Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-25, 13:23
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
En bättre artikel/video http://www.foxnews.com/politics/2016/05/25/protests-turn-violent-outside-trump-new-mexico-event.html
http://edition.cnn.com/2016/05/24/politics/donald-trump-albuquerque-protesters-police/

Latinos går full "Rinkeby/Tensta". Riktigt äckliga, bränner upp USA:s flaggor och viftar med mexikanska
Flaggbränningar och protester genererar bara i fler nya röster för Trump! En protester var så ung så han fortfarande hade blöja https://www.youtube.com/watch?v=U89z2qdpErw
2016-05-25, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Och Hillarys vice president Goofy håller ett gråtfärdigt tal från ett papper, påminner faktiskt mycket om de flesta svenska politiker Hon påstår sig vara cherokee indian, min bästa kompis är gift med en tvättäkta och vi ser då inga likheter https://www.youtube.com/watch?v=q1Mrfu4yE-w
Jag tycker, att hon skulle bli en riktigt farlig duo tillsammans med Sanders. Men med Clittan har hon noll förtroende. Kritisera Trump för att ha antnytning till Wall Streat, men tiga om Clittan
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Lågoddsare på att dessa protestanter är sponsrade av Soros.
? Det gynnar ju Trump
Citat:
Flaggbränningar och protester genererar bara i fler nya röster för Trump! En protester var så ung så han fortfarande hade blöja https://www.youtube.com/watch?v=U89z2qdpErw
Riktigt kul, när Trump säger "Get 'em out!", medan hans anhängare skanderar "USA, USA!"
Tänk, om Åkesson, när vänster störde honom, sa "Ut med packet!" , medan hans anhängare skanderade "Sve-ri-ge!". Jävla landet lagom
2016-05-25, 15:56
Medlem
Citat:
Du får beställa från någon annanstans, själv hade/har jag lyckan att kunna fixa det ändå.
Alltid kul att få reta upp folk med Trump-utstyrseln Ser att dom även säljer kepsar i China,,, ännu billigare
Grejen är att jag vill köpa så jag stödjer Trump. Men vad jag förstått är det inte tillåtet för mig som icke amerikansk medborgare. Så får köpa på Ebay då.
2016-05-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Grejen är att jag vill köpa så jag stödjer Trump. Men vad jag förstått är det inte tillåtet för mig som icke amerikansk medborgare. Så får köpa på Ebay då.

Se det inte som ett rent slöseri eftersom du stödjer de mindre delar av näringslivet som promotar Trump och ser till att omsättningen ökar för dessa schyssta butiker vilket gör att de kan växa och utkonkurrera butiker som vägrar Trump.
2016-05-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Se det inte som ett rent slöseri eftersom du stödjer de mindre delar av näringslivet som promotar Trump och ser till att omsättningen ökar för dessa schyssta butiker vilket gör att de kan växa och utkonkurrera butiker som vägrar Trump.
http://stores.ebay.com/Liberty-Shirt-Market

Det verkar vara en bra butik att stödja?
2016-05-25, 18:32
Medlem
baggebo1s avatar
Trump åker inte till Israel, trots att suspekta typer som skänkt honom pengar hela tiden pratar om det. "Det resonerar inte med mina väljare", menar han.

Citat:
Trump’s comments, made Sunday to The Wall Street Journal, came amid reports that the Republican Jewish Coalition is planning an Israel trip for the billionaire real estate mogul. Earlier this month, Trump said he would visit Israel “soon.”

But speaking to the Journal, Trump said he wants to concentrate his energy on issues in the United States as of now, though a future trip could still be possible.

