2016-05-24, 18:33
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jo men det har väl framgått i svenska MS-medier att Tess Asplund är aktivist och att hon i syfte att protestera åker till platser där naziiterna demonstrerar. Till exempel i den här artikeln.
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/varlden-hyllar-tess-asplunds-hojda-nave/

Eller du räknar Expressen till alternativmedia
i så fall kan jag hänvisa till andra tidningar som beskriver henne som aktivist och antirasist

Till exempel lokaltidningen
http://vlt.se/nyheter/koping/1.3831988-aktivist-fran-koping-rikskandis

Jag håller med dig om att det hade låtit annorlunda om Löfven och Sjöstedt blivit tårtade än det låter när en kvinna tyst höjer näven i protest mot mördare och rasister.
http://www.dn.se/kultur-noje/tartans-politiska-sprangkraft/

För att fortsätta DNs tårtresonemang så tror jag inte bilden av en tårtad nazist hade nått internationella höjder. Inte ens bilden av en tårtad Jimmie Åkesson nådde ju Borlängebildens närmast otroliga nivåer.

Det är svenska msm som bestämmer vad som ska bli viralt. Det är bara att kolla när Löfvén respektive Sjöstedt gick med i sina partier. Alla tre ideologier har blod på sina händer. Tage Erlander som drev koncentrationsläger för svenska antinazister och kommunister.

Jag läser inte Expressen, följer enbart rapport. Tackar för länkarna. Ska gå igenom Expressens längre artikel senare.
Citera
2016-05-24, 18:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Det är svenska msm som bestämmer vad som ska bli viralt. Det är bara att kolla när Löfvén respektive Sjöstedt gick med i sina partier. Alla tre ideologier har blod på sina händer. Tage Erlander som drev koncentrationsläger för svenska antinazister och kommunister.

Jag läser inte Expressen, följer enbart rapport. Tackar för länkarna. Ska gå igenom Expressens längre artikel senare.

Que? Vad har mening ett med mening två att göra? Och vilka koncentrationsläger har Erlander drivit? Och hur påverkade Erlanders arbete hur bilden blev till?
Du driftar 24/7.
In i ledet med dig, visa mig hur David känner Tess!
Citera
2016-05-24, 19:07
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Que? Vad har mening ett med mening två att göra? Och vilka koncentrationsläger har Erlander drivit? Och hur påverkade Erlanders arbete hur bilden blev till?
Du driftar 24/7.
In i ledet med dig, visa mig hur David känner Tess!

Han tänker säkert på Per Albin Hansson.
Citera
2016-05-24, 19:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Meddela dina polare i tåget så kan de anmäla om de vill. Lycka till!

Nu kan du släppa detta sidospår som är off topic.
Det får du ta upp med din underhuggare, det var han som drog in detta i tråden.
Citera
2016-05-24, 19:37
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skall jag inte bry mig när avgrundsvänstern ljuger sig illröda och basunerar ut att en arrangerad bild är äkta.

Kan inte en arrangerad bild vara äkta?

Kanske dags att kasta alla gamla klassfoton nu då. Även de som blev bra?
Citera
2016-05-24, 20:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det får du ta upp med din underhuggare, det var han som drog in detta i tråden.

Du som går ot med meningslösheter som förtalsåtal. Något du inte kan påverka what so ever.
Citera
2016-05-24, 21:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du som går ot med meningslösheter som förtalsåtal. Något du inte kan påverka what so ever.
Men det kan ju knappast vara OT att nämna om någon beskyller folk på bild för att vara mördare.
Citera
2016-05-24, 21:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Kan inte en arrangerad bild vara äkta?

Kanske dags att kasta alla gamla klassfoton nu då. Även de som blev bra?
-"Här står vi, 30 stycken 4:e-klassare, vi bara råkade gå förbi varandra på gatan & plötsligt drabbades vi av en lust att ställa upp oss på led & just då kom en fotograf från Expo förbi & råkade ta en fantastisk bild"-
Citera
2016-05-24, 22:16
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
-"Här står vi, 30 stycken 4:e-klassare, vi bara råkade gå förbi varandra på gatan & plötsligt drabbades vi av en lust att ställa upp oss på led & just då kom en fotograf från Expo förbi & råkade ta en fantastisk bild"-

Är ett klassfoto en arrangerad bild Enoch? Är ett klassfoto ett äkta fotografi?
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-05-24 kl. 22:22.
Citera
2016-05-24, 22:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men det kan ju knappast vara OT att nämna om någon beskyller folk på bild för att vara mördare.

Du kan dock inte göra ett piss åt ett ev förtalsåtal. För det första är det endast den som känner sig förtalad som kan anmäla.

För det andra finns ingen utpekad.

För det tredje är det en anonym person på Flashback som skrivit. Lycka till att få forumet att lämna ut IP-nummer etc

Fyra: fortf väldigt ot.

Så. Släpp det.
Citera
2016-05-24, 22:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Är ett klassfoto en arrangerad bild Enoch?
Ja. Normalt sett har rektorn, eleverna & fotografen samarbetat & pratat ihop sig innan man ställde upp eleverna, ställde sig i rätt pose & tog bilden. Ofta har eleverna kommit överens om en viss klädsel. Inte direkt så att fotografen råkade gå förbi & se att en klass råkade stå i en fotogenisk uppställning & av närmast en slump råkade ta ett klassfoto.
Citera
2016-05-24, 22:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du kan dock inte göra ett piss åt ett ev förtalsåtal. För det första är det endast den som känner sig förtalad som kan anmäla.

För det andra finns ingen utpekad.

För det tredje är det en anonym person på Flashback som skrivit. Lycka till att få forumet att lämna ut IP-nummer etc

Fyra: fortf väldigt ot.

Så. Släpp det.
Tre personer syns på bilden & är uppenbart utpekade som mördare av din forumträl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in