Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du finns, men du är på utdöende.

Om du hade lust att utveckla detta, om så bara lite grann, så vore det mycket intressant. Jag är inte särskilt beläst utan går mest på känsla. För övrigt finns det massor som jag uppskattar med Ryssland (konservatismen, karaktären, ingen jävla sommar/vintertid) men det globala mindervärdeskomplexet som Putinismen representerar ser jag ingen framtid i.

Trump, å andra sidan, kan ju faktiskt bli en riktig vändpunkt för vår värdeinvalida stackars västvärld. Vi behöver ta efter Ryssarna där de har rätt, helt enkelt - kasta ut identitetstrams och sådan skit men för den skull behålla vår pluralism och demokrati.
2016-05-03, 00:14
Medlem
Menveds avatar
Klipper in det här från Ricky Vaughn på Twitter. Har inte dubbelkollat siffrorna själv men jag antar att de stämmer.
Citat:
Whites prefer Trump 48-33
Blacks prefer Clinton 71-9
Other minorities prefer Clinton 45-33
Allt handlar alltså om att stoppa invandringen av andra raser annars förlorar vi kontrollen över våra länder.

Det handlar alltså om Rasmussen undersökningen som diskuterats tidigare i tråden. Låt mig också säga det till de som blir upphetsade av den här undersökningen att Rasmussen har en extrem Republikansk bias. Alla andra opinionsundersökningsföretag är mer trovärdiga än Rasmussen.
Senast redigerad av Menved 2016-05-03 kl. 00:21.
2016-05-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Klipper in det här från Ricky Vaughn på Twitter. Har inte dubbelkollat siffrorna själv men jag antar att de stämmer.

Allt handlar alltså om att stoppa invandringen av andra raser annars förlorar vi kontrollen över våra länder.

Det handlar alltså om Rasmussen undersökningen. Låt mig också säga det till de som blir upphetsade av den här undersökningen att Rasmussen har en extrem Republikansk bias. Alla andra opinionsundersökningsföretag är mer trovärdiga än Rasmussen.

Inte samma sak åt andra hållet då heheh.

Hade fan hoppat av om jag blev hatat av min egen ras som Hillary är.
2016-05-03, 00:29
Medlem
Citat:
Korrekt. Det är partiet som utser VP-kandidaten och inte Trump. Och det har hänt förr att partiet har utsett en VP-kandidat mot presidentkandidatens vilja. I och med att Trump struntar i att jaga delegater (som alltså är helt obundna m.a.p. VP-kandidaten) så avhänder han sig också makten över vem som blir VP-kandidaten. Partietablissemanget kan nu genomföra en manipulativ plan där man 1) sätter sin man på VP-posten, och 2) sparkar ut President Trump med en impeachment (man har ju sitt folk i senaten), och deras man är nu plötsligt president. Politikerklassen skäms inte för att vinna sina segrar på detta vis.

Rätt långsökt ändå, de kan ju inte impeacha honom bara sådär. Nä, isåfall tror jag nog det är troligare att han mördas.
2016-05-03, 00:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Om du hade lust att utveckla detta, om så bara lite grann, så vore det mycket intressant. Jag är inte särskilt beläst utan går mest på känsla. För övrigt finns det massor som jag uppskattar med Ryssland (konservatismen, karaktären, ingen jävla sommar/vintertid) men det globala mindervärdeskomplexet som Putinismen representerar ser jag ingen framtid i.

Trump, å andra sidan, kan ju faktiskt bli en riktig vändpunkt för vår värdeinvalida stackars västvärld. Vi behöver ta efter Ryssarna där de har rätt, helt enkelt - kasta ut identitetstrams och sådan skit men för den skull behålla vår pluralism och demokrati.

Jag vet ju inte vad det är jag ska utveckla eftersom jag inte vet vad det är för missuppfattningar om Putin du besitter (och det här är nog f.ö. fel tråd). Jag har t.ex. ingen aning om vad du syftar på med "putinismen" och dess "globala mindervärdeskomplex".

