2016-05-22, 22:09
Medlem
länken till hovrättsdomen funkar inte.
skulle vara intressant att få läsa den dock. finns det någon annan länk?
Citera
2016-05-23, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
länken till hovrättsdomen funkar inte.
skulle vara intressant att få läsa den dock. finns det någon annan länk?

https://minfil.org/Jblef8bfbe/HR_B132-14.pdf
Citera
2016-05-23, 06:47
Medlem
Kan man svara på när ett ev beslut om resningen kan komma? Är det en lång process?
Citera
2016-05-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag har följt fem fall där ansökan om resning lämnats in. I samtliga fall har det tagit 2-3 veckor att fatta beslut.

Domar som vunnit laga kraft, eller?
Citera
2016-05-23, 18:52
Medlem
är det någon som vet ungefär hur lång MB är?
satt just och läste i HR-domen och där stod något om att huggen i bröst och rygg var ganska rakt inåt, som att någon var på samma nivå/längd som det hon var (168cm eller vad det nu var) och inte nedåtvinklade som en person som varit längre än henne.
och KJ är vadå, 194cm?
har för mig MB är kring 170-175cm.. kan ha fel där..
och att hon ska ha legat ner när huggen utdelades rimmar konstigt i mitt huvud.
har alltid trott på KJs skuld, men detta slog mig just..
Citera
2016-05-23, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
är det någon som vet ungefär hur lång MB är?
satt just och läste i HR-domen och där stod något om att huggen i bröst och rygg var ganska rakt inåt, som att någon var på samma nivå/längd som det hon var (168cm eller vad det nu var) och inte nedåtvinklade som en person som varit längre än henne.
och KJ är vadå, 194cm?
har för mig MB är kring 170-175cm.. kan ha fel där..
och att hon ska ha legat ner när huggen utdelades rimmar konstigt i mitt huvud.
har alltid trott på KJs skuld, men detta slog mig just..

Vem står upp och tar emot det antal stick som VB fick i sin kropp? Är det inte rimligare att VB låg ner åtminstone efter det första sticket? Att (U)-såren sitter olika på kroppen kanske talar för att hon fick ett stick när hon stod upp och resten när hon låg ner?
Citera
2016-05-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem står upp och tar emot det antal stick som VB fick i sin kropp? Är det inte rimligare att VB låg ner åtminstone efter det första sticket? Att (U)-såren sitter olika på kroppen kanske talar för att hon fick ett stick när hon stod upp och resten när hon låg ner?

diskuterade detta med en nyss. tänk att hon stod framför GM. ena sticket på bröstet var djupare, det som tog hjärtat, det andra var ytligare.
ett hugg i hjärtat, hon drar sig undan/faller undan pga smärta, därav det enda hugget inte lite djupt. sedan vänder hon sig om för att ta sig därifrån och då kommer alla hugg i ryggen. möjligtvis fallet hon sedan på alla fyra och då blir det strypgrepp med armvecket och sedan möjligtvis slaget i huvudet.

eller att det är som jag sa med huggen i bröstet, och sedan försöker hon kräla iväg och GM sätter sig på hennes rygg och hugger där..
men då tycker jag att huggen borde varit djupare..
Citera
2016-05-23, 22:01
Medlem
Citat:

Om hon inte va upphängd ja.
Citera
2016-05-23, 22:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
diskuterade detta med en nyss. tänk att hon stod framför GM. ena sticket på bröstet var djupare, det som tog hjärtat, det andra var ytligare.
ett hugg i hjärtat, hon drar sig undan/faller undan pga smärta, därav det enda hugget inte lite djupt. sedan vänder hon sig om för att ta sig därifrån och då kommer alla hugg i ryggen. möjligtvis fallet hon sedan på alla fyra och då blir det strypgrepp med armvecket och sedan möjligtvis slaget i huvudet.

eller att det är som jag sa med huggen i bröstet, och sedan försöker hon kräla iväg och GM sätter sig på hennes rygg och hugger där..
men då tycker jag att huggen borde varit djupare..

En rimlig teori tycker jag, och det hände definitivt inte i KJ:s lägenhet. Ett sådant scenario skulle troligtvis ge blodspår på golvet och antagligen också på väggarna i lägenheten om än i mikroskopisk mängd.

Scenariot passar med en hysteriskt arg gärningsperson som tappar besinningen, stämmer inte med KJ, är inte känd för att få raseriutbrott och attackera människor besinningslöst.
Citera
2016-05-23, 22:07
Medlem
Dessa hugg med ett mystiskt stickvapen gjordes säkerligen inte av några rituella skäl utan det var snarast meningen att det skulle se ut som så. Detsamma med benen i huset som låg på något konstigt sätt. Allt var gjort i avsikt att det skulle se ut som en knäppskalle hade gjort det. Men allt var egentligen ganska rationellt. Hon skulle dö helt enkelt därför att hon var en "pain in the ass".
Citera
2016-05-23, 22:10
Medlem
Citat:
En rimlig teori tycker jag, och det hände definitivt inte i KJ:s lägenhet. Ett sådant scenario skulle troligtvis ge blodspår på golvet och antagligen också på väggarna i lägenheten om än i mikroskopisk mängd.

Scenariot passar med en hysteriskt arg gärningsperson som tappar besinningen, stämmer inte med KJ, är inte känd för att få raseriutbrott och attackera människor besinningslöst.

jag har som sagt alltid trott att det var KJ som gjorde det, men att hon lämnade hans lägenhet. men börjar bli mer och mer skeptisk..
speciellt med tanke på det att huggen gick rakt in och inte vinklade neråt.

passar som du säger bättre på någon som är fly förbannad och hugger i ren ilska.
hugger dom i ren ilska kan det hända att denne hinner få dit en jävla massa hugg i ryggen innan hon faller om det går nog fort. tycker huggen borde varit djupare om GM suttit på henne.
MB har även fysiken för att kunna kånka runt på en kropp, KJ not so much. plus vinkeln på sticken
men lite skumt att alla hugg är så ytliga.
kvinnlig GM som inte är nog stark? eller ilska så det går för fort och huggen inte kommer nog djupt
Citera
2016-05-23, 22:24
Medlem
highfives avatar
Vad talar för och emot att hon fick huggen i ryggen först?

Tanken är då att gm ville ha VB att säga något speciellt, ev erkänna något. Sen avslutades det hela med ett lite misslyckat hugg framifrån för att i andra försöket utdela det avgörande hugget.

Sen är frågan om hon var klädd på överkroppen eller ej? Kläder beroende på tjockleken kan ha bromsat djupen på insticken. Vid avgörande hugget kanske huden var blottad. Har frågat tidigare om man inte borde ha funnit tygfiber i såren om hon varit klädd, men ev har man inte sökt efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in