2016-05-18, 15:01
Medlem
Y2Ws avatar
Det är en sak att vara så obildad att man inte kan enkla demokratiska röstförfaranden, det är en helt annan sak att vara en så dålig förlorare att man sitter och skriver om hela verkligheten i vredesmod.

NS vann alla val på årsmötet av en enda anledning, de fick en klar majoritet av medlemmarnas röster - det är det som finns att förhålla sig till.
Citera
2016-05-18, 15:15
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det är en sak att vara så obildad att man inte kan enkla demokratiska röstförfaranden, det är en helt annan sak att vara en så dålig förlorare att man sitter och skriver om hela verkligheten i vredesmod.

NS vann alla val på årsmötet av en enda anledning, de fick en klar majoritet av medlemmarnas röster - det är det som finns att förhålla sig till.

De vann väl inte antalet ledamöter? Deras förslag var väl fler än 8?

Men men de vann, så vem bryr sig.
Citera
2016-05-18, 15:17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
De vann väl inte antalet ledamöter? Deras förslag var väl fler än 8?

Men men de vann, så vem bryr sig.

Sant, men jag syftade på alla personval. Alla dessa vann man klart.
Citera
2016-05-18, 16:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extasis
Och så kan vi konstatera att det viktiga för Hesselbäck hela tiden nog var just Hesselbäck.

Samtidigt finns det en viktig lärdom i att han ändå fick 29 röster trots ett utgångsläge med pengarna och allt som borde gjort det helt omöjligt för honom att få mer än 1 röst.

Att Hesselbäck är fylld av lägsta formen av hämndlystnad är ju en sak, men att han får mig sig 29 andra, 27 av vilka lägger ner sina röster i sista omgången, är smått obegripligt. Varför skulle de känna sådant agg emot PG Larsson, Krister Stehag osv.? Har Hesselbäck drivit någon ful smutskastningskampanj emot dessa? Eller hade han så många nära kompisar som var lojala i detta hans självmordsattentat?

Citat:

Det är ju inte förvånande att du inte kan räkna, eftersom du aldrig någonsin får någonting annat rätt heller. 57 av 122 är helt klart en minoritet.
Citera
2016-05-18, 17:27
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
50% av 122 är 61. Lång nådde aldrig dit. Han var inte tillräckligt populär.

Suck, som sagt är lektioner för dig bortkastade.

Och gråt du om Långs popularitet, han var i alla fall klart mest populär hos medlemmarna av de som ställde upp som ordförande och därför blev han vald.

Gå vidare nu, snälla.
Citera
2016-05-18, 17:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Suck, som sagt är lektioner för dig bortkastade.

Och gråt du om Långs popularitet, han var i alla fall klart mest populär hos medlemmarna av de som ställde upp som ordförande och därför blev han vald.

Gå vidare nu, snälla.

Jag förstår att du är besviken över att Lång inte uppnådde en majoritet av medlemmarnas stöd. Men ditt sätt att hela tiden älta detta gör att du får er seger att se smutsig och ovärdig ut.

Hade jag varit som dig så skulle jag inte sitta här och gnälla över det som ni misslyckades med att uppnå, utan istället fira det som ni trots allt uppnådde.
Citera
2016-05-18, 18:44
Moderator
Tinuviels avatar
OT/tjafs raderat. I inläggen ska fokus ligga på SD i Stockholms stad. Vill ni tjafsa med varandra finns PM-funktionen.

// mod
Citera
2016-05-18, 19:05
Medlem
Y2Ws avatar
Arbetet med att skapa de sex, för kommande val, mycket viktiga kretsavdelningarna har redan påbörjats. Bättre sent än aldrig får vi säga. Även den nya podradion bör vara igång snart.
Citera
2016-05-24, 12:51
Medlem
Alfacreds avatar
Är det på Flashback kallstart/tvärnit kommunicerar med sina medlemmar i SD Stockholms stad så är jag orolig för utvecklingen för Sveriges viktigaste stad!