“I don’t think it registers with the voters to be honest with you,” he told the Journal. “What I really want to do is focus on our country and the election, but I might. I’ve been invited by numerous countries to go.”
http://www.dailystormer.com/trump-no-plans-to-go-to-jew-israel-because-voters-dont-want-it/

Man ska inte lita på allt man hör om Trump. Han är en klurig figur med en alldeles egen vilja.
2016-05-25, 18:34
Bannlyst
http://www.publicpolicypolling.com/main/2016/05/trump-burr-have-small-leads-in-north-carolina.html

NC
Public Policy Polling surveyed 928 registered voters from May 20th to 22nd:

Donald Trump (R): 43%
Hillary Clinton (D): 41%
Gary Johnson (L): 3%
Jill Stein (G): 2%

Donald Trump (R): 47%
Hillary Clinton (D): 43%

Vita: 58% vs 31%
Svarta: 12% vs 85%
Andra: 40% vs 47%

2008:
Obama 49.9% vs 49.5%
2012:
Romney 50.4% vs 48.4%
Mätningar under samma period 2012:
Rasmussen Reports 6/25 - 6/25 500 LV 4.5 44 47 Romney +3
NBC News/Marist 6/24 - 6/25 1019 RV 3.1 46 44 Obama +2
PPP (D) 6/7 - 6/10 810 RV 3.4 46 48 Romney +2
SurveyUSA 5/18 - 5/21 524 LV 4.4 44 45 Romney +1
Civitas (R) 5/19 - 5/20 600 LV 4.0 45 47 Romney +2
Rasmussen Reports 5/14 - 5/14 500 LV 4.5 43 51 Romney +8
PPP (D) 5/10 - 5/13 666 RV 3.8 48 47 Obama +1
2016-05-25, 18:45
Bannlyst
Clittan has bad judgment
State Dept. watchdog: Clinton violated email rules, Politico, 05/25/16 09:46
Parapapapapapapapapa
Paparapaparapapara clack bum
Parapapapapapapapapa? © Bernie-boy

Citat:
The report also included a revealing November 2011 exchange in which Clinton's right-hand staffer Huma Abedin discussed with her the possibility of putting her on a State Department email because her messages were not being received by State staff.

Clinton responded with concerns of privacy issues.

“We should talk about putting you on [S]tate email or releasing your email address to the department so you are not going to spam,” she wrote.

Clinton responded: “Let’s get separate address or device but I don’t want any risk of the personal being accessible.”
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-25 kl. 18:49.
2016-05-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Clittan has bad judgment
State Dept. watchdog: Clinton violated email rules, Politico, 05/25/16 09:46
Parapapapapapapapapa
Paparapaparapapara clack bum
Parapapapapapapapapa? © Bernie-boy

Undrar hur stor chansen är att hon blir åtalad innan november?
2016-05-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer

0 men det är en stor seger för Trump nu finns det på papper att hon bröt mot reglerna. Clintons unfavorably är just på grund av det här så.

Men propagandan är brutal i USA ingen stor tv kanal förutom Fox news vill visa något från vad mexikanerna gjorde igår. Eftersom de vet att det gynnar Trump som vi såg efter Chicago.

Så förvänta dig inte att det blir något av det här.
2016-05-25, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Enligt artikeln bröt hon inte mot lag. Hon bröt däremot reglerna/policy och visade, enligt mig, extremt dåligt omdöme. Clittan angav, att det vara besvärligt att ha flera mobiltelefoner/gadgets, som orsak till, att hon använde privat server. WTF?!

Detta stycke ser dock ganska allvarligt:
Citat:
Clinton has also faced scrutiny for instructing her staff to delete about 32,000 messages deemed personal by her team. It’s unclear how many of those emails the FBI may have been able to recover from her server — which was turned over to authorities last August — or whether those messages will eventually be made public.
men vad vet jag!
2016-05-25, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
0 men det är en stor seger för Trump nu finns det på papper att hon bröt mot reglerna. Clintons unfavorably är just på grund av det här så.

Men propagandan är brutal i USA ingen stor tv kanal förutom Fox news vill visa något från vad mexikanerna gjorde igår. Eftersom de vet att det gynnar Trump som vi såg efter Chicago.

Så förvänta dig inte att det blir något av det här.
Är du medveten om, vad Trump är bäst på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in