Citat:
Ursprungligen postat av
Moffin
Alltså nej D3 skulle inte "dö ut" om TH försvann är du rolig eller? Top tier spelare skulle anpassa sitt spel efter att inte kunna fuska bara, och skulle det vara så att några streamers eller skit slutar spela så betyder ju inte det heller att spelet dör. Jag ser samma diskussioner om wow och top guilds där, det är som att folk inte fattar att majoriteten av spelarna inte bryr sig ett skit om vad eliten håller på med.
Det beror väl på vad man menar med att "dö ut". Jag menar ju inte att 0 games kommer att vara uppe, men eftersom de flesta som tävlar använder thud så skulle väldigt många försvinna. Spelet lever första måndaden i en säsong och sedan är det faktiskt redan rätt dött.
Jag är med i de 7 största communities (plus Join ZE, WQW high rifts och dezire lounge) och flera av dem kan ha upp emot 10 000 personer när säsongen är ny. I slutet av säsongen så är det max 1 000 under prime time. Många dippar under 100 under allt förutom kvällar och helger. Är det många aktiva spelare tycker du? Och ja, alla är inte med i communities men du kan kolla public games, addera dessa och du borde nästan ha med alla spelare.
Citat:
Och det är lite naivt att påstå att TH är det som fått utvecklarna att göra D3 bättre, klagomål på vissa saker, t.ex buffbaren fanns ju långt innan, TH kom ju till just på grund av att folk gnällde, detta hade fixats oavsett då majoriteten av spelarna inte fuskar. Skulle alla använt fusk så fort det är något de inte gillar hade det troligtvis kommit färre förbättringar till spelet då spelarna istället för att tala om vad de är missnöjda med bara fuskar och håller käften istället.
Ja, och thud påskyndade implementeringen av den förbättrade buffbaren, vad är det du inte förstår? Om du inte har märkt det så skiter Blizzard i feedback de får, de 10 största problemen i varje säsong har det varnats om på PTR men inget har gjorts åt det. Nu hände ju något, och om du inte tror att thud påverkade det så skiter väl jag i det. Du har en otrevlig ton helt i onödan.
Citat:
Sedan varför de inte vidtar åtgärder beror troligtvis på att de inte har något sätt att bevisa fusk på. De får ju inte scanna av spelares datorer direkt. Anledningen till att ägare till bots som riktar sig mot Blizzard-spel, typ honorbuddy liksom marknadsför sig med att det är 100% säkert är just för att de vet att Warden inte kan hitta de här grejerna utan att Blizzard bryter mot lagen.
Men du kan ju inget, minns du inte att en tripwire gick av på demonbuddy (vad fan är honorbuddy?) och thud i samband med en uppdatering av Warden? Nä, för du visste inte ens om det, ändå ska du tjafsa.
Och jo, de vet visst vilka som fuskar. Men det är tröttsamt att förklara för idioter som ska vara kaxiga utan kunskap. Thuds skapare sa att det inte går att undvika den uppdaterade warden, och han trodde att det skulle vara slutet för thud. Men ingen bannades och det fick leva vidare.
Ännu en sak som du inte visste om är att det inte är Blizzard som sköter Warden, det är en tjänst som Blizzard har köpt in. Det var tal om att Blizzard skulle stämma företaget om de inte vidtog åtgärder mot bottande, och vips så kom en uppdatering senare.