Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-26, 03:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
En mycket sevärd intervju med Dick Morris, som ju var Bill Clintons närmsta rådgivare på 90-talet:

http://www.realclearpolitics.com/video/2016/05/24/dick_morris_accusations_about_bill_clinton_the_way _to_absolutely_mess_with_hillarys_mind.html

Det handlar om vad som händer med henne när Trump drar fram Bills sexskandaler, som t.ex. attackannonsen med Juanita Brodderick:

Citat:
It is the way to absolutely mess with Hillary’s mind.

When he sends that shock into the Clinton operation it paralyzes her. It becomes a command and control strike. Bill gets afraid to talk to Hillary because he doesn’t want to get yelled at. Hillary is too furious to speak to Bill and wants to show him how angry she is. And it takes days and sometimes weeks for them to settle down. And when they are not in touch with each other, it’s like Hillary fired her campaign manager.

Lyssna på hela intervjun, det är en mycket insiktsfull analys av någon som haft nära insyn i deras äktenskap. Jag har mest tänkt på framsläpandet av Bills sexskandaler som ett sätt att få Hillary att se dålig ut i det offentliga ljuset, men det torpederar också deras kampanjarbete inifrån. Det är deras privata relation som Trump skjuter hål i, och eftersom deras privata relation är själva navet i hela kampanjen (Bill är hennes huvudsakliga rådgivare), så har Trump nu en knapp han kan trycka på som, när han så önskar, kan paralysera deras kampanj.
2016-05-26, 07:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Vad hade skett om Obama startade krig mot typ ryssarna i oktober?

Hade presidentvalet skjutit upp?

Hade det varit ett tänkbart scenarieum om Trump gick mot seger i presidentvalet?

Intressant fråga, men nej. USA har aldrig skjutit upp ett presidentval, inte ens mitt under andra världskriget.

Däremot skulle ju en sådan sak kunna förskjuta opinionen väldigt kraftigt till fördel för den sittande presidenten, och därmed till fördel för demokraterna. Typ "Wag the dog".
2016-05-26, 11:57
Bannlyst
Trump tells Kimmel he'd be willing to debate Sanders for charity
Citat:
Kimmel asked Trump if he'd be willing to debate Sanders, given that Hillary Clinton had turned her primary opponent down for a California debate. Trump declared he would -- as long as the proceeds go to charity.

As he accepted the hypothetical debate, Trump asked, perhaps jokingly, how much Sanders would be willing to pay him -- for charity -- then conceded that it would be fine if a network were willing to put up the money. Trump also said he has never met Sanders.
Bernie SandersVerified account
‏@BernieSanders
Game on. I look forward to debating Donald Trump in California before the June 7 primary.
Vad i helvete?!
Smart move av Bernie! Vi får se, om Trump vågar
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-26 kl. 12:11.
2016-05-26, 12:02
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Enligt artikeln bröt hon inte mot lag. Hon bröt däremot reglerna/policy och visade, enligt mig, extremt dåligt omdöme. Clittan angav, att det vara besvärligt att ha flera mobiltelefoner/gadgets, som orsak till, att hon använde privat server. WTF?!

Detta stycke ser dock ganska allvarligt:

men vad vet jag!

Har skrivit lite om det i tråden om Hillarys skandaler.

Bland annat länkat till lite youtube klipp där en domare som brukar vara med på FOX "George Napolitano" eller något heter han förklarar situationen.

Grejen är att Hillary har brutit mot ett flertal lagar.

Hon har bland annat när något system inte funkade bett Huma Abedin att ta bort "CONFIDENTIAL" märkningen på dokumentet så det kunde skickas på vanligt vis men det innehöll ju samma information trots detta.

Utöver detta är det uppsättningen av sin privata server som har hackats av ett flertal länder varav FBI har bedömt runt 250st av de 30.000 email som skickats och mottagits innehåller så konfidentiell information att man inte ens kommer kunna ha det som sekretessbelagt under en möjlig rättegång utan att FBI får gå i god för det bara. Detta kan ju vara allt från kärnvapenbaser till 9/11 sanningar.

Sedan på toppen av allt så har hon rensat hela skiten (trodde hon iaf, korkad som hon är) och därmed begått obstruction of justice, tampering with evidence etc.

Jag tror definitivt att hon inte kommer undan denna gång. Hon har kommit undan ett flertal tidigare händelser, bl.a. Benghazi. Sanningen springer dock alltid ikapp en och nu när hon är påväg mot det största som hänt henne i hela hennes liv så tror jag faktiskt att hennes tidigare aktioner kommer sätta stopp för henne att nå hennes dröm.

Napolitano säger t.ex. att som Hillary kommer göra...hävda att hon inte visste att det var konfidentiell information spelar ingen roll. Hon har i ett antal email visat sig veta om att det var klassifierad information men sket fullständigt i det och gällande övriga email som hon "inte visste" så spelar det inte heller någon roll, hon har begått ett väldigt sällsynt federalt brott (Espionage) där det inte måste bevisas uppsåt utan själva aktionen, uppsåtlig eller ej är ett straffbart brott i vilket fall som helst.

