Citat:
Ursprungligen postat av
NoThEs
Jag finner denna skildring något lustig då jag tvivlar på att den kan stämma. Visst finns det säkert fall där empatilösa människor har sex med "gråtande rumänskor", men det kan knappast höra till normen såsom han framställer det. Mitt intryck efter att ha läst om folks erfarenheter här på FB är långt ifrån det han beskriver.
Han går dessutom stick i stäv med Amnesty Internationals bedömning på området. Det vore intressant att se vilka studier han har som underlag för sina uttalanden.
Givetvis är det lögn och påhitt alltihopa. Simon är inte någon expert på prostitution, han är en enkel snut med hybris.
Simon är egentligen inte ute efter att hjälpa människor, utan vill göra karriär genom att projicera så mycket hat och stigma som möjligt på sexköpare, och därmed plocka billiga politiska poäng. Rent och skärt maktmissbruk. En demoniserad grupp kan man ju behandla hur som helst.
Brydde sig Simon och politikerna det minsta om människor i prostitution, så skulle de vara måna om att upprätta en förtroendefull dialog, och inte spy galla i media, förfölja och trakassera.
Förtroendefull dialog vill man bara ha med förortens rånare, stenkastare och bilbrännare, för man är för feg för att konfrontera och lagföra riktig brottslighet.