2016-05-24, 00:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ja, givetvis är Falkenberg värdelösa och Martler är en katastrofalt dålig målvakt, men jag tycker ändå att vi gör en mer än godkänd insats.
Hur mycket hänger det på att Rosenberg är tillbaka?
Citera
2016-05-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur mycket hänger det på att Rosenberg är tillbaka?
Givetvis är det positivt, det blev ju ett mål och en assist (skulle egentligen ha varit två) från honom i dag. Mittfältsduon Adu och AC har också funkat väldigt bra tycker jag.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2016-05-24 kl. 00:48.
Citera
2016-05-24, 00:43
Medlem
gato12s avatar
Förresten är det läskigt med Gefles Simon Skrabb som inte ens kunde röra sig själv efter en smäll mot ryggen. Hoppas verkligen det går bra.
Citera
2016-05-24, 06:23
Medlem
Julinhos avatar
Som Tonyo förtjänstfullt erinrar är Hammarby Fotboll inne i något som Feldgrau skulle kalla för "sportslig medgång" just nu, med den makalöst fina raden 7-11-17 sedan maj 2015.

Matchen igår visade Kurt-Arne verkligen hur han har utvecklat svensk fotboll. Man försökte konsekvent matchen igenom att vägra avsluta och att panikrensa löst in i mitten av planen. Bland annat hade Melker och Kennedy en varsin lös rensning till inspark på fina inläggsfrisparkslägen. Tyvärr hade Birkir, som jobbat hårt hela våren på att slippa bli uttagen i EM-truppen, den ofina smaken att göra Bajens första mål på IFK Ankeborg sedan 2007 (Framgångssagan!).

Totalt överkörda, inget snack om saken.

Det enda positiva med matchen var att Peter Gerhardsson var där och kikade, och att det är en dag mindre kvar av Khalilis livstidskontrakt. Och Bosse Wiklanders störtsköna bandysvängar (värva Malaka!)
Citera
2016-05-24, 06:26
Medlem
Shanklygatess avatar
Hammarby har tur att Gefle och Falkenberg är så pass dåliga den här säsongen. Visst att man har haft en del skador i backlinjen men avsaknaden av ett eget spel är väldigt tydlig. Hur vill Nanne att laget ska spela? Det går otroligt långsamt när man har bollen och det gör de extra svårt att hota motståndarna de perioder man är spelförande, och man har inte någon spelare som riktigt erbjuder ett vasst alternativ att spela kontringsspel på. Tycker truppen är väldigt konstigt uppbyggd.
Citera
2016-05-24, 08:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Etta i tabellen och detta utan att någon är imponerad.

Jävla konstig säsong detta........

Det som imponerar är ju vår truppbredd. När vi har några skador behöver inte vi sätta in några medelmåttor utan kan spela allsvenska klasspelare. Vi kan ha Lewicki, Bengtsson, Molins och Berget borta utan att det märks. Mot Hammarby kunde vi ersätta Molins och Berget mot Rosenberg och Kjartanson. Sådan kvalité har inget annat lag.

Sedan är det kul att vårt försvarsspel har funkat bättre och bättre under våren.
Citera
2016-05-24, 08:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tragiskt att vi bara får 2-1 mot Hammarby.

Vi gör en godkänd insats. Max.

Hammarby däremot ser helt sjukt dåliga ut, att de gjorde 1 mål idag blir jag så jävla förbannad på.

Hade de ens en målchans?

Fyfan.

Borde slutat typ 4-1 om Engvall kunde göra mål. Men det kan han ju inte.

Vi borde dödat denna matchen tidigt, fått med oss 3-0 i paus och kunnat testa lite i andra men istället fick man som så många gånger förr sitta nervös på slutet. 2-0 ledning är knepigt, det verkar så tryggt enligt många men så gör motståndarna ett mål och den "säkra" ledningen är väck...

Igår var vi godkända totalt sett, vi gör vad som krävs men hade vi mött ett bättre lag (jag förstår nu varför vissa tippade Bajen i botten) så hade vi torskat.
Sköld måste ha slagit ner Lennartsson eller nåt eftersom han aldrig får chansen. Jag vurmar inte speciellt för Sköld men han är vårt tredje alternativ som renodlad forward just nu och får ändå inte chansen när vi ska byta forward...

Kul att se Rieks tillbaka, speciellt nu när MSD fick en läglig varning och drar till Copa America.

Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Oerhört korkat av IFK Göteborg i den ekonomiska sits de sitter i att tacka nej till Stokes överbud.

Tja, vem säger att det var ett överbud? Eller ens ett vettigt bud?
Citera
2016-05-24, 08:48
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är Engvall en Robin Söder? Totalt oduglig idag och man ser att det är psyket som krånglar. Från PL till 0 mål i Allsvenskan.

Lennartsson är bra på att förstöra lovande blåvittanfallare!
Citera
2016-05-24, 09:32
Medlem
Engvall var ju dock väldigt pigg och bra igår, förutom i avslutningslägena... Man kan ju hävda att det är det enda en anfallare är till för, men det är ju tveksamt om det håller.
Han får 3.5/5 menisklar av mig i matchen igår. Lennartssons snack hjälpte tydligen.
Citera
2016-05-24, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tragiskt att vi bara får 2-1 mot Hammarby.

Vi gör en godkänd insats. Max.

Hammarby däremot ser helt sjukt dåliga ut, att de gjorde 1 mål idag blir jag så jävla förbannad på.

Hade de ens en målchans?

Fyfan.

Borde slutat typ 4-1 om Engvall kunde göra mål. Men det kan han ju inte.
Nja klaga inte! Första halvlek var ju mer än godkänd!
Vi borde dock vunnit med mycket större siffror, all respekt för Bajen men ack så dåliga ni var.
Citera
2016-05-24, 10:11
Medlem
ErPupones avatar
Jaha, AIK är alltså med i toppen utan att ha gjort en enda toppinsats. Samtidigt ska man vara ödmjuk och säga att såväl Peking och MFF (även om de matcher jag sett inte imponerat) har haft högre nivå och högre jämnhet. ÖSK kan jag inte uttala mig om, men av tabellplaceringen att döma bör de också vara över oss.

Nu möter vi just Örebro hemma på lördag och det mötet skrämmer mig. Känns som enbart hemmaplan talar för oss, i övrigt har jag svårt att hitta ljuspunkter. Vad är det ÖSK gjort bra? Stabil keeper? Har ajdarevic mognat? Har axen ngt stort på gång?
Citera
2016-05-24, 10:23
Medlem
MrSkargards avatar
Örebro kanske är den här säsongens Norrköping. Peking slutade ju 12:a 2014 medan ÖSK slutade 9:a förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in