2016-05-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) I Indien. Var i Europa förekommer sånt?

2) Tror du själv på det här?

Du inser inte att det här är galna kvinnors egna sex-fantasier att vara en våldtagen 12 åring på en indisk bordell?

Låter märkligt att indiska myndigheter låter sådant fortgå. För jag tvivlar på att barnsexslavar är lagligt i Indien.

Och ännu mer osannolikt att svenska myndigheter skulle se mellan fingrarna på gigantiska bordeller där barn föds in i sexslaveri bara för att sexköpslagen försvann.
Citera
2016-05-24, 14:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Jo du. Normen är fortfarande serimonogami och tvåsamhet. Klart det förekommer andra upplägg med, det är inte det norm betyder. Det är rent generelltinte socialt acceptabelt att vara hora i Sverige. Det var inte socialt acceptabelt på 90-talet, innan sexköpslagen, och det kommer inte att bli det imorgon, även om sexköpslagen avskaffas.

I vissa kretsar är det okej, och gott så. Kul för dem. Men de är i minoritet, och därför utgår inte systemen och lagarna ifrån dem.

1) Det är en generations-grej om du är över 40 då är normen serie-monogami och sånt.

2) Om du är under 30 är du incel och super-desperat så du tar vad som helst.

3) De flesta unga kvinnor idag har gjort amatör-porr på Instagram. Steget från amatör porr till pro porr till horande är inte särskilt stort. Därför är det ingen big deal.
Citera
2016-05-24, 14:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Att ha ett ons eller en kk när man är singel är ganska långt ifrån att arbeta med att sälja sex.

haha wut? Det är exakt samma sak bara att man får betalt.
Citera
2016-05-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Det var du som påstod att lössläppt sex är väldigt kontroversiellt i Sverige och att därför bör vi ha sexköpslagen. Jag visade att lössläppthet är normaliserat i Sverige.

Jag har aldrig påstått vare sig det ena eller det andra. Läs om, läs rätt. Jag har påstått att sexarbete inte är ett jobb som alla andra. Det bygger jag delvis på grund av att de flesta anser att det inte är okej att ha sex med andra då man är i en relation. Jag har även skrivit att sexarbete generellt sett inte är socialt accepterat, till skillnad från andra yrken.
Citera
2016-05-24, 14:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Låter märkligt att indiska myndigheter låter sådant fortgå. För jag tvivlar på att barnsexslavar är lagligt i Indien.

Och ännu mer osannolikt att svenska myndigheter skulle se mellan fingrarna på gigantiska bordeller där barn föds in i sexslaveri bara för att sexköpslagen försvann.

1) Det beror på att det är lögn och påhittat. Om det fanns 1 enda bordell med barnsexslavar skulle det vara all over the media.

2) Eller att det skulle finnas efterfrågan på annat än "vanligt sex med vanliga kvinnor" från typ 99% av männen.

3) Det är bara att titta på UK och Tyskland det mest populära är vanilj sex med halv-fula kvinnor.
Citera
2016-05-24, 14:37
Medlem
Citat:
Så du tror att folk i allmänhet inte har något emot om frugan fnaskar lite?

Så din invändning mot sexköp är att den prostituerade kan få svårare att hitta partner?

Kvinnor kommer alltid kunna hitta partner. Gå in på en dejtingsida o se att kvinnor får betydligt fler meddelanden än män.

Jag läste ett reportage om prostitution i Mellanöstern. De intervjuade en syrisk kvinna (innan kriget) som sålde sex. Hon var gift med sin hallick. Om prostituerade kvinnor till och med i ett konservativt arabland kan skaffa fast partner så känns det inte som ett allvarligt problem.
Citera
2016-05-24, 14:38
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått vare sig det ena eller det andra. Läs om, läs rätt. Jag har påstått att sexarbete inte är ett jobb som alla andra. Det bygger jag delvis på grund av att de flesta anser att det inte är okej att ha sex med andra då man är i en relation. Jag har även skrivit att sexarbete generellt sett inte är socialt accepterat, till skillnad från andra yrken.

Då får man väl sälja sex när man är singel.
Citera
2016-05-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Det fetade var intressant.

Annars brukar det ju alltid låta att man ska ta hand och bry sig om minoriteter och alla jävlar som är utanför normen.
Dvs hbtqipkochalltvadfanmannukanförlängaförkortningenm ed-människor, så i ena stunden så är inkludering viktigt och i andra stunden är det inget problem för att det är ändå bara en minoritet.
Är det inte just det som ni alltid annars brukar kalla för fascism när man skiter fullständigt i minoriteter och kör över dem?

Ibland står två gruppers intressen emot varandra. Så är fallet i sexköpsfrågan.

Människor som säljer sex frivilligt vill att det ska vara lagligt att köpa sex.

Människor som tvingas att sälja sex vill att det ska vara olagligt att köpa sex.

Då får man göra en prioritering. Man väljer att förhindra att människor tvingas att sälja sex, trots att det går ut över dem som säljer sex frivilligt. För friheten att slippa bli tvingad att sälja sex väger tyngre än friheten att få sälja sex lagligt.
Citera
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Men det är inget konstigt idag om man har ett öppet förhållande eller horar eller swingar eller vad som helst. Det är inte "Svensson" men det är ingen som höjer på ögonbrynen.

2) Jämför med att vara bög det är inte socialt accepterat att vara bög men om någon är det är det ingen som bryr sig.

3) Sen får du dela in samhället i "normala människor" med jobb, bostad, relation och "losers" som bor i mammas källare eller är feminister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det beror på att det är lögn och påhittat. Om det fanns 1 enda bordell med barnsexslavar skulle det vara all over the media.

2) Eller att det skulle finnas efterfrågan på annat än "vanligt sex med vanliga kvinnor" från typ 99% av männen.

3) Det är bara att titta på UK och Tyskland det mest populära är vanilj sex med halv-fula kvinnor.

Så är det nog. Även om jag själv inte förstår det.

Betalade jag för sex vill jag ha nåt mer exotiskt än en helt vanlig kvinna (gärna afrikan eller latina). Och så klart service som analsex med mera.
Citera
2016-05-24, 14:43
Medlem
Citat:
Då får man väl sälja sex när man är singel.

Om man bara kan utföra ett yrke som singel så är det väl inte som vilket annat yrke som helst?

Och du har fortfarande inte bemött frågan om det skulle ses som socialt acceptabelt. Skulle din dotter kunna säga att hon vill bli sexarbetare när hon blir stor utan att någon lyfter på ögonbrynen?
Citera
2016-05-24, 14:48
Medlem
Citat:
Så din invändning mot sexköp är att den prostituerade kan få svårare att hitta partner?

Kvinnor kommer alltid kunna hitta partner. Gå in på en dejtingsida o se att kvinnor får betydligt fler meddelanden än män.

Jag läste ett reportage om prostitution i Mellanöstern. De intervjuade en syrisk kvinna (innan kriget) som sålde sex. Hon var gift med sin hallick. Om prostituerade kvinnor till och med i ett konservativt arabland kan skaffa fast partner så känns det inte som ett allvarligt problem.

Nej det är inte mitt invändande mot sexköp. Mitt invändande mot sexköp hittar du i (FB) New York Times: avkriminalisering av prostitution håller på att bli en feministfråga

Att prostituerade kan få svårare att hitta en partner är en del av min invändning mot att prostitution skulle vara som vilket annat yrke som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in