2016-05-26, 13:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför fortsätter du att påstå att bilden är arrangerad, när du, eller någon annan inte klarat att visa hur det gått till?
Därför att den är arrangerad, inte svårare än så.
Citera
2016-05-26, 13:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Det är den inte. Vet du varför? Därför!
Citera
2016-05-26, 13:48
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Varför fortsätter du att påstå att bilden är arrangerad, när du, eller någon annan inte klarat att visa hur det gått till?

Det är ingen domstol där vi måste bevisa något bortom alla rimliga tvivel.
Vi finner det ytterst osannolikt att dessa personer som umgås flitigt i samma kretsar
Mattias Järvi och Tess Asplund, ordförande och vice ordförande i Fokus Afrofobi figurerar t.ex. i Expos nya rapport om hatbrott, "Stängda dörrar" där David medverkat och fotograferat.
Det är så många sammanhang där de båda finns att det är mer sannolikt att de känner varandra än att de inte gör det.
Båda har mycket att vinna på att bilden upplevs som spontan och inte posering att de naturligtvis försöker måla upp den bakgrunden.
David är lite väl ivrig med beskrivningar om hur plötsligt och oväntat allt sker att man enkelt förstår att det inte är en korrekt beskrivning.
Citera
2016-05-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jaha. Men vänsterpatrasket som röker en holk eller slarvar med hygienen gör det av ideologiska skäl?

Hur går det med bevisen, hade David och Tess löst biljett till samma Borlängebuss? Har de varit long time BFFs?
Nu har du nog rökt lite för mycket och citerat fel inlägg.
Citera
2016-05-26, 13:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Nu har du nog rökt lite för mycket och citerat fel inlägg.

Nej på båda.
Ett underbart träffsäkert och roligt inlägg av moi.

Några nya bevis på att T och D kände varandra innan 1 maj?
Citera
2016-05-26, 13:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det är ingen domstol där vi måste bevisa något bortom alla rimliga tvivel.
Vi finner det ytterst osannolikt att dessa personer som umgås flitigt i samma kretsar
Mattias Järvi och Tess Asplund, ordförande och vice ordförande i Fokus Afrofobi figurerar t.ex. i Expos nya rapport om hatbrott, "Stängda dörrar" där David medverkat och fotograferat.
Det är så många sammanhang där de båda finns att det är mer sannolikt att de känner varandra än att de inte gör det.
Båda har mycket att vinna på att bilden upplevs som spontan och inte posering att de naturligtvis försöker måla upp den bakgrunden.
David är lite väl ivrig med beskrivningar om hur plötsligt och oväntat allt sker att man enkelt förstår att det inte är en korrekt beskrivning.

Bra. Du kan vi konstatera att det ändå finns rimliga tvivel. Gott så.

Jag har gjort beställningsjobb till större och mindre tidskrifter åtskilliga gånger. Inte fotograferingar men väl illustrationer. Det hör till ovanligheterna att jag ens träffar den som gör beställningen. Allt sker via mail. Vid en porträttfotografering är det såklart uppenbart att Lagerlöf träffat Järvi, men inte troligt att han genom det jobbet alls träffat Asplund.

Vi har sen sett åtskilliga i tråden länkade bilder på Asplund när hon gör 'sin gest' med knytnäven. Varje sådant tillfälle när hon gör det är ju inte arrangerade försök att få till Årets bild, och när hon nu finns där i Borlänge är det självklart den gesten hon ar till även där. Det har inte behövts några i förväg gjorda arrangemang. Det är det hon gör helt enkelt - varje gång.

Du tycker han låter 'lite väl ivrig'. Det är ju ett känsloargument från din sida och håller inte så långt.
Citera
2016-05-26, 14:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Tycker du inte det är avgrundspinsam att vara helt renons på argument? När du väl lade upp ditt bevis visade det sig att hälften av de utpekade konspiratörerna inte fanns med. Tomma tunnor skramlar mest...
Citera
2016-05-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej på båda.
Ett underbart träffsäkert och roligt inlägg av moi.

