2016-05-23, 12:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Alltid uppsving i början av säsongerna, sedan dör det av mer och mer även om det är några som spelar då och då.

Men precis som ^Eaz säger så är det inte mer ~10.

Trist dock är att ingen sitter och snackar, och där är jag själv medskyldig.
Citera
2016-05-23, 23:08
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Trist dock är att ingen sitter och snackar, och där är jag själv medskyldig.

Vi fick bytt ett par meningar tidigare iaf

Ett av problemen tror jag är att Diablo i allmänhet inte är något chat-vänligt spel, framförallt om man inte spelar ensam och kan pausa med escape. Det är liksom ganska osmidigt att sitta och skriva samtidigt som man spelar. Voice chat är nog att föredra i den här typen av spel
Citera
2016-05-24, 07:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vi fick bytt ett par meningar tidigare iaf

Ett av problemen tror jag är att Diablo i allmänhet inte är något chat-vänligt spel, framförallt om man inte spelar ensam och kan pausa med escape. Det är liksom ganska osmidigt att sitta och skriva samtidigt som man spelar. Voice chat är nog att föredra i den här typen av spel

Visst är det så, sen D3 är ett spel jag alltid pysslar med annat när jag lirar, ser en film/tv-serie, slösurfar när jag är i stan osv vilket gör det ännu mer asocialt eftersom jag är "upptagen" med annat och inte fokuserar på chatten.

Men, som du sade så fick vi iaf chatta lite igår
Citera
2016-05-24, 11:32
Medlem
ImWorthlesss avatar
Inte ens 24 timmar tog det för fuskarna att få TurboHud att funka igen, beklagligt

https://www.youtube.com/watch?v=EybKWnZojPo

Här kan ni se hur spelet ser ut i för en Turbohuds-användare.
Man ser alla internal cooldowns, sprängradie på Mobs och deras affixes, cooldown på molten/frozen osv och radie på frozen pulse, kartbilder framöver, möjliga spawnpunkter på pylons osv.

Sen ska tilläggas, att det finns mycket spawnpunkter för pylons betyder inte att det finns pylons där!
men fortfarande ett helvete att folk ska fuska
Citera
2016-05-24, 11:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Inte ens 24 timmar tog det för fuskarna att få TurboHud att funka igen, beklagligt

Man ser alla internal cooldowns, sprängradie på Mobs och deras affixes, cooldown på molten/frozen osv och radie på frozen pulse, kartbilder framöver, möjliga spawnpunkter på pylons osv.

Sen ska tilläggas, att det finns mycket spawnpunkter för pylons betyder inte att det finns pylons där!

Vad var det som inte funkade med TH? Bannen var väl aldrig riktad mot TH användare utan snarare RB användare (och då de som pushade leaderboard).

Hade Blizzard lyckats med att ta bort möjligheten att använda TH?
Citera
2016-05-24, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vad var det som inte funkade med TH? Bannen var väl aldrig riktad mot TH användare utan snarare RB användare (och då de som pushade leaderboard).

Hade Blizzard lyckats med att ta bort möjligheten att använda TH?

(FB) Diablo 3 Tråden (Ink. Reaper of Souls)
Citera
2016-05-24, 14:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
(FB) Diablo 3 Tråden (Ink. Reaper of Souls)

ahh, tackar.

Trodde Blizzard hade kommit på något att hindra TH med.
Citera
2016-05-24, 14:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Radie indikatorn på orbs mm skulle man inte ha nåt emot
Citera
2016-05-24, 15:32
Medlem
Moffins avatar
Citat:

Efter att ha sett videon förstår jag ännu mindre hur folk kan sitta på officiella forumen och säga saker som att "det bara är en DPS-mätare" och att "De bannar inte för TH visar inget som man inte redan vet det blir bara tydligare". Det är ju för fan en avancerad maphack?
Citera
2016-05-24, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Efter att ha sett videon förstår jag ännu mindre hur folk kan sitta på officiella forumen och säga saker som att "det bara är en DPS-mätare" och att "De bannar inte för TH visar inget som man inte redan vet det blir bara tydligare". Det är ju för fan en avancerad maphack?

Ja, det är fusk till 100%.

Du ser eliter på kartan innan de ser dem på skärmen, så du kan undvika att aggra eliter. Något som var ett krav under säsong 1-4 eftersom det var ineffektivt att döda såna. Du ser pylons utanför skärmen så att du kan samla upp mobs och ta conduiten. Du ser hur mycket density det är på hela minimappen så att du inte behöver springa runt och kolla. Du behöver aldrig springa in i återvändsgränder. Grotesques explosion har en ring runt sig. Du ser om items är ancient när de ligger på marken utan att IDa.

Etc etc.

Det är helt bedrövligt att inget görs åt det. Det förstår för de som vill pusha utan fusk.
Citera
2016-05-24, 20:00
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Du ser pylons utanför skärmen så .

Detta stämmer till viss del.
Ja, med TH ser man Pylons utanför skärmen, rättare sagt en potentiell spawnpunkt för en Pylon.
Pylons spawnar endast om du har progress.

Säg att du springer in i en Grift, dödar inget, 0% progress så kommer du med största sannolikhet få 0 pylons.
Spring in i en Grift, och grinda dig fram, säg att du har 20% progress där 2 eliter ingått så har du bergis en pylon inom kort.

Detta hände ju oss som jag förklarade i vår GR111 vi klarade, vi fick 2 pylons med 50yards mellan varandra på 2 st spawnpunkter som finns i Spidercave-mappen.
Detta då vi grindat upp såpass mycket progress och inte haft någon pylon tidigare i griften och RNG var på vår sida och gav oss 2.
Sen hade vi ren tur att ena var conduit då
Citera
2016-05-24, 21:00
Bannlyst
Citat:
Detta stämmer till viss del.
Ja, med TH ser man Pylons utanför skärmen, rättare sagt en potentiell spawnpunkt för en Pylon.
Pylons spawnar endast om du har progress.

Säg att du springer in i en Grift, dödar inget, 0% progress så kommer du med största sannolikhet få 0 pylons.
Spring in i en Grift, och grinda dig fram, säg att du har 20% progress där 2 eliter ingått så har du bergis en pylon inom kort.

Detta hände ju oss som jag förklarade i vår GR111 vi klarade, vi fick 2 pylons med 50yards mellan varandra på 2 st spawnpunkter som finns i Spidercave-mappen.
Detta då vi grindat upp såpass mycket progress och inte haft någon pylon tidigare i griften och RNG var på vår sida och gav oss 2.
Sen hade vi ren tur att ena var conduit då

När en pylon har spawnat så ser man den med hjälp av turbo-hud innan man skulle se den med turbo-hud. Det är samma effekt som med elit-affixer, en liten ruta med texten som rör sig åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in