Starta upp kretsföreningar?
Mig veterligen så fanns det två st fungerande interimstyrelser, varför stänga ned något som fungerar?
Är makten viktigare?
Lång & co börjar riktigt dåligt måste jag säga.
Lång har inte presterat någonting historiskt så vem orkestrerar denna plan, Mattias?
Citera
2016-05-24, 15:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Är det på Flashback kallstart/tvärnit kommunicerar med sina medlemmar i SD Stockholms stad så är jag orolig för utvecklingen för Sveriges viktigaste stad!

Starta upp kretsföreningar?
Mig veterligen så fanns det två st fungerande interimstyrelser, varför stänga ned något som fungerar?
Är makten viktigare?
Lång & co börjar riktigt dåligt måste jag säga.
Lång har inte presterat någonting historiskt så vem orkestrerar denna plan, Mattias?

1. Nej, SD Sthlm har inte FB som kommunikationskanal.
2. Bra att det statas upp kretsföreningar tycker bevisligen medlemmarna.
3. Vad ska läggas ner exakt?
4. Vilken "makt" och "viktigare" än vad?
5. Trots allt arbete som redan startats?
6. Lång har presterat enormt under alla sina år i Sthlm och är distriktets populäraste SD:are tack vare detta.
Citera
2016-05-25, 00:11
Medlem
Alfacreds avatar
[quote=Y2W|57368530]1. Nej, SD Sthlm har inte FB som kommunikationskanal.
Varför använder man då Flashback och inte SD Stockholms stads Facebook-sida att kommunicera till medlemmarna?
Kretsföreningarna är redan uppstartade i interimsformat, vad är nytt?
Uppstarta det som är redan startat?

Just nu läggs allt på is, de fungerande interimsstyrelserna för kretsföreningarna stoppas och alla engagerande medlemmar är nu i limbo, alla Facebook-sidor som "kretsföreningarna" (3) startade upp läggs nu ned, kallstart blir nu tvärnit!
Om du förstår ovanstående så är styret viktigare än Stockholms väl.
Kallstart/tvärnit kommer inte prestera något, alla inom nystartsstyrelsen är administratörer som inte vet hur politk kommer att bedrivas, det behövs do:ers som inte finns!
...
6. Lång har presterat enormt under alla sina år i Sthlm och är distriktets populäraste SD:are tack vare detta.[
Lång har inte presterat ett skit under sina år som ledamot i SD Stockholms styrelse, inte heller kommer han prestera något nu. Han är en död fisk som inte kommer att attrahera några som vill skapa politik./QUOTE]
Citera
2016-05-25, 00:12
Medlem
Alfacreds avatar
[quote=Alfacred|57374027]
Citat:
1. Nej, SD Sthlm har inte FB som kommunikationskanal.
Varför använder man då Flashback och inte SD Stockholms stads Facebook-sida att kommunicera till medlemmarna?
Kretsföreningarna är redan uppstartade i interimsformat, vad är nytt?
Uppstarta det som är redan startat?

Just nu läggs allt på is, de fungerande interimsstyrelserna för kretsföreningarna stoppas och alla engagerande medlemmar är nu i limbo, alla Facebook-sidor som "kretsföreningarna" (3) startade upp läggs nu ned, kallstart blir nu tvärnit!
Om du förstår ovanstående så är styret viktigare än Stockholms väl.
Kallstart/tvärnit kommer inte prestera något, alla inom nystartsstyrelsen är administratörer som inte vet hur politk kommer att bedrivas, det behövs do:ers som inte finns!

...
6. Lång har presterat enormt under alla sina år i Sthlm och är distriktets populäraste SD:are tack vare detta.[
Lång har inte presterat ett skit under sina år som ledamot i SD Stockholms styrelse, inte heller kommer han prestera något nu. Han är en död fisk som inte kommer att attrahera några som vill skapa politik./QUOTE]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in