2016-05-23, 11:53
Medlem
WordWarriors avatar
Fick precis tips om en intressant video om avkriminalisering, Även den från USA. Det sammantagna intrycket blir ju att det händer saker där borta just nu...

(FB) Den lagstiftning som sexarbetare själva vill ha
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-23 kl. 12:42.
Citera
2016-05-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Fick precis tips om en intressant video om avkriminalisering, Även den från USA. Det sammantagna intrycket blir ju att det händer saker där borta just nu...

(FB) Den lagstiftning som sexarbetare själva vill ha
Det klippet skulle vara värd en egen tråd, varför får inte de utsatta vara med och bestämma?? eller ur ett Svenskt perspektiv varför bara utvalda av PK feminismen vara med och höras.
Välformulerat från ett perspektiv PK media i Sverige tystat.

OBS! hon ansåg sig vara feminist...vad tycker ni feminister om det? är hon det?
Citera
2016-05-23, 12:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Det klippet skulle vara värd en egen tråd, varför får inte de utsatta vara med och bestämma??

Klippet har en egen tråd. Den finns länkad i mitt inlägg. Jag ville inte göra mig skyldig till korspostning.
Citera
2016-05-23, 12:51
Medlem
Allt färre kvinnor och män bor tillsammans. Om feministerna får som de vill kommer knappast några kvinnor och män bo tillsammans. Detta beroende på att de helt enkelt inte gillar varandra längre

Hur ska kvinnorna ersätta detta inkomstbortfall:

1. Rösta mer vänster och få politikerna överföra pengar till kvinnor.

2. De flesta kvinnor börjar ta betalt för sex. En feminist har som jag pratat med har uttryckt den iden så en del feminister i Sverige är sugna på det. För att höja marknadsvärdet på sina kroppar så har de sett till att vi importerat 100000-tals extra män till Sverige.
Citera
2016-05-23, 12:58
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Vilka specifika sexsäljare är det ni vill beskriva då och varför är dessa mer representativa än andra?
Var går gränsen mellan sporadisk och fulltid? Vet inte heller om jag är föredetta, fortfarande öppen för förslag...

Men jag tror jag förstår vad du vill säga, ni vill beskriva sexsäljare som passar er agenda, dvs inga män, hobbyprostituerade eller sådana som trivs med det.

Du får inte ställa sådana frågor till Merapi för då kan hon inte gömma sig bakom sina floskler och patenterade åsikter.

Hon är överfeministen här på forumet och hon vet alltid bäst och då kvittar det om du har erfarenhet eller kunskap som hon inte har för hon vet bäst endå eftersom hon är feminist.

I ett normalt samhälle är vad två vuxna människor kommer överens om inget som den lagstiftande eller upprätthållande makten med att göra.

Det är två fria individers eget val om det sedan är sporadiskt eller fulltid eller något annat kan Merapi skita i.

Jag tror dock att hon menar att du inte är kvinna och hon tror nog att lagen bara rör kvinnor och inte människor i allmänhet.
Citera
2016-05-23, 13:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell

I ett normalt samhälle är vad två vuxna människor kommer överens om inget som den lagstiftande eller upprätthållande makten med att göra.

Det är två fria individers eget val om det sedan är sporadiskt eller fulltid eller något annat kan Merapi skita i.

I grund och botten är det precis detta det handlar om. Självbestämmande är en mänsklig rättighet.
Citera
2016-05-23, 13:19
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Du får inte ställa sådana frågor till Merapi för då kan hon inte gömma sig bakom sina floskler och patenterade åsikter.

Hon är överfeministen här på forumet och hon vet alltid bäst och då kvittar det om du har erfarenhet eller kunskap som hon inte har för hon vet bäst endå eftersom hon är feminist.

Jag tror dock att hon menar att du inte är kvinna och hon tror nog att lagen bara rör kvinnor och inte människor i allmänhet.

Småkillar på 18-23 har ju en maktposition i och med ideologin....jag vill hävda att det är ungdomsprivilegier som gör att man kan ta betalt.
Citera
2016-05-23, 13:26
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Småkillar på 18-23 har ju en maktposition i och med ideologin....jag vill hävda att det är ungdomsprivilegier som gör att man kan ta betalt.

Givetviss är det så men det är inget feministerna bryr sig om, även om killar på 15-16 säljer sig så skiter feministerna i det.

Det är helt enkelt inte ideologiskt intressant.
Citera
2016-05-23, 15:09
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Givetviss är det så men det är inget feministerna bryr sig om, även om killar på 15-16 säljer sig så skiter feministerna i det.

Det är helt enkelt inte ideologiskt intressant.

Det är en hel del dynamik i relationer feminister missar. Jag själv blir i dagens läge förnärmad av diverse rentboys som är för på då jag är daddy-material. Dem borde betala mej. Men dem är ju gratis och står typ på kö så orka. Feminister borde ge fan i folks sexualitet. Bestämmer nykterister över utskänkningsregler?
Citera
2016-05-23, 15:58
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Det är en hel del dynamik i relationer feminister missar. Jag själv blir i dagens läge förnärmad av diverse rentboys som är för på då jag är daddy-material. Dem borde betala mej. Men dem är ju gratis och står typ på kö så orka. Feminister borde ge fan i folks sexualitet. Bestämmer nykterister över utskänkningsregler?

Tidigare var det nykterister som allt som oftast bestämde över utskänkning m.m.

Gammal svensk tradition m.a.o. att sätta t.ex. nykterister att styra över spriten, bilister att styra över motorcykel regler m.m.
Citera
2016-05-23, 17:33
Medlem
WordWarriors avatar
Jävligt jävligt mycket power att se bilder på sexarbetarna sida vid sida i artikeln. Modigt och starkt att öppet våga gå ut med ansikte i en av världens största tidningar. Det visar också att den feministiska stereotypen av sexarbetare inte stämmer.

Håll i er, det händer grejer! Stigmat börjar tappa sin kraft, och då går det fort...
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-23 kl. 17:36.
Citera
2016-05-23, 17:50
Medlem
Citat:
Vilka specifika sexsäljare är det ni vill beskriva då och varför är dessa mer representativa än andra?
Var går gränsen mellan sporadisk och fulltid? Vet inte heller om jag är föredetta, fortfarande öppen för förslag...

Men jag tror jag förstår vad du vill säga, ni vill beskriva sexsäljare som passar er agenda, dvs inga män, hobbyprostituerade eller sådana som trivs med det.

Nej, feminister…eller fan jag i vart fall, är inte ute efter att förbjuda eller "ringa in" sexförsäljare överhuvudtaget.
Sexköpslagen finns för att förhindra människor att utnyttja andra för sex, den syftar i huvudsak till att vara till för den grupp av sexsäljare som far illa.

Du låter ju inte direkt som du farit illa, good for you, du verkar också tillhöra den klick som kan manövrera runt i tillvaron utan större risker att utnyttjas av andra, med andra ord du har marginaler i ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in