.
Synd att Wudi ska fuska dock, för han är sjukt smart då det kommer till mekaniken i spelet med skills och han förstår den sjukt bättre än många andra.

Men, som han själv uttryckte sig; "i felt stuck and needed a push forward" så det är ju hans ursäkt till fusket.
Push forward, genom att se minimapen 1 skärm framåt samt cdr på alla egna skills och radies.

Tycker det är en dålig ursäkt för en spelare i hans kaliber.

Hahah, det visste jag dock inte, gällande Trialen till ZE och att den snubben inte fick joina
Helt sjukt dock!

WQW var ju även dom drabbade hårt av fuskarna, även folk i SoS (där jag nu lirar) tappade tydligen över 50% av klanmedlemmarna
Citera
2016-05-26, 10:17
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Det råder en viss konensus om att thud rent av är ett krav för att komma högt på leaderboards, som har gjort att de flesta (jag vet att det finns undantag, jag tror helt ärligt att inte t.ex. Alkaizer gör det) använder detta tillägg. Om de då skulle banna alla dessa så skulle D3 i princip dö ut, i alla fall till stor del.

Detta tror jag dock inte är anledningen, men det kanske påverkar. För Blizzard brukar ju inte påverkas av sånt, och man skulle kunna ha samma resonemang angående bottande, i alla fall till viss del.

En annan orsak är att D3 har brister, och thud motverkar flera av dessa. Det var därfirån som den utökade buff-baren kom, sedan var det 1-2 grejer till som jag inte minns just nu som inte fanns i spelet men som thud gav dig.

Varför de inte vidtar åtgärder är ändå lite av ett mysterium, det kanske kräver för mycket resurser? D3 är ju inte direkt högprioriterat av Blizzard just nu.

Alltså nej D3 skulle inte "dö ut" om TH försvann är du rolig eller? Top tier spelare skulle anpassa sitt spel efter att inte kunna fuska bara, och skulle det vara så att några streamers eller skit slutar spela så betyder ju inte det heller att spelet dör. Jag ser samma diskussioner om wow och top guilds där, det är som att folk inte fattar att majoriteten av spelarna inte bryr sig ett skit om vad eliten håller på med.

Och det är lite naivt att påstå att TH är det som fått utvecklarna att göra D3 bättre, klagomål på vissa saker, t.ex buffbaren fanns ju långt innan, TH kom ju till just på grund av att folk gnällde, detta hade fixats oavsett då majoriteten av spelarna inte fuskar. Skulle alla använt fusk så fort det är något de inte gillar hade det troligtvis kommit färre förbättringar till spelet då spelarna istället för att tala om vad de är missnöjda med bara fuskar och håller käften istället.

Sedan varför de inte vidtar åtgärder beror troligtvis på att de inte har något sätt att bevisa fusk på. De får ju inte scanna av spelares datorer direkt. Anledningen till att ägare till bots som riktar sig mot Blizzard-spel, typ honorbuddy liksom marknadsför sig med att det är 100% säkert är just för att de vet att Warden inte kan hitta de här grejerna utan att Blizzard bryter mot lagen.
Citera
2016-05-26, 13:14
Medlem
confused...s avatar
Hahahah ja, det är alltid lika kul att se när "eliten" i såna här spel AKA dom som saknar liv och spelar 24/7 och pushar leader boards tror dom bär hela jävla communitys när faktum är som så att en väldigt stor majoritet av alla spelare är casual spelare som skiter fullständigt i vad "eliten" håller på med.

Reality check: Nej! bara för att x spel är hela ditt liv och din värld så betyder inte det att hela världen stoppar för att du slutar spela. Omvärlden utan för din lilla elit bubbla skiter så fullständigt i om ett par personer ifrån top 10 slutar spela, så fullständigt att dom flesta hade inte ens märkt det.