Men du vet ju själv, från fallet Trump, hur media fungerar. Så om du, som du säger, inte är inläst på ett ämne utan bara går på känsla, så kommer medias stora lögnarmaskineri att spela dina känslor som ett piano. Det är alltså djupt oansvarigt att gå "på känsla" i en fråga (men naturligtvis hedervärt att erkänna att man gör så). Antingen läser man på, eller så förhåller man sig helt likgiltig till frågan. Annars gör man sig bara till ett verktyg för onda krafter.

Eftersom du gillar Trump (och förhoppningsvis litar på honom mer än du litar på MSM) så skulle du kunna börja med att lyssna på vad Trump säger om Putin, för att få en realistisk bild av honom. Putin är en sund och sansad nationalistisk ledare, precis som Trump, som står upp emot den krigshetsande internationalistiska galenskapen (Hillary, Soros, Bildt osv), precis som Trump.
2016-05-03, 01:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Rätt långsökt ändå, de kan ju inte impeacha honom bara sådär.

Ja, det är alldeles oerhört långsökt, men när hindrade det en politiker senast? Allt de behöver göra är att uppfinna en anledning (hur småaktig och långsökt som helst) och sen samla ihop en majoritet bland sina kompisar.

Om Cruz och gänget kör ända in i kaklet även efter en förlust i Indiana, och med landslide-poll-siffror för Trump i CA osv, då det är uppenbart för alla att Trump kommer att få 1300-1400 delegater. Ja, då finns det anledning att fundera över om det är något sånt här de har i sikte.
2016-05-03, 02:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ja, det är alldeles oerhört långsökt, men när hindrade det en politiker senast? Allt de behöver göra är att uppfinna en anledning (hur småaktig och långsökt som helst) och sen samla ihop en majoritet bland sina kompisar.

Om Cruz och gänget kör ända in i kaklet även efter en förlust i Indiana, och med landslide-poll-siffror för Trump i CA osv, då det är uppenbart för alla att Trump kommer att få 1300-1400 delegater. Ja, då finns det anledning att fundera över om det är något sånt här de har i sikte.

Praxis idag är dock att presidentkandidaten väljer sin vicepresidentkandidat. De bör helst vara ett samkört team för att vinna valet. Skulle partiet pracka på Trump en vice som han inte vill ha skjuter de sig i foten genom att minska hans chans att bli vald. Det kan slå också mot republikanerna i kongressen, som är beroende av en medvind från presidentvalet för ett bra resultat i sina egna val.
2016-05-03, 04:54
Medlem
Citat:

Citat:

Whites prefer Trump 48-33
Blacks prefer Clinton 71-9
Other minorities prefer Clinton 45-33

Det handlar alltså om Rasmussen undersökningen som diskuterats tidigare i tråden. Låt mig också säga det till de som blir upphetsade av den här undersökningen att Rasmussen har en extrem Republikansk bias. Alla andra opinionsundersökningsföretag är mer trovärdiga än Rasmussen.
Idag 00:06
Du är rolig du!!!!
Afroamerikaner/Svarta kan väll inte kallas Invandrare nästintil alla är ju ätlingar till Slavar och Inport av Slavar till USA förbjöds 1808 så Svarta har ju oftast mycket längre Familjehistoria i USA än de flesta Vita.
2016-05-03, 05:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Praxis idag är dock att presidentkandidaten väljer sin vicepresidentkandidat.

Ja, nu slår du in öppna dörrar med något som är allmänt känt. Problemet är att denna gång följer ingenting gamla kända mönster, och då är praxis sånt som politikerklassen torkar sig i arslet med. Praxis är att man hoppar av när man är matematiskt eliminerad (bortsett från enstaka kuf-kandidater). Praxis är att man respekterar väljarnas röster när man utser delegater (återigen bortsett från enstaka kuf-kandidater). Den här gången skiter man i praxis, och tänjer istället reglerna till en sådan gräns att man vränger ut och in på deras anda och syfte. Och det är partiapparaten som helhet, såväl lokalt som på toppen, som leder saboterandet av sitt eget parti genom att köra reglerna och praxis i botten.

Citat:
De bör helst vara ett samkört team för att vinna valet. Skulle partiet pracka på Trump en vice som han inte vill ha skjuter de sig i foten genom att minska hans chans att bli vald.

