2016-05-06, 10:45
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det är naturligtvis inte antirasistiskt att vilja utrota vissa raser Tvärtom.
Antirasism är normalt inte intresserade av rasfrågan. De tror på alla människors lika värde.

Nej det har jag förstått. Det finns nazister som tycker illa om att kvinnan protesterade, att bilden togs och att den nu sprids över världen.

Ditt nyspråk är fascinerande. "Vitt är det nya svarta"
Det är ni som kör med nyspråk, men för hjärntvättade för att se det själva.

Varför ska endast europeiska länder vara "antirasistiska"? Varför kämpar inte "antirasisterna" för att Kongo, Tunisien, Japan, Saudiarabien, Israel och Thailand ska bli mångkulturella?

"Antirasism" är ett verktyg för syniska krafter att få med sig naiva och svagsinta individer till att tro att dom gör gott. Det är kulturmarxism, och deras anhängare blir hjärntvättade med sådant som hör kulturmarxismen till.

Kolla på DETTA klippet. Är de "antirasister" för dig? Är Barbara Spectre en "antirasist"?

Att du inte förstår rasens betydelse innebär inte att den inte har någon betydelse. "Alla människors lika värde" är ett klassiskt hjärndött mantra, som försöker få något subjektivt (värde) att framstå som ett objekt. Värde avgörs av vem som värderar. Tycker du din mamma är lika mycket värd som någon helt random?

Meningen med sådana uttryck är att relativisera, för om alla är lika värda försvinner även själva essensen av vad värde innebär. Att alla människor däremot ska behandlas med värdighet kan jag ställa upp på.
Citera
2016-05-06, 10:48
Medlem
Citat:
Nazister är ett reellt hot mot enskilda människor. Det är illa nog och räcker för att protestera. Därför knyter jag lika TESS min näve i en symboliks gest mot nazister och rasister.

Har du något exempel på någon tidning som insett bluffen? Eller du tänker på hur den norske nazisten beskriver det hela.
"Det jeg derimot synes var litt spesielt er at det virker iscenesatt, sier Forwald til Dagbladet.

Han opplevde at 42-åringen stod sammen med en gruppe meningsmotstandere hvor resten hylte og skrek.

- Hun stod helt rolig og ventet. På et tidspunkt gikk hun fram. Om det var tilfeldig eller ikke, vet jeg ikke.

Etter artikler i både norske, svenske, danske, britiske, franske, spanske, tyske og greske medier har flere av leserne reagert med å applaudere Tess Asplunds handling under demonstrasjonen 1. mai. "

Gäsp.
Du är så förblindad i din "kamp" mot "rasism" att du missar det uppenbara i artkeln.
Vad du gör är att du tolkar och summerar artikeln med DINA mörkröda glasögon och för dig faller hela artikeln på att det är ditt hatobjekt som reflekterar över bilden.
Andra inser att det hela bara är en i raden av tröttsamma vänsteraktioner vilket gör att bilden kan få helt motsatt effekt än vad du önskar.
Anarkisten David står precis på rätt ställe. I exakt rätt ögonblick går hon fram så hon hamnar framför han lins tillsammans med frontfigurerna.

Folk är inte så jävlad dumma i huvudet som du tror/hoppas.
Citera
2016-05-06, 11:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Gäsp.
Du är så förblindad i din "kamp" mot "rasism" att du missar det uppenbara i artkeln.
Vad du gör är att du tolkar och summerar artikeln med DINA mörkröda glasögon och för dig faller hela artikeln på att det är ditt hatobjekt som reflekterar över bilden.
Andra inser att det hela bara är en i raden av tröttsamma vänsteraktioner vilket gör att bilden kan få helt motsatt effekt än vad du önskar.
Anarkisten David står precis på rätt ställe. I exakt rätt ögonblick går hon fram så hon hamnar framför han lins tillsammans med frontfigurerna.

Folk är inte så jävlad dumma i huvudet som du tror/hoppas.

Vaddå "i exakt rätt ögonblick"? Fotograferna har ju följt demon från första steget, klart nån fångar händelsen (kan tom vara så att NMR har en ännu bättre bild, men den lär knappast publiceras).
Nu var det iofs inte heller ett ögonblick, Tess gick framför tåget ganska många ögonblick, inte ett.
Citera
2016-05-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Varför protesterar du inte mot invandring om du nu är medveten om att de är ett större reellt hot mot enskilda människor än nazister?

"Pläderar mot mänskligheten", styrk det påståendet eller knip igen?

Det är inte invandring som är hot. Det är enskilda invandrare precis som enskilda svenskar. Det finns därutöver folk som organiserar sig för att vara ett hot mot andra människor. Där är nazisterna ett exempel. Därför ska de bemötas om de demonstrerar. Därför ska de bemötas också på flashback.
Citera
2016-05-06, 11:16
Medlem
trattfans avatar
https://www.facebook.com/ajplusenglish/videos/726598274148349/

Säkert blivit länkad. Men klart som fan någon lyckas ta en bild när detta händer.
"Hon stod så i en sekund".. ehnjaa
Citera
2016-05-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Det är ni som kör med nyspråk, men för hjärntvättade för att se det själva.

