2016-05-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Malmö kommer vara starkast överlag tror jag och därmed knipa guldet men det går ändå inte att bortse hur mycket Norling betyder för AIK.

Har en känsla att Carlos Strandberg betyder mer för AIK just nu och han blir inte kvar, har faktiskt svårt att se att inte Alm även han skulle ha tagit 3 raka segrar mot ett DIF under isen och 2 botten lag.
Norlings betydelse kommer visa sig andra halvan av säsongen bollen är rund fortsättning följer.
Citera
2016-05-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Dessutom får man väl säga att det i det närmaste är rena tursegrar mot de två bottenlagen.
Falkenbergs målis bjöd på två och Gävle bjöd på två i det närmaste omöjliga missar.

De ställs på prov nästa match.
Dessutom har väl Norling aldrig vunnit någon allsvensk titel med just AIK?
Citera
2016-05-23, 21:11
Moderator
easy_dans avatar
Dags för Nanne att sluta utveckla svensk fotboll, kriga sig kvar i allsvenskan och sedan ta med sig Jingbad för pension på Öland.
Citera
2016-05-23, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Dags för Nanne att sluta utveckla svensk fotboll, kriga sig kvar i allsvenskan och sedan ta med sig Jingbad för pension på Öland.

Försvinner Nanne finns det dock risk att eran derbyfacit blir sämre.Är det värt risken?
Citera
2016-05-23, 21:15
Medlem
Som norrlänning lider man ju med Gefle som på något sätt förtjänade minst 1 poäng idag och samtidigt har snart halva serien gått, (nåja, det blir ju ett långt uppehåll innan dess) så nu blir varje match livsviktig framöver. Gefles enda räddningsplanka är att Bajen fortsätter förlora matcher, då finns det ett litet hopp men just nu ser det tufft ut. Då får man ju hoppas att åtminstone ÖFK håller sig kvar. Vore lite trist med endast ett norrländskt lag i Alllsvenskan.
Citera
2016-05-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Försvinner Nanne finns det dock risk att eran derbyfacit blir sämre.Är det värt risken?
Om nanne blir kvar riskerar vi att inte spela några derbyn alls, så ja.
Sen är det knappast nannes förtjänst att vi har sådant bra derbyfacit som vi har...
Edit: om nanne hade spelat lika cyniskt som vi gjort i derbyn i alla andra matcherna så hade jag gett han ett plus, nu spyr jag fan på det här med "skit i tabellen, bajen bäst ändå"...
Säger som Alex "No play, just win"
Senast redigerad av d0ze 2016-05-23 kl. 21:27.
Citera
2016-05-23, 21:23
Medlem
Citat:

Bra talat!Men torskar vi på söndag får tjurskallen gå i tidig pension.
Citera
2016-05-23, 21:24
Medlem
När vi ändå pratar om tränare som lär hänga löst, är Roger Sandberg kvar i Gefle efter EM-uppehållet tro?
Citera
2016-05-23, 21:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Men hallå?!?! Vi upplever ju faktiskt just nu en riktigt bra period med en stark medgång, fråga Feldgrau!!
Citera
2016-05-23, 21:25
Avslutad
En väntad seger idag för MFF, sjukt bra kontroll på matchen även om jag tycker att segersiffrorