2016-05-23, 23:53
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Men han ar val anda uttagen i EM truppen, menar du att han kommer vara med pa traning for att sedan skickas hem innan avresa till Frankrike? Hur fungera egentligen sant har? For i arlighetens namn finns det val flera namn som ar intressantare an bade Toivonen och Thelin just nu?
Hejsan.

Landslaget är på läger i Stockholm just nu och tränar ihop sig. Eftersom ett gäng spelare inte haft möjligheten att ansluta ännu (pga matchscheman och småskavanker, mm.) så har man kallat in ett par spelare för att kunna köra ordentliga träningar med fullt manskap - bl. a. Isaac Kiese Thelin. De kommer inte följa med till Frankrike för EM.
Citera
2016-05-24, 01:21
Medlem
Kanske går offtopic nu, men tänkte bara posta ett mål som känns lite bortglömt. Sverige - Tyskland 3-4, andra matchen i senaste vm-kvalet. Det är ju för fan skitsnyggt! Perfekt placerad frispark av sebbe och sen ett distinkt avslut på volley av Hysen.

Ganska häftigt på något sätt att Sverige gjorde 7 mål på blivande Världsmästarna i senaste VM-kvalet

https://youtu.be/JAjHuJ6sIS8?t=360
Citera
2016-05-24, 10:38
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sluta.

Han är inte nära landslaget. Att han är med och fyller ut träningstruppen betyder absolut ingenting. Det enda det betyder är att Erik Hamrén har hans telefonnummer och att han är tillgänglig för lite extra träning för tillfället.

Eller vänta, är han första anfallsreserv? Ola Toivonen t ex lär ju går före?

Han är på reservlistan iaf. "Jag tror mycket på Isaac som fotbollsspelare" sa alltså Hamrén på presskonferensen.....
Citera
2016-05-24, 11:29
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Kanske går offtopic nu, men tänkte bara posta ett mål som känns lite bortglömt. Sverige - Tyskland 3-4, andra matchen i senaste vm-kvalet. Det är ju för fan skitsnyggt! Perfekt placerad frispark av sebbe och sen ett distinkt avslut på volley av Hysen.

Ganska häftigt på något sätt att Sverige gjorde 7 mål på blivande Världsmästarna i senaste VM-kvalet

https://youtu.be/JAjHuJ6sIS8?t=360
Som klippt och skuret för den här tråden: (FB) Bortglömda svenska fotbollsögonblick

Håller med om målet annars. Troligtvis "bortglömt" eftersom man istället kommer ihåg hur det sopiga mittlåset Antonsson-P. Nilsson slarvade bort ledningen.
Citera
2016-05-24, 11:39
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Han är på reservlistan iaf. "Jag tror mycket på Isaac som fotbollsspelare" sa alltså Hamrén på presskonferensen.....
Jag tror ocksa pa Isaac Kiese Thelin. Dock behover han bli skadefri och fa ordentlig matchning under en langre period.
Citera
2016-05-24, 14:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Det är alltså samma person som helt seriöst frågade Rasmus Elm om han kunde vara med i EM..

Dock ska jag säga att jag också tror på Thelin som fotbollsspelare, dock inte just nu.
Citera
2016-05-25, 10:02
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Tror inte nagon av oss bor tanka pa malproduktionen, vi har en obalanserad backlinje med en extremt offensiv vansterback samt en offensiv hogerback, de tva stackars mediokra mittbackarna lamnas aterigen ensamma och nakna.

Detta har varit ett aterkommande problem hela Hamren eran och han har annu inte atgardat detta utan tagit ut i princip samma backlinje igen. Har gatt sa langt at man nastan vill se en klassisk libero bakom backlinjen

Kanske det, men om han nu ska spela i landslaget så måste han dock själv börja göra mål eller förflyttas till mittfältet och glänsa där istället. Inte kan vi ta ut anfallare i a-landslaget som inte ens gör mål i allsvenskan.
Citera
2016-05-25, 10:17
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Spela inte dum. Du vet att ingen anser Isak vara bäst i världen. Det du vet, eller iaf borde veta, är att Isak har varit vår bästa spelare genom hela kvalet förutom Zlatan, och en av få riktigt givna spelare. Hur bänkad eller kass han må vara i klubblaget spelar noll roll så länge han är bra i landslaget.
Håller med. Däremot är det trist att han är borta i Turkiet och inte ens får spela. Det vore soft ifall han gjorde en Hedman och valde ett italienskt blåbärsgäng! Ancona i Hedmans fall, skall vi säga nyuppflyttade Crotone för Isaksson?
Citera
2016-05-25, 10:22
Medlem
Hur skulle ni ställa upp i dagsläget?

Min elva

Isaksson
Lustig VNL Granqvist M.Olsson
Ekdal Lewicki Källström
Forsberg
Zlatan Guidetti

Kommer ihåg den där matchen då Forsberg fick spela centralt. Gjorde det riktigt bra. Tycker inte riktigt Zengin eller Durmaz platsar som yttrar i ett landslag så spela utan, dessutom har vi gott med kvalité på mitten.
Citera
2016-05-25, 10:34
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur skulle ni ställa upp i dagsläget?

Min elva

Isaksson
Lustig VNL Granqvist M.Olsson
Ekdal Lewicki Källström
Forsberg
Zlatan Guidetti

Kommer ihåg den där matchen då Forsberg fick spela centralt. Gjorde det riktigt bra. Tycker inte riktigt Zengin eller Durmaz platsar som yttrar i ett landslag så spela utan, dessutom har vi gott med kvalité på mitten.
Inte så dum uppställning, men hur fungerar Forsberg centralt? Sedan tror jag att det kan vara klokt att spela med Hiljemark istället för Eldal, åtminstone till en början. Med tanke på Albins skadebesvär. Hade nog hellre sett Augustinsson än Olsson från start.
Citera
2016-05-25, 10:39
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Inte så dum uppställning, men hur fungerar Forsberg centralt? Sedan tror jag att det kan vara klokt att spela med Hiljemark istället för Eldal, åtminstone till en början. Med tanke på Albins skadebesvär. Hade nog hellre sett Augustinsson än Olsson från start.
Tror inte pa Augustinsson fran start. Tror knappt pa honom i truppen om jag ska vara arlig. Imponerande verkligen inte i traningslandskamperna i mars. Sag valdigt skakigt ut.
Citera
2016-05-25, 10:45
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tror inte pa Augustinsson fran start. Tror knappt pa honom i truppen om jag ska vara arlig. Imponerande verkligen inte i traningslandskamperna i mars. Sag valdigt skakigt ut.
Skall vara ärlig med att jag knappt sett Augustinsson efter u-21 EM utan går mest efter hans insatser där. Ja, det håller ju inte riktigt inser jag själv. Fast han var väldigt bra då och kändes verkligen som ett framtida stjärnnamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in