Varför ska endast europeiska länder vara "antirasistiska"? Varför kämpar inte "antirasisterna" för att Kongo, Tunisien, Japan, Saudiarabien, Israel och Thailand ska bli mångkulturella?

"Antirasism" är ett verktyg för syniska krafter att få med sig naiva och svagsinta individer till att tro att dom gör gott. Det är kulturmarxism, och deras anhängare blir hjärntvättade med sådant som hör kulturmarxismen till.

Kolla på DETTA klippet. Är de "antirasister" för dig? Är Barbara Spectre en "antirasist"?

Att du inte förstår rasens betydelse innebär inte att den inte har någon betydelse. "Alla människors lika värde" är ett klassiskt hjärndött mantra, som försöker få något subjektivt (värde) att framstå som ett objekt. Värde avgörs av vem som värderar. Tycker du din mamma är lika mycket värd som någon helt random?

Meningen med sådana uttryck är att relativisera, för om alla är lika värda försvinner även själva essensen av vad värde innebär. Att alla människor däremot ska behandlas med värdighet kan jag ställa upp på.

Men är är väl klart Kongo, Tunisien, Japan, Saudiarabien, Israel och Thailand inte ska vara rasistiska. Om de sedan vill vara mångkulturella så är det väl deras sak. Men det är min och alla människors skyldighet att beivra om de genom att vara rasistiska förgriper sig på mänskligheten. Kommer de till Borlänge och demonstrerar för rasrenhet så lär de bli mötta med stolta gester.

Jag känner inte Barbara Spectre. Jag vet inte vad hon står för. Var hon med på bilden i Borlänge?

Jag tycker min mamma är lika mycket värd oavsett vad hon har för hudfärg eller i vilket land hennes mamma är född.
Citera
2016-05-06, 11:20
Medlem
Citat:
Antirasism är normalt inte intresserade av rasfrågan. De tror på alla människors lika värde.
Tvärt emot vad du påstår så är "antirasisterna" sjukligt fixerad vid ras. Hela deras världsbild bygger på att mörkhyade inte klarar av att ta hand om sig själva utan är offer som måste försvaras av "antirasisterna". Idag är det "antirasisterna" som cementerar den strukturella rasismen.
Citera
2016-05-06, 11:20
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
https://www.facebook.com/ajplusenglish/videos/726598274148349/

Säkert blivit länkad. Men klart som fan någon lyckas ta en bild när detta händer.
"Hon stod så i en sekund".. ehnjaa

Precis, hon går framför dom i täten i säkert 30sek, om du som fotograf är där för att täcka marschen har du misslyckats om du inte får med en sådan händelse på bild.
Citera
2016-05-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
. - Jag kommer ihåg när svenskarnas parti demonstrerade i Limhamn. Det kom 5000 (femtusen) inresta vänsterextrema och slogs med polisen och kastade saker och skrek. Svenskarnas Parti var 8 st (åtta) - Detta kallades av Expo för "Den största nazistiska mobiliseringen i modern tid" -
Mellan 800 och 1000 motdemonstranter enligt polisen. Inga 5 000 som Kulturmarxist fantiserar om.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/massiv-protest-inledde-nazistmotet/
En minoritet av dem slogs med polisen.
Citera
2016-05-06, 11:24
Medlem
Citat:
Det är inte invandring som är hot. Det är enskilda invandrare precis som enskilda svenskar. Det finns därutöver folk som organiserar sig för att vara ett hot mot andra människor. Där är nazisterna ett exempel. Därför ska de bemötas om de demonstrerar. Därför ska de bemötas också på flashback.
De enskilda invandrarna som är ett hot är fler än de enskilda nazisterna som är ett hot, du har således fel fokus och borde fokusera din kamp och protestvilja på det större hotet.

Något belägg hade du naturligtvis inte för ditt påstående...
Citera
2016-05-06, 11:28
Medlem
Dags för mig i varje fall att lämna denna tråd.
Egentligen har det ingen som helst betydelse om bilden är arrangerad eller ej.
De sk "antirasisterna" har fått sin bild.

Den förtyckta mörkhyade kvinnan mot den förtryckande vite mannen. Blonda män i vita förtryckande skjortor.
Att det handlar om "nazister" framgår ju inte ens av bilden.
Hade dom heilat eller haft naziflaggor hade det varit en helt annan grej.

Nu blir bilden mer generell. "Upp till kamp mot den vita rasistiske mannen".
Senast redigerad av MrStreamer 2016-05-06 kl. 11:33.
Citera
2016-05-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Va? Bilden är ju uppenbarligen inte fejk, det konstateras på de första sidorna i tråden.
Du är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan, men hur lyckas du missförstå mitt inlägg så grovt?

Jag har läst tråden. Fejk eller arrangerrad förekommer i ett flertal inlägg från början. Hur skulle bilden vara arrangerad? Spelade nassarna med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in