PS: Inget fel i att pusha leader boards i sig självt, gillar man att spela får man spela. Detta är riktat mot dom som tror hela världen kretsar runt dom få % som gör det.
Senast redigerad av confused... 2016-05-26 kl. 13:29.
Citera
2016-05-26, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Alltså nej D3 skulle inte "dö ut" om TH försvann är du rolig eller? Top tier spelare skulle anpassa sitt spel efter att inte kunna fuska bara, och skulle det vara så att några streamers eller skit slutar spela så betyder ju inte det heller att spelet dör. Jag ser samma diskussioner om wow och top guilds där, det är som att folk inte fattar att majoriteten av spelarna inte bryr sig ett skit om vad eliten håller på med.

Det beror väl på vad man menar med att "dö ut". Jag menar ju inte att 0 games kommer att vara uppe, men eftersom de flesta som tävlar använder thud så skulle väldigt många försvinna. Spelet lever första måndaden i en säsong och sedan är det faktiskt redan rätt dött.

Jag är med i de 7 största communities (plus Join ZE, WQW high rifts och dezire lounge) och flera av dem kan ha upp emot 10 000 personer när säsongen är ny. I slutet av säsongen så är det max 1 000 under prime time. Många dippar under 100 under allt förutom kvällar och helger. Är det många aktiva spelare tycker du? Och ja, alla är inte med i communities men du kan kolla public games, addera dessa och du borde nästan ha med alla spelare.

Citat:
Och det är lite naivt att påstå att TH är det som fått utvecklarna att göra D3 bättre, klagomål på vissa saker, t.ex buffbaren fanns ju långt innan, TH kom ju till just på grund av att folk gnällde, detta hade fixats oavsett då majoriteten av spelarna inte fuskar. Skulle alla använt fusk så fort det är något de inte gillar hade det troligtvis kommit färre förbättringar till spelet då spelarna istället för att tala om vad de är missnöjda med bara fuskar och håller käften istället.

Ja, och thud påskyndade implementeringen av den förbättrade buffbaren, vad är det du inte förstår? Om du inte har märkt det så skiter Blizzard i feedback de får, de 10 största problemen i varje säsong har det varnats om på PTR men inget har gjorts åt det. Nu hände ju något, och om du inte tror att thud påverkade det så skiter väl jag i det. Du har en otrevlig ton helt i onödan.

Citat:
Sedan varför de inte vidtar åtgärder beror troligtvis på att de inte har något sätt att bevisa fusk på. De får ju inte scanna av spelares datorer direkt. Anledningen till att ägare till bots som riktar sig mot Blizzard-spel, typ honorbuddy liksom marknadsför sig med att det är 100% säkert är just för att de vet att Warden inte kan hitta de här grejerna utan att Blizzard bryter mot lagen.

Men du kan ju inget, minns du inte att en tripwire gick av på demonbuddy (vad fan är honorbuddy?) och thud i samband med en uppdatering av Warden? Nä, för du visste inte ens om det, ändå ska du tjafsa.

Och jo, de vet visst vilka som fuskar. Men det är tröttsamt att förklara för idioter som ska vara kaxiga utan kunskap. Thuds skapare sa att det inte går att undvika den uppdaterade warden, och han trodde att det skulle vara slutet för thud. Men ingen bannades och det fick leva vidare.

Ännu en sak som du inte visste om är att det inte är Blizzard som sköter Warden, det är en tjänst som Blizzard har köpt in. Det var tal om att Blizzard skulle stämma företaget om de inte vidtog åtgärder mot bottande, och vips så kom en uppdatering senare.
Citera
2016-05-26, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Men, som han själv uttryckte sig; "i felt stuck and needed a push forward" så det är ju hans ursäkt till fusket.
Push forward, genom att se minimapen 1 skärm framåt samt cdr på alla egna skills och radies.

Tycker det är en dålig ursäkt för en spelare i hans kaliber.

