2016-05-24, 14:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Ibland står två gruppers intressen emot varandra. Så är fallet i sexköpsfrågan.

Människor som säljer sex frivilligt vill att det ska vara lagligt att köpa sex.

Människor som tvingas att sälja sex vill att det ska vara olagligt att köpa sex.

Då får man göra en prioritering. Man väljer att förhindra att människor tvingas att sälja sex, trots att det går ut över dem som säljer sex frivilligt. För friheten att slippa bli tvingad att sälja sex väger tyngre än friheten att få sälja sex lagligt.

1) Nej kvinnor som säljer sex frivilligt vill att det ska fortsätta vara olagligt för att det gör det mer tabu och därför mer spännande. Det gäller en stor grupp av männen (de som tänder på att det är "förbjudet") också även om de inte är medvetna om det.

2) Ingen tvingas till att sälja sex. Förklara hur det går till?

3) Kvinnor (oftast feminister) som tänder på att typ bli sålda som sex-slavar till MENA vill att det ska vara olagligt för att det är en del av deras psykos.

4) Folk som är sansade och tycker att det är trams att staten ska lägga sig i vad folk gör i sovrummet vill att det ska vara lagligt för att det är idiotiskt att polis/åklagare/domstol/kriminalvård ska utreda om Kalle har betalat Sara 500 kronor för en avsugning.

5) Om du (som fulgubbe) blev tvingad att sälja sex till kvinnor skulle du vilja att någon hindrade det då? Nej just det. Så varför skulle kvinnor som kan leva ut lite av den fantasin vilja att någon förstörde det för dem?
Citera
2016-05-24, 14:51
Medlem
Citat:
Om man bara kan utföra ett yrke som singel så är det väl inte som vilket annat yrke som helst?

Och du har fortfarande inte bemött frågan om det skulle ses som socialt acceptabelt. Skulle din dotter kunna säga att hon vill bli sexarbetare när hon blir stor utan att någon lyfter på ögonbrynen?

Man kan utföra det som gift också.

Ja, det tror jag. Jag är bekants bekant med en kvinna som säljer sex i Barcelona. Hon har inte drabbats socialt utan har kvar sin umgängeskrets samt att det ses som lite häftigt att hon tjänar så stora summor pengar.
Citera
2016-05-24, 14:51
Medlem
Enitys avatar
Citat:

Människor som tvingas att sälja sex vill att det ska vara olagligt att köpa sex.

Då får man göra en prioritering. Man väljer att förhindra att människor tvingas att sälja sex, trots att det går ut över dem som säljer sex frivilligt. För friheten att slippa bli tvingad att sälja sex väger tyngre än friheten att få sälja sex lagligt.
Ja ibland står två gruppers intressen emot varandra. Homos ville gifta sig i kyrkan och kyrkan ville inte det, då var det fel att inte se till minoritetens intresse.
Och du menar att det är omöjligt att komma till rätta med problemet med offer för trafficking i sverige utan att ha sexköpslagen?
Om det nu verkligen är det som är det enda problemet, är man däremot öppen med att man vill att det ska vara förbjudet för att man tycker att det är äckligt med horeri så tycker inte jag att det är fel att stå fast vid att sexköpslagen är bra.
Men om man nu är intresserad av att se till att inga sexslavar kommer till sverige så tror iallafall jag att det finns betydligt effektivare metoder än sexköpslagen som jag tagit upp tidigare i tråden.

Observera att på ett personligt plan så skiter jag fullständigt i det hela för jag varken horar ut mig eller köper horor.
Men jag tycker att det är fullkomligt efterblivet att slösa skattepengar på något som vi istället hade kunnat tjäna skattepengar på, samtidigt som vi hållit våra gator rena från sexslavar.
Citera
2016-05-24, 14:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Om man bara kan utföra ett yrke som singel så är det väl inte som vilket annat yrke som helst?

Och du har fortfarande inte bemött frågan om det skulle ses som socialt acceptabelt. Skulle din dotter kunna säga att hon vill bli sexarbetare när hon blir stor utan att någon lyfter på ögonbrynen?

1) Men vad är det för skillnad mellan att gifta sig med en man som tjänar mer pengar och att sälja sex? Det är exakt samma sak och alla kvinnor vet det.

2) Alla kvinnor är horor bro. 100% av alla kvinnor som du ser på gatan skulle sälja sex om de kunde komma undan med det.

3) Ta en kvinna som är för sexköps lagen i media och tänk dig att en random man erbjuder henne 1000 kronor för en avsugning och ingen får reda på det. Tror du att hon skulle säga nej?
Senast redigerad av Babianen 2016-05-24 kl. 14:57.
Citera
2016-05-24, 14:56
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Det funkar såhär:
http://www.expressen.se/nyheter/10-ariga-flickor-valdtas-30-ganger-per-dag/

Ingen bryr sig om Kalle och Sara. De kan göra som de vill. Lagen är till för de utsatta.

Nej lagen är till för feministerna, så att de kan sätta sig på höga hästar och moralisera över hur vissa svenska heterosexuella män och kvinnor uppför sig.

Det moraliseras inte över bögar eller över svenska kvinnor som köper sex.

Och vad fan har artikeln från Expressen med den svenska sexköpslagen att göra?
Det finns ingen här som propagerat för våldtäkter av barn, hela diskussionen har handlat om att två vuxna individer har rätt att göra en överenskommelse som är tillfredställande för båda parter utan att moralkärringar eller feminister ska lägga sig i.
Citera
2016-05-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men vad är det för skillnad mellan att gifta sig med en man som tjänar mer pengar och att sälja sex? Det är exakt samma sak och alla kvinnor vet det.

