2016-05-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror att vapnet bottnade vid ett av huggen i ryggen och det framifrån in i hjärtat.

Dådet skedde i vredesmod och gm ville nog att VB skulle erkänna/ångra något hon sagt eller gjort. Det är bara en tanke ingen sanning. Kanske erkände hon eller så gjorde hon inte det.

därigenom med att erkänna/ångra något kanske det eventuella strypgreppet kommer in i bilden.
men det blir skummare och skummare..
och det jag hela tiden nu funderat på sen jag läste det, vinkeln på huggen.. men kan ju vara att hon låg ned iof som nån sa. men får inte ihop det.
hypotetiskt;
hon ligger på mage, huggs i ryggen upprepade gånger, två gånger i axeln.
vänder gm henne sen för att hugga i bröstet?
slaget mot huvudet först?
strypgrepp när? eller ja, eventuellt strypgrepp
Citera
2016-05-23, 23:25
Medlem
jag kan ha missuppfattat något nu, men ingen från försvaret har alltså fått tillgång till extramaterialet, men har inte Kyrö refererat till det i resningen?
har han då fått tag på sidomaterialet eller?
Citera
2016-05-24, 00:42
Medlem
fanns det någon som helst chans att lägga vantarna på slasken också? då den "vanliga" och inte sidomaterialet. det antar jag ar dödsdömt att ens försöka få tag på
Citera
2016-05-24, 01:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Antagligen ett slags vapen/verktyg/föremål med kort blad.

Det här har gått många varv i tråden tidigare.

Mitt fetande.

Här info från ett inlägg jag postade den 17 Maj, 2016:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Annat möjligt mordvapen:

En doskniv ?
Doskniv används till elektriker arbete.
Här några funderingar angående om en "doskniv", som har konisk blad, kan vara mordvapnet.
VBs sticksår var koniska och inte speciellt djupa, och med lite tryck bakom,
skulle man nog kunna få et 40-50mm djupt sår, då kött och fett trycks ihop.
Detta skulle kunna passa bra med en doskniv.

3 olika dosknivar:

http://www.elkatalogen.se/doskniv.html

https://www.selga.se/doskniv/biz-700448/doskniv/product/1623974

https://www.selga.se/doskniv/eljo/doskniv-med-laderfodral/product/1623332
Senast redigerad av Theforeigner 2016-05-24 kl. 01:49.
Citera
2016-05-24, 01:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om hon inte va upphängd ja.

Menar du att VBs mördare skulle kunna vara samma person som mördade Lisa Holm?

Jag har i varjefall själv tänkt tanken, särskilt iom jag har info om att en person som visat mycket stort
intresserat för Lisa Holm mordet, och som skulle ha befunnits sig vid Blomberg Säteri
den 7 Juni, 2015 dagen då Lisa Holm försvann, dessutom visat mycket stort
intresserat för Vatchareeya Bangsuan mordet, och som befunnit sig i boden i en period i tiden
efter VB hittades mördad.
Om denna person befunnit sig i Boden den 4 Maj, 2013, dagen då VB försvann, det vet jag tyvärr inte.
Citera
2016-05-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Här info från ett inlägg jag postade den 17 Maj, 2016:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Annat möjligt mordvapen:

En doskniv ?
Doskniv används till elektriker arbete.
Här några funderingar angående om en "doskniv", som har konisk blad, kan vara mordvapnet.
VBs sticksår var koniska och inte speciellt djupa, och med lite tryck bakom,
skulle man nog kunna få et 40-50mm djupt sår, då kött och fett trycks ihop.
Detta skulle kunna passa bra med en doskniv.

3 olika dosknivar:

http://www.elkatalogen.se/doskniv.html

https://www.selga.se/doskniv/biz-700448/doskniv/product/1623974

https://www.selga.se/doskniv/eljo/doskniv-med-laderfodral/product/1623332

Nej, doskniven har ju för litet blad. Tänk hur kött ger efter när du ska skära det på skärbrädan, jag tror att kniven är nog alltid längre än djupet på en stickskada.
Citera
2016-05-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Har ni tänkt på att när han dödade hunden så gjorde han en massa sökningar på det och studerade dissekerade hundar men han verkar inta ha googlat på hur man ska göra sig av med en död människokropp eller hur man dissekerar en människa.
alltså, det fanns ju googlingar på mänsklig anatomi, muskler och skelett samt handens uppbyggnad? fanns i FUP.

edit: sida 777 samt 779 i FUP
Senast redigerad av BlueChesh 2016-05-24 kl. 11:04.
Citera
2016-05-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha, så rättegångspodden speglar den absoluta, ofelbara sanningen? Tillåt mig le... Podden är en sämre lågbudgetkopia av Serial, med skillnaden att den innehåller en massa faktafel, precis som FUP som den är baserad på.