Dessutom har killen som satte upp hennes server (Bryan Pagliano) fått immunitet, något som ENDAST kan ges om ett åtal är väntande och den som ges immunitet anses ha så pass mycket kött på benen i ett vittnesmål att det leder till en fällande dom. Detta talar bara ytterliggare om att Hillary kommer åka dit så det skvätter om det!

Sen har även den rumänske hackaren "Guccifer" blivit transporterad till USA ifrån Rumänien av FBI då han säger sig ha hackat Hillarys server och kommit åt massa klassifierad information. Han kan få sänkt straff om han hjälper till att få någon fälld i detta fall så klart att han aldrig skulle ljuga då det bara hade gjort hans straff längre utan han är väldigt mån om att hjälpa till för att rädda sitt eget skinn. Förhör hålldes med honom så sent som för 4 dagar sedan.

Jag tror att hon kommer kallas in till förhör med FBI som alla övriga av hennes närmaste medarbetare redan blivit i Juli och sedan i Augusti tror jag att hon blir åtalad och där ryker hennes presidentkampanjande åt skogen!
2016-05-26, 12:03
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Trump tells Kimmel he'd be willing to debate Sanders for charity

Bernie SandersVerified account
‏@BernieSanders
Game on. I look forward to debating Donald Trump in California before the June 7 primary.
Vad i helvete?!

Hahaha fan va sjukt. Snacka om att det skulle få tittarsiffrorna att gå i taket
2016-05-26, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Ja, men det handlar om korrupta Clittan. Jag tror, att hon kommer undan ändå... Tills den nye presidenten väljs
Citat:
Jag tror att hon kommer kallas in till förhör med FBI som alla övriga av hennes närmaste medarbetare redan blivit i Juli och sedan i Augusti tror jag att hon blir åtalad och där ryker hennes presidentkampanjande åt skogen!
Hon kommer nog att kallas in till förhöret, men det blir inget mer. Men vore roligt, om vi fick samma situation som i R-primärvalet, där bara Trump är kvar
2016-05-26, 12:19
Bannlyst
Citat:
Hahaha fan va sjukt. Snacka om att det skulle få tittarsiffrorna att gå i taket
Haha

Men jag vet inte, om Trump ska tacka ja. Det känns "too risky". Men jag hoppas verkligen, att han tackar ja och använder Sanders egna ord mot Clittan

Vilken jävla "Game of Thrones" kan det bli!
2016-05-26, 12:21
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ja, men det handlar om korrupta Clittan. Jag tror, att hon kommer undan ändå... Tills den nye presidenten väljs

Hon kommer nog att kallas in till förhöret, men det blir inget mer. Men vore roligt, om vi fick samma situation som i R-primärvalet, där bara Trump är kvar

Det bästa är ju att Sanders inte får börja sitt race igen som folket egentligen isåfall röstat för utan dem blir totalt överkörda och Hillarys VP val får ta över istället.

Snacka om att det blir en lätt seger isåfall!

Många kvinnor struntar då i att rösta för att de tappat tron på Hillarys snack och alla Sanders supportrar kommer vara rosenrasande på Demokraternas ledning

Victory in a yuuuge, bigly and tremendous landsliide
2016-05-26, 12:23
Medlem
OliverCromwells avatar
Trump utmanar Sanders till debatt!!!

Donald Trump var i Jimmy Kimmel Show och utmanade Bernie Sanders till en debatt innan Primärvalen är över! (Alltså förmodligen någon gång tidigt i juni).

Tror ni att Sanders fegar ur eller tackar ja till utmaningen?

https://www.youtube.com/watch?v=vzO-JYjEcHE
2016-05-26, 12:27
Medlem
Pre 1914s avatar
Fast det var bernie som snällt undrade om trump ville debattera.
2016-05-26, 12:31
Medlem
Fris avatar
Debatten Trump-Sanders måste slå hårt mot Hillary. Kanske kan bidra till att det ser så illa ut för Hillary efter CA att superdelegater tänker om. De kommer båda att bombardera Hillary. Gentemot Sanders borde Trump mer lånsiktigt lägga en grund för att intressera Sanders supportrar, inte krossa Sanders nu när han splittrar D och ska köra som tredje parti. Nästan två månader till konventet, Sanders kan göra mycket skada till dess. Sanders har däremot ingen anledning att hålla igen mot Trump (annat än att han blir direkt krossad om han försöker nånting, som alla andra).
2016-05-26, 12:32
Medlem
OliverCromwells avatar
För Trump verkar det här mest vara en pik mot Hillary.

Den här debatten lär få rekord i tittarsiffror. Och den lär även bli kul.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in