2016-05-24, 22:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tre personer syns på bilden & är uppenbart utpekade som mördare av din forumträl.

Går ju fler i tåget, men det spelar ju ingen roll! Det är upp till dem att anmäla om de känner sig utpekade. Fatta det nu och släpp det. Nu räcker det.
Citera
2016-05-24, 22:43
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ja. Normalt sett har rektorn, eleverna & fotografen samarbetat & pratat ihop sig innan man ställde upp eleverna, ställde sig i rätt pose & tog bilden. Ofta har eleverna kommit överens om en viss klädsel. Inte direkt så att fotografen råkade gå förbi & se att en klass råkade stå i en fotogenisk uppställning & av närmast en slump råkade ta ett klassfoto.

Om nu fotografen lyckas fånga ett ögonblick som gör att bilden bllir viral och får uppmärksamhet världen över- så ska den inte få lov att kandidera som årets bild för att den är "fejk"?
Citera
2016-05-25, 07:37
Medlem
Citat:
Vem är det i demonstrationståget som har mördat någon? Detta börjar låta som om ett förtalsmål kan bli aktuellt.

Jag noterar att du envisas med att fortsätta driva förtalsfrågan i en tråd och ett forum som är nerlusat av förtal åt alla håll och kanter. Du gör det dessutom genom att använda ett citat du stympat och plockat ur sitt sammanhang.
Men jag upprepar gärna.
Även om de svenska nazisterna inte nu utgör ett direkt hot mot det demokratiska samhället utgör de ett hot mot enskilda personer. I rörelsen finnas en stor andel kriminella som mördat eller försökt mörda.

Nu kommer jag dessutom att rakt upp och ner förtala Mangs och Breivik genom att utpeka dem som klandervärda och brottsliga. Mangs och Breivik är nazister och mördare.

och så upprepar jag hela meningen
Jag håller med dig om att det hade låtit annorlunda om Löfven och Sjöstedt blivit tårtade än det låter när en kvinna tyst höjer näven i protest mot mördare och rasister.

Det är ännu inte helt tyst på Internet kring bilden. Den sprids och beundras fortfarande. Här av israeliska studenter mot antisemitism.
http://isca-org.com/2952-2/
Citera
2016-05-25, 08:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Om nu fotografen lyckas fånga ett ögonblick som gör att bilden bllir viral och får uppmärksamhet världen över- så ska den inte få lov att kandidera som årets bild för att den är "fejk"?
Det har ju citerats ur reglerna för "Årets bild" tidigare i tråden & där framkom det att arrangerade bilder. där fotograf & motiv snackat ihop sig innan, inte får delta i tävlingen.
Citera
2016-05-25, 08:55
Medlem
Citat:
Det har ju citerats ur reglerna för "Årets bild" tidigare i tråden & där framkom det att arrangerade bilder. där fotograf & motiv snackat ihop sig innan, inte får delta i tävlingen.

Nja, framkom det?

Staging means deliberately arranging something in order to mislead the audience.
Deliberately arranging something includes setting up a scene or re-enacting a scene.
Setting up or re-enacting a scene means directing the subject(s) to do things, or asking them to repeat things they were doing prior to the photographer’s arrival.

Jag vet att du tycker det är uppenbart att fotografen och kvinnan snackat ihop sig innan men för att bilden ska bli komplett behövdes de tre gubbarna också. Är det uppenbart att de varit med och arrangerat bilden. Utan dom hade den knutna näven mest liknat en tom gest.

(du är väl medveten om att det är förtal när du försöker misskreditera fotografen)

Tur att vi har dig som regeltolkare i tråden
Kan du tolka om den här bilden är arrangerad
http://www.rcnradio.com/tag/maria-teresa-tess-asplund/
Citera
2016-05-25, 09:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Kan inte en arrangerad bild vara äkta?

Kanske dags att kasta alla gamla klassfoton nu då. Även de som blev bra?
En porträttbild är en äkta porträttbild, en spelfilm är en äkta spelfilm, ett skapat skeende är ett skapat skeende, det är inte spontant och fångat i stunden.

Men avgrundsvänstern är vana att förfalska historien.

http://s.libertaddigital.com/fotos/noticias/lenin-trotsky-tribuna-1.jpg
Citera
2016-05-25, 09:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Nja, framkom det?

Staging means deliberately arranging something in order to mislead the audience.
Deliberately arranging something includes setting up a scene or re-enacting a scene.
Setting up or re-enacting a scene means directing the subject(s) to do things, or asking them to repeat things they were doing prior to the photographer’s arrival.

Jag vet att du tycker det är uppenbart att fotografen och kvinnan snackat ihop sig innan men för att bilden ska bli komplett behövdes de tre gubbarna också. Är det uppenbart att de varit med och arrangerat bilden. Utan dom hade den knutna näven mest liknat en tom gest.

