Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Enligt artikeln bröt hon inte mot lag. Hon bröt däremot reglerna/policy och visade, enligt mig, extremt dåligt omdöme. Clittan angav, att det vara besvärligt att ha flera mobiltelefoner/gadgets, som orsak till, att hon använde privat server. WTF?!
Detta stycke ser dock ganska allvarligt:
men vad vet jag!
Har skrivit lite om det i tråden om Hillarys skandaler.
Bland annat länkat till lite youtube klipp där en domare som brukar vara med på FOX "George Napolitano" eller något heter han förklarar situationen.
Grejen är att Hillary har brutit mot ett flertal lagar.
Hon har bland annat när något system inte funkade bett Huma Abedin att ta bort "CONFIDENTIAL" märkningen på dokumentet så det kunde skickas på vanligt vis men det innehöll ju samma information trots detta.
Utöver detta är det uppsättningen av sin privata server som har hackats av ett flertal länder varav FBI har bedömt runt 250st av de 30.000 email som skickats och mottagits innehåller så konfidentiell information att man inte ens kommer kunna ha det som sekretessbelagt under en möjlig rättegång utan att FBI får gå i god för det bara. Detta kan ju vara allt från kärnvapenbaser till 9/11 sanningar.
Sedan på toppen av allt så har hon rensat hela skiten (trodde hon iaf, korkad som hon är) och därmed begått obstruction of justice, tampering with evidence etc.
Jag tror definitivt att hon inte kommer undan denna gång. Hon har kommit undan ett flertal tidigare händelser, bl.a. Benghazi. Sanningen springer dock alltid ikapp en och nu när hon är påväg mot det största som hänt henne i hela hennes liv så tror jag faktiskt att hennes tidigare aktioner kommer sätta stopp för henne att nå hennes dröm.
Napolitano säger t.ex. att som Hillary kommer göra...hävda att hon inte visste att det var konfidentiell information spelar ingen roll. Hon har i ett antal email visat sig veta om att det var klassifierad information men sket fullständigt i det och gällande övriga email som hon "inte visste" så spelar det inte heller någon roll, hon har begått ett väldigt sällsynt federalt brott (Espionage) där det inte måste bevisas uppsåt utan själva aktionen, uppsåtlig eller ej är ett straffbart brott i vilket fall som helst.
Dessutom har killen som satte upp hennes server (Bryan Pagliano) fått immunitet, något som ENDAST kan ges om ett åtal är väntande och den som ges immunitet anses ha så pass mycket kött på benen i ett vittnesmål att det leder till en fällande dom. Detta talar bara ytterliggare om att Hillary kommer åka dit så det skvätter om det!
Sen har även den rumänske hackaren "Guccifer" blivit transporterad till USA ifrån Rumänien av FBI då han säger sig ha hackat Hillarys server och kommit åt massa klassifierad information. Han kan få sänkt straff om han hjälper till att få någon fälld i detta fall så klart att han aldrig skulle ljuga då det bara hade gjort hans straff längre utan han är väldigt mån om att hjälpa till för att rädda sitt eget skinn. Förhör hålldes med honom så sent som för 4 dagar sedan.
Jag tror att hon kommer kallas in till förhör med FBI som alla övriga av hennes närmaste medarbetare redan blivit i Juli och sedan i Augusti tror jag att hon blir åtalad och där ryker hennes presidentkampanjande åt skogen!