2016-01-14, 11:50
Medlem
Lanoos avatar
Hur kommer alla ni som lirar säsong gå 0-70 imorgon?

Som jag ser det finns det tre alternativ.
1. Köra rifter för att få g-rift keys, som man sen kan börja bränna av när man dingat 70
2. Köra bountys och samla leg mats/recept samtidigt
3. Gå 100% på xp och köra Halls / Andra high density zones och köra de bountys med Cursed chests.

Personligen kommer jag satsa på alt.2.... tror jag

nåt jag missat?
Citera
2016-01-14, 11:54
Moderator
^Eazs avatar
Bara jag som känner lite "meh" över den här säsongen.

Lirade season för första gången förra gången och visst, det var lite skoj och tog faktiskt ledigt för att grinda första dagarna, men den här säsongen känner jag mest meh över.

Visst, kommer väl lira en del D3 igen, men kommer verkligen inte nöta som jag gjorde förra säsongen där jag ignorerade alla andra spel under 1-2 månader utan kommer fortsätta lira Devilian, RB6, MH och diverse andra spel som är på gång ut under våren (läs Dark Souls 3).
Citera
2016-01-14, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

1. Köra rifter för att få g-rift keys, som man sen kan börja bränna av när man dingat 70
3. Gå 100% på xp och köra Halls / Andra high density zones och köra de bountys med Cursed chests.

nåt jag missat?

Gå ut och dricka öl och ha trevligt på fredag. Vakna lördag förmiddag och bli boostad på 15 minuter. Spela hela helgen och ta rank 1 på måndag, vara glad med det sen spela Blade and Soul som kommer ut på tisdag, haha.
Citera
2016-01-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Ok spelade bara 60 tim allt som allt o innan dess så va de diablo2 men vad ska man satsa på för o göra skada? Sist hittade jag typ bara ett set som gav till blessed hammers o falling sword samt focus ringar o cubade 100% attack med hammers. Men vad är de ni går på? Samt skriv lite enklare förstår inte förkortingarna till spelet än

På Crusader vet jag ej exakt. Men standard är ju fixa sitt 6set (direkt här kliver många upp kring 1b+ dmg).
Man fixar mycket %elemental dmg, %skill dmg och bra ancient vapen (med socket och grönt gem för 130% crit dmg).
Följde du en build eller bara höftade lite?
Focus och Retraint är ganska vanliga, de ökar din skada med 125%. Så crittade du 1b före och crittar man nu 2.25b.
Fullt gearad har man över 500% crit dmg, 40% elemental dmg och 30% skill dmg (minst).
Varje poäng av mainstat ökar din dmg också. Det är därför mycket paragon points är helt sjukt bra att ha.

Här har du t.ex en crusader build, http://www.d3planner.com/359156782 där kan du ser hur gearen ska vara osv.
Finns många fler i dokumentet jag länkat.

Citat:

nåt jag missat?

Kommer nästan följa guiden jag länkat några kommentarer tillbaka.
Så ZK, HoA 3, FoM, rift till 21~, split bounty a1 sen rift till 70.
Citera
2016-01-14, 12:55
Medlem
Moffins avatar
Citat:

Är inte hemma hela fredag kväll så sätter nog igång ganska sent, kommer alltså inte bli 70 då. Kör väl rifts antar jag blandat med lite bountys kanske om man lessnar. Vi blir två eller tre som levlar tillsammans så rifts känns som det effektivaste alternativet
Citera
2016-01-14, 13:45
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
På Crusader vet jag ej exakt. Men standard är ju fixa sitt 6set (direkt här kliver många upp kring 1b+ dmg).
Man fixar mycket %elemental dmg, %skill dmg och bra ancient vapen (med socket och grönt gem för 130% crit dmg).
Följde du en build eller bara höftade lite?
Focus och Retraint är ganska vanliga, de ökar din skada med 125%. Så crittade du 1b före och crittar man nu 2.25b.
Fullt gearad har man över 500% crit dmg, 40% elemental dmg och 30% skill dmg (minst).
Varje poäng av mainstat ökar din dmg också. Det är därför mycket paragon points är helt sjukt bra att ha.

Här har du t.ex en crusader build, http://www.d3planner.com/359156782 där kan du ser hur gearen ska vara osv.
Finns många fler i dokumentet jag länkat.

Kommer nästan följa guiden jag länkat några kommentarer tillbaka.
Så ZK, HoA 3, FoM, rift till 21~, split bounty a1 sen rift till 70.
Aiit aiit får kollas upp vad ska man köra med för sett ringar nu då får man bättre dmg av dom nya som ger 800 per anicent eller ska man göra med focus o restraingt? Samt har dom utökat några sett eller något har för mig jag läste de men fattade inte? Man ska typ få en säck där de är set delar i?
Citera
2016-01-14, 15:45
Medlem
Yamals avatar
Vilken ska jag köra med? : <

http://i.solidfiles.net/976ffa076a.png
Citera
2016-01-14, 15:52
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Vilken ska jag köra med? : <

http://i.solidfiles.net/976ffa076a.png

vänstra alternativet. räknar med att du behöver CHD.
Citera
2016-01-14, 15:57
Medlem
Yamals avatar
Citat:
vänstra alternativet. räknar med att du behöver CHD.
Kan ju köra CHD på den högra också.. och få högre, hur mkt CHC behöver man typ? Har 51% atm men när jag byter ut amuleten förlorar jag ju 10% beroende på vad jag går efter, är kluven somfan
Citera
2016-01-14, 16:02
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Kan ju köra CHD på den högra också.. och få högre, hur mkt CHC behöver man typ? Har 51% atm men när jag byter ut amuleten förlorar jag ju 10% beroende på vad jag går efter, är kluven somfan

Ja jag räknar ju med att du rollar in 10% CHC så klart.
Så länge du har 50 i CHC och 500 i CHD så är du ganska good to go skulle jag påstå. Men den högre har ju crappy rolls i övrigt också. 900 i vit är ju inte fel, så en möjlighet är också att rolla om CHDn högre. Beror på hur dina stats ser ut i övrigt som sagt
Citera
2016-01-14, 16:04
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ja jag räknar ju med att du rollar in 10% CHC så klart.
Så länge du har 50 i CHC och 500 i CHD så är du ganska good to go skulle jag påstå. Men den högre har ju crappy rolls i övrigt också. 900 i vit är ju inte fel, så en möjlighet är också att rolla om CHDn högre. Beror på hur dina stats ser ut i övrigt som sagt
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yamal-2190/hero/60498743

Har annan quiver nu med 10% extra health + vitality & 80% multishot dmg, borde inte behöva mer vit på amulet, har ingen vit på min nuvarande xd
Senast redigerad av Yamal 2016-01-14 kl. 16:07.
Citera
2016-01-14, 16:04
Medlem
kilonars avatar
Varför tror man inte att M6 dh:s kommer kunna göra tillräckligt med aoe skada för att användas i grupp? Känns ju som att 5x600% låter mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in