Stora delar av det republikanska etablissemanget vill hellre att Hillary vinner valet än att Trump gör det. Kolla in t.ex. detta: Republikanska donatorer sponsrar Hillary Clinton för att stoppa Trump. Och du kan knappast ha missat den omfattande #NeverTrump-kampanjen. Här finns fullt med folk som skulle göra nästan vad som helst för att sabotera för Trump. Även om de skulle förlora valet på det. Även om det skulle spränga partiet i bitar! Så starkt är deras hat emot Trump, och hotet de känner ifrån honom. Det är en veritabel brända-jorden-taktik.

Och om de dessutom ser en möjlighet till en impeachement av Trump - eller för all del, som en del säger, presidentmord - så ökar bara anledningen för dem att bryta mot praxis och köra över honom m.a.p. VP-kandidaten. Så där har vi tre anledningar för #NeverTrump-folket att stjäla nomineringen för VP ifrån honom: 1) sabotera valvinsten, 2) impeachment, 3) mord.

Frågan är dock hur många av dem som faktiskt är beredda att gå så långt när det kommer till kritan. Hur många som har sagt Never Trump, menar verkligen never bokstavligen, och är beredda att spränga partiet i luften över det? Vi får se. Problemet är att Trump har lämnat över makten till utnämnandet av VP-kandidaten till dessa, och har därför lagt en del av sitt öde i deras händer.

Jag har funderat över vad Trump skulle kunna göra för schackdrag emot att partiet utser en VP-kandidat som är helt emot hans vilja och intresse, men har inte funnit någon lösning på detta.

Det enda vi kan vara säkra på är att dramatiken kring Trump kommer att fortsätta länge länge...
2016-05-03, 07:42
Medlem
lampross avatar
Dramatiken kring Trump får mig att tänka på en replik ur filmen Law Abiding Citizen (2009), sagd av Gerald Butlers karaktär:
Citat:
I'm gonna make the whole system come down. It's gonna be biblical.
Inte så att Trump kommer att ödelägga men han kan vara en katalysator för riktig förändring. These are mythological times, liksom.
2016-05-03, 08:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Dock är det flera opinionsinstitut som visar att gapet stängs så sakteliga. Rasmusens med 5 procentenheter sedan sist, IBD/TIPP också med fem, FOX med fyra, NBC med två.

En rätt avvikande outlier kommer från USA Today som visar att gapet ökat med 13 procentenheter. Ser inte helt kosher ut.

Men i genomsnitt ligger spreaden nu på ca 7 procentenheter. En liten bit förstås, men jag skulle ändå säga "within striking distance". För bara en månad sedan låg den över 10. Kommer den under fem så börjar det bli spännande på riktigt.
Nja. Jag skulle säga att om den redan nu är under fem, och t.o.m. att Trump leder här och där, så blir det inte speciellt spännande. Jag tror Hillary hade behövt minst 10-20% innan Trump på riktigt börjar kampanja mot henne. Det som kan bli spännande nu är nog snarare om Trump kommer slå Reagans landslide -80 eller inte.
2016-05-03, 08:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Som sagt han måste chansa antigen en svart för att vinna Michigan, Pennsylvania och Ohio. Eller Rubio för att vinna Florida samt Arizona på köpet.

Men det sägs att Trump tittar på Chris Christie, Rick Scott och John Kasich. Och det skrämmer mig för då kan man redan kasta in handduken.

Har en dålig känsla att Trump tar Chris Christie.
Du påminner om användaren "menelik" i SD-trådarna. Skillnaden är att du inte verkar vara ironisk. Viktigare: Trump är inte lika korkad som SD så när han hör dårar ge dårtips springer han åt andra hållet. Trump är inte identitetspolitiker. Han kommer inte att välja en svart för att locka svarta, en kvinna för att locka kvinnor eller en hispanic för att locka hispanics. Han kommer att välja någon han litar på. Vi har haft den här diskussionen tidigare, inget har förändrats förutom att Trump under de månaderna som gått visat att han vinner större och större genom att lyda din typ av råd mindre och mindre.

Dessutom kommer Trump inte att signera sin egen dödsdom genom att välja någon som är favorit bland de krafter som har vilja och förmåga att mörda honom. Det blir alltså ingen Rubio.
Senast redigerad av baggebo1 2016-05-03 kl. 08:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in