Några nya bevis på att T och D kände varandra innan 1 maj?
Du har uppenbarligen rökt på. Jag har varken vet eller bryr mig om vilka som känner varandra.
Citera
2016-05-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Vad nazisterna vill eller inte har föga att göra med det patetiskt poserande, effektsökande, klickkåta foto Tess och David kokade ihop eller önskade du rättfärdiga kuppen?

Vad nazisterna vill var att få en bild som stämmer med deras världsbild, att de är orättvist förföljda. Att det är antirasisterna som är våldsamma och nazisterna starka som står emot.
Världen fick en annan bild. En svart kvinna trotsade nazisterna. Den bilden ville nazisterna inte ha. Nu försöker de bekämpa den.
Genom att påstå att det finns ingenting att protestera mot och genom att påstå att bilden inte skildrar verkligheten utan är fusk på ett eller annat sätt.

Jag önskar bestrida nazisterna sätt att se på världen. I den nazistiska rörelsen förespråkas våld mot de andra. Enskilda nazister har mördat och försöker mörda. Kriminella finner i nazismen en ideologi de kan använda för att rättfärdiga sin egen brottslighet.

Det finns ingen kupp att rättfärdiga. Jag tycker att det är rättfärdigt att protestera mot nazismen. Den metod kvinnan i Borlänge använde är fullkomligt rättfärdig. Det är en för fotografer rättfärdig uppgift att dokumentera och skildra det som hände vid motdemonstrationen.
Det glädjer mig att bilden fått så stor uppmärksamhet och jag hoppas att den kan fungera som förebild för många andra att protestera när nazisterna marscherar.

Därför glädjer det mig att det är så många andra delar bilden.
Här är ännu en
http://viralpie.net/one-woman-stands-alone-against-300-nazi/
Citera
2016-05-26, 15:42
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Vad nazisterna vill var att få en bild som stämmer med deras världsbild, att de är orättvist förföljda. Att det är antirasisterna som är våldsamma och nazisterna starka som står emot.
Världen fick en annan bild. En svart kvinna trotsade nazisterna. Den bilden ville nazisterna inte ha. Nu försöker de bekämpa den.
Genom att påstå att det finns ingenting att protestera mot och genom att påstå att bilden inte skildrar verkligheten utan är fusk på ett eller annat sätt.

Jag önskar bestrida nazisterna sätt att se på världen. I den nazistiska rörelsen förespråkas våld mot de andra. Enskilda nazister har mördat och försöker mörda. Kriminella finner i nazismen en ideologi de kan använda för att rättfärdiga sin egen brottslighet.

Det finns ingen kupp att rättfärdiga. Jag tycker att det är rättfärdigt att protestera mot nazismen. Den metod kvinnan i Borlänge använde är fullkomligt rättfärdig. Det är en för fotografer rättfärdig uppgift att dokumentera och skildra det som hände vid motdemonstrationen.
Det glädjer mig att bilden fått så stor uppmärksamhet och jag hoppas att den kan fungera som förebild för många andra att protestera när nazisterna marscherar.

Här är ännu en

Det är ingen "svart kvinna som trotsar förtryckarna".
Det är Tess Asplund som aktivt hyllar militanta rasister i sin förening “Fokus afrofobi“ Dumfan!
http://www.fokusafrofobi.se/tag/afrofobi/
Bilden visar en anti-vit kvinna som ställer sig framför andra rasister (just detta får naturligtvis inte spridning då det inte passar mytologin)
Det är inte äkta, det kostade inget och det finns ingen själ.
Citera
2016-05-26, 15:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad

Här är ännu en
Hur kan det vara " rättfärdigt" att hindra yttrandefriheten?
Citera
2016-05-26, 15:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Tycker du inte det är avgrundspinsam att vara helt renons på argument? När du väl lade upp ditt bevis visade det sig att hälften av de utpekade konspiratörerna inte fanns med. Tomma tunnor skramlar mest...
Har du inget eget att komma med? Bevis är tråden nedsållade med, motbevis saknas dock.
Bilden är lika arrangerad som uppstoppade djur i ett naturfotografi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in