2) Alla kvinnor är horor bro. 100% av alla kvinnor som du ser på gatan skulle sälja sex om de kunde komma undan med det.

Vad menar du med "komma undan"? Vad hindrar dem från att komma undan?
Citera
2016-05-24, 14:58
Medlem
Citat:

Först och främst i sverige är det nästan ingen trafficking sen finns det en lag mot det varför ska du då ha en sexköpslag idiotisgt
Citera
2016-05-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Finns gott om feminister som ser prostitution i sig självt som patriarkalt oavsett om säljaren är fri och lycklig eller ej.

Så varför accepterar man att porr är lagligt? Borde också förbjudas för att komma åt utnyttjandet samt att den industrin når ut till fler och påverkar mer än vad bordeller gör.

Den enskilde sexköparen är en lekman. Han kan inte antas se skillnad på en frivillig "lycklig hora" och ett traffickingoffer. Den enskilde porrproducenten är en proffesionell aktör som kan förutses kunna se den skillnaden, och som kan ställas till svars om hen inte gör det.

Ett av de största arbetsmiljöproblemen för sexarbetare är säkerheten. Horor blir misshandlade, våldtagna och mördade. Den problematiken finns inte vid porrproduktion.
Citera
2016-05-24, 15:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Vad menar du med "komma undan"? Vad hindrar dem från att komma undan?

1) Att ingen får reda på det. Ja kvinnor kan komma undan med det redan idag men det är "känslan" av att man kan bli mobbad för det som håller de flesta kvinnor tillbaka.

2) Om en kvinna vet 100% att ingen kommer att få reda på det då är det klart att hon tar chansen och horar (om hon inte är mobbad eller super-frigid) för att det är spännande, lite tabu, hon får pengar, och så vidare.

3) Den bästa jämförelsen är kvinnor som ligger runt på charter varför ligger de inte runt i Sverige? De vill inte riskera att bli mobbade.
Citera
2016-05-24, 15:03
Medlem
Citat:
Den enskilde sexköparen är en lekman. Han kan inte antas se skillnad på en frivillig "lycklig hora" och ett traffickingoffer. Den enskilde porrproducenten är en proffesionell aktör som kan förutses kunna se den skillnaden, och som kan ställas till svars om hen inte gör det.

Ett av de största arbetsmiljöproblemen för sexarbetare är säkerheten. Horor blir misshandlade, våldtagna och mördade. Den problematiken finns inte vid porrproduktion.

Porrproducenten drivs av vinstintresse vilket inte är bästa incitamentet för att ta hänsyn till allas välmående. Porrbranschen skiter i om någon mår dåligt av att göra porr.

Våldtäkter, narkotika och misshandel finns i porrbranschen.

Sexköpslagen gör att prostitution ej kan bedrivas organiserat. Vid porrinspelning kan man ha en lokal och med lite folk som jobbar där. Det kan ej prostituerade ha.

Givetvis blir säkerheten högre på en bemannad bordell än en gatuprostituerad.
Senast redigerad av hardstart 2016-05-24 kl. 15:05.
Citera
2016-05-24, 15:05
Medlem
Det är en stor risk att prostituerade mer och mer hatar män , eftersom ung.20% av männen som besöker dem är sviniga : detta enligt en prostituerad i Turkiet som berätta i Expressen om sin situation.

Skulle många kvinnor bli prostituerade skulle vi få ett ännu värre manshat:

- Vi skulle först ha hatet från kvinnor som ogillar att män går till prostituerade.

- Vi skulle sen ha hatet från de som har varit prostituerade.
Citera
2016-05-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Ja ibland står två gruppers intressen emot varandra. Homos ville gifta sig i kyrkan och kyrkan ville inte det, då var det fel att inte se till minoritetens intresse.
Och du menar att det är omöjligt att komma till rätta med problemet med offer för trafficking i sverige utan att ha sexköpslagen?
Om det nu verkligen är det som är det enda problemet, är man däremot öppen med att man vill att det ska vara förbjudet för att man tycker att det är äckligt med horeri så tycker inte jag att det är fel att stå fast vid att sexköpslagen är bra.
Men om man nu är intresserad av att se till att inga sexslavar kommer till sverige så tror iallafall jag att det finns betydligt effektivare metoder än sexköpslagen som jag tagit upp tidigare i tråden.

Observera att på ett personligt plan så skiter jag fullständigt i det hela för jag varken horar ut mig eller köper horor.
Men jag tycker att det är fullkomligt efterblivet att slösa skattepengar på något som vi istället hade kunnat tjäna skattepengar på, samtidigt som vi hållit våra gator rena från sexslavar.

Nu blev jag väldigt nyfiken. Vilka "betydligt effektivare metoder" föreslår du för att hindra att folk tvingas att sälja sex?

Har inte sett något som skulle vara effektivare än att gå på efterfrågan. För så länge det finns en efterfrågan så finns det aktörer som kommer vilja möta den. Det är basic kapitalism och marknadens regler. Vill folk köpa sex kommer någon att tillhandahålla en person de kan köpa, vare sig den personen vill eller ej. Och få vill sälja sig själva för det pris en hallick kan tänka sig att sälja sin slav för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in