Minns du i season 3 när wizards körde tal'rasha med meteorer och AW i solo? Buffbaren var inte utökad då, och av någon anledning så hade inte TR-buffen hög prioritet, så den syntes inte när man hade buffs och procs uppe - där kan man snacka om fördel med turbohud. Det var ju skitsvårt att hålla uppe den buffen även om man såg den, den refreshades ju inte som den gör nu utan krävde att man castade alla 4 element snabbt igen.
Citera
2016-05-26, 14:49
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Det beror väl på vad man menar med att "dö ut". Jag menar ju inte att 0 games kommer att vara uppe, men eftersom de flesta som tävlar använder thud så skulle väldigt många försvinna. Spelet lever första måndaden i en säsong och sedan är det faktiskt redan rätt dött.

Jag är med i de 7 största communities (plus Join ZE, WQW high rifts och dezire lounge) och flera av dem kan ha upp emot 10 000 personer när säsongen är ny. I slutet av säsongen så är det max 1 000 under prime time. Många dippar under 100 under allt förutom kvällar och helger. Är det många aktiva spelare tycker du? Och ja, alla är inte med i communities men du kan kolla public games, addera dessa och du borde nästan ha med alla spelare.

Ja, och thud påskyndade implementeringen av den förbättrade buffbaren, vad är det du inte förstår? Om du inte har märkt det så skiter Blizzard i feedback de får, de 10 största problemen i varje säsong har det varnats om på PTR men inget har gjorts åt det. Nu hände ju något, och om du inte tror att thud påverkade det så skiter väl jag i det. Du har en otrevlig ton helt i onödan.

Men du kan ju inget, minns du inte att en tripwire gick av på demonbuddy (vad fan är honorbuddy?) och thud i samband med en uppdatering av Warden? Nä, för du visste inte ens om det, ändå ska du tjafsa.

Och jo, de vet visst vilka som fuskar. Men det är tröttsamt att förklara för idioter som ska vara kaxiga utan kunskap. Thuds skapare sa att det inte går att undvika den uppdaterade warden, och han trodde att det skulle vara slutet för thud. Men ingen bannades och det fick leva vidare.

Ännu en sak som du inte visste om är att det inte är Blizzard som sköter Warden, det är en tjänst som Blizzard har köpt in. Det var tal om att Blizzard skulle stämma företaget om de inte vidtog åtgärder mot bottande, och vips så kom en uppdatering senare.

Jag förstår inte varför du så snabbt gör koppling att om fusken försvann så skulle även toppspelarna försvinna? Det är ju troligtvis betydligt fler som slutat på grund av att fusk existerar där de känner att de inte har en rimlig chans utan dem. Att färre spelar ju längre in i säsongen du kommer är irrelevant. Nämn ett enda spel med det upplägget som har färre användare i början och fler mot slutet? Självfallet kommer spelare tillbaka när det finns något nytt och försvinner eftersom och med tanke på att Blizzard själva nämnt att det är så D3 är tänkt att spelas så gör det väl inte så mycket.

Att Blizzard skiter i feedback är ju ett befängt påstående, det räcker väl med att titta på hur D3 såg ut vid release kontra nutid, det är ju i princip ett helt nytt spel. De stängde bland annat ner RMAH just pga negativ feedback, något som lär ha svidit ganska mycket i plånboken, framförallt med tanke på att D3 inte har någon aktiv betalmodell. Sedan får du tänka på att vad spelare säger t.ex på forumen knappast är representativt för hela spelarbasen och de som är nöjda säger oftast ingenting.

Honorbuddy är ett botprogram som funnits till wow i många år nu, folk har blivit bannade för det men diskussionerna där går lite samma som det gör med TH. "Blizzard bryr sig inte", "det är säkert att använda" osv. Jag hade inte hört om demonbuddy men det låter ju som något Diablo-projekt samma "företag" skulle ha startat. Blizzard vet självklart att folk fuskar men det betyder ju inte att de automatiskt kan bevisa det på ett lagligt sätt och det är ju där problemet ligger. Att de inte skulle bry sig är ett märkligt påstående då det självklart skadar deras spel.

Sedan tycker jag att det är du som har en otrevlig ton och om du vill diskutera vidare skulle jag uppskatta om du inte kallade mig för en idiot för det är jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in