Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Vad nazisterna vill eller inte har föga att göra med det patetiskt poserande, effektsökande, klickkåta foto Tess och David kokade ihop eller önskade du rättfärdiga kuppen?
Vad nazisterna vill var att få en bild som stämmer med deras världsbild, att de är orättvist förföljda. Att det är antirasisterna som är våldsamma och nazisterna starka som står emot.
Världen fick en annan bild. En svart kvinna trotsade nazisterna. Den bilden ville nazisterna inte ha. Nu försöker de bekämpa den.
Genom att påstå att det finns ingenting att protestera mot och genom att påstå att bilden inte skildrar verkligheten utan är fusk på ett eller annat sätt.
Jag önskar bestrida nazisterna sätt att se på världen. I den nazistiska rörelsen förespråkas våld mot de andra. Enskilda nazister har mördat och försöker mörda. Kriminella finner i nazismen en ideologi de kan använda för att rättfärdiga sin egen brottslighet.
Det finns ingen kupp att rättfärdiga. Jag tycker att det är rättfärdigt att protestera mot nazismen. Den metod kvinnan i Borlänge använde är fullkomligt rättfärdig. Det är en för fotografer rättfärdig uppgift att dokumentera och skildra det som hände vid motdemonstrationen.
Det glädjer mig att bilden fått så stor uppmärksamhet och jag hoppas att den kan fungera som förebild för många andra att protestera när nazisterna marscherar.
Därför glädjer det mig att det är så många andra delar bilden.
Här är ännu en
http://viralpie.net/one-woman-stands-alone-against-300-nazi/