PS! Hur reagerar du själv på läkemedelscocktailen Zopiklon, Propavan, Lergigan, Theralen, Atarax och Seroqel? (Punkt 104 i resningsansökan)

JUSTE! Det hade jag glömt bort att jag skulle ta upp.
Varför i helvete ger dom honom seroquel?
det är alltså ett antipsykotiskt.
ofta ges det till bipolära i maniska faser, eller personer med psykos-symptom, vaneföreställningar eller hallucinationer.
jag har ätit seroquel en gång, var nere i en riktigt djup depressiv fas då.
fick åka till akutpsyk sen för att bli av med skiten, läkaren där frågade om jag hade vaneföreställningar elelr psykotiska symptom. när jag sanningsenligt sa nej så frågade han varför jag då åt den.

men KJ lär ju ha varit en jävla zombie med den blandningen. benzo, sömnhjälp, anti-psykotisk, lugnande/lätt ångestdämpande osv osv osv.
men varför seroquel?
Citera
2016-05-24, 12:07
Medlem
Lodbrok09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag utgår från att han haft kontakt med åtminstone någon av dem - det vore jättekonstigt om han bara gått på vad ex.vis Kristoffers pappa sagt. Vad jag menar är att det kan krävas något lite mer än att ett "nä jag har inget minne av att de sa något om det". Något som också behöver läggas fram till rätten.

Du måste vara mer än lovligt korkad om du tror att Kyrö inte har på fötterna?
Återigen tror du Polisen skriver svamliga partsinlagor till Kammarrätten om inget finns?

Jag vet att du gärna vill ha det svart på vitt men det får du inte. Gör din pokerberäkning, vem sitter på "svarte Petter"?
Citera
2016-05-24, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok09
Du måste vara mer än lovligt korkad om du tror att Kyrö inte har på fötterna?
Återigen tror du Polisen skriver svamliga partsinlagor till Kammarrätten om inget finns?

Jag vet att du gärna vill ha det svart på vitt men det får du inte. Gör din pokerberäkning, vem sitter på "svarte Petter"?

Vi får väl helt enkelt avvakta och se vad Kammarrätten beslutar i frågan.
Citera
2016-05-24, 18:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Menar du att VBs mördare skulle kunna vara samma person som mördade Lisa Holm?

Jag har i varjefall själv tänkt tanken, särskilt iom jag har info om att en person som visat mycket stort
intresserat för Lisa Holm mordet, och som skulle ha befunnits sig vid Blomberg Säteri
den 7 Juni, 2015 dagen då Lisa Holm försvann, dessutom visat mycket stort
intresserat för Vatchareeya Bangsuan mordet
, och som befunnit sig i boden i en period i tiden
efter VB hittades mördad.
Om denna person befunnit sig i Boden den 4 Maj, 2013, dagen då VB försvann, det vet jag tyvärr inte.

Kan du dela med dig av den informationen så kanske vi andra kan forska lite för att försöka ta reda på om ditt tips har substans och en relevans för det här fallet.

I övrigt så kan jag bara se två likheter mellan fallen, att en mörk(svart) SUV påstås ha observerats, dock så är det ingen ovanlig syn i det här landet.
Citera
2016-05-24, 18:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du dela med dig av den informationen så kanske vi andra kan forska lite för att försöka ta reda på om ditt tips har substans och en relevans för det här fallet.

I övrigt så kan jag bara se två likheter mellan fallen, att en mörk(svart) SUV påstås ha observerats, dock så är det ingen ovanlig syn i det här landet.

Jag skulle väldigt gärna vilja dela med mig infon men kan tyvärr inte iom jag då skulle bryta FB regler och med säkerhet bli avstängd.
Jag kan inte heller göra det i PM då också det är emot FB reglerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in