(du är väl medveten om att det är förtal när du försöker misskreditera fotografen)

Tur att vi har dig som regeltolkare i tråden
Kan du tolka om den här bilden är arrangerad
http://www.rcnradio.com/tag/maria-teresa-tess-asplund/
Du ska nog inte kasta sten i glashus gällande " förtal".
Citera
2016-05-25, 09:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag noterar att du envisas med att fortsätta driva förtalsfrågan i en tråd och ett forum som är nerlusat av förtal åt alla håll och kanter. Du gör det dessutom genom att använda ett citat du stympat och plockat ur sitt sammanhang.
Men jag upprepar gärna.
Även om de svenska nazisterna inte nu utgör ett direkt hot mot det demokratiska samhället utgör de ett hot mot enskilda personer. I rörelsen finnas en stor andel kriminella som mördat eller försökt mörda.

Nu kommer jag dessutom att rakt upp och ner förtala Mangs och Breivik genom att utpeka dem som klandervärda och brottsliga. Mangs och Breivik är nazister och mördare.

och så upprepar jag hela meningen
Jag håller med dig om att det hade låtit annorlunda om Löfven och Sjöstedt blivit tårtade än det låter när en kvinna tyst höjer näven i protest mot mördare och rasister.

Det är ännu inte helt tyst på Internet kring bilden. Den sprids och beundras fortfarande. Här av israeliska studenter mot antisemitism.
http://isca-org.com/2952-2/

Mangs var vänsterpartist och Breivik är " riddare" om han själv får definera sin ställning.
Ditt nazisttjat är sjukligt, kommunismen är vår tids värsta mördare, vänsterpartiet består av direkta eller indirekta massmördare hela bunten om vi använder din definition.

Lägg därtill att mediavänster i hög grad består av pundare och alkoholister.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-05-25 kl. 09:09.
Citera
2016-05-25, 09:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

App app här har vi inte läst reglerna märker jag.
Citera
2016-05-25, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du ska nog inte kasta sten i glashus gällande " förtal".

Som sagt tidigare. Jag är helt medveten om att jag förtalar en del av de svenska och norska nazisterna.
Det jag inte begriper är hur det kan skapa sådan uppmärksamhet på flashback som ju i grunden finns bland annat för att enskilda människor ska kunna förtalas.
Eller du har aldrig en hittat till forumet för aktuella brott?
Jo vist jo. Det har du ju.

Glashus?

Fördelen med bilden från Borlänge är att den inte handlar om stenkastning. Nazisterna ville ha det så. De bar sina sköldar , sina påkar och sina skyddsvästar. Men de fick inte som de ville. Nazisternas fotografer fick inga bilder på stenkastare. De fick en knuten näve.
Den näve som nazisterna nu ivrigt försöker få till att allvarligt hot mot Sveriges demokratiska statsskick.

Här är ett annat sätt att se på näven "Symboliken var svindlande vacker"
http://www.allehanda.se/opinion/insandare/en-knytnave-mot-var-trovardiga-logn
Citera
2016-05-25, 09:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
En porträttbild är en äkta porträttbild, en spelfilm är en äkta spelfilm, ett skapat skeende är ett skapat skeende, det är inte spontant och fångat i stunden.

Men avgrundsvänstern är vana att förfalska historien.

http://s.libertaddigital.com/fotos/noticias/lenin-trotsky-tribuna-1.jpg

Varifrån kommer denna fixering vid 'spontant' och 'skapat i stunden'?
De begreppen finns inte med i reglerna för Årets bild.
Citera
2016-05-25, 09:55
Medlem
Citat:
Mangs var vänsterpartist och Breivik är " riddare" om han själv får definera sin ställning.
Ditt nazisttjat är sjukligt, kommunismen är vår tids värsta mördare, vänsterpartiet består av direkta eller indirekta massmördare hela bunten om vi använder din definition.

Lägg därtill att mediavänster i hög grad består av pundare och alkoholister.

Min definition av mördare är ganska enkel. Tar man livet av någon, som i Mangs fall genom att skjuta dem eller i Breviks fall skjuta och spränga, då är man mördare.
Mangs lär ju inte bli vänsterpartist för att du säger det. Han själv förnekar det och ser sig själv som nazist.
Ja, jag vet att en del vill se Brevik som en ädel riddare. Han ser sig själv som sådan och som missförstådd nazist.

Hur hög grad om mediavänstern, Vill du kan du nog räkna ut andelen mördare bland nazisterna. Överstiger det andelen pundare och alkoholister bland mediavänstern?

Det som är glädjande är att det går att bryta både med missbruk och med nazister.

"Välkommen till EXIT
Exit är ett projekt där du som är aktiv i nationella rörelser kan få hjälp att lämna dessa, självklart anonymt och på dina villkor. Flera av de som jobbar i projektet har själva varit aktiva i olika nationalistiska grupper och hjälper nu andra utifrån sina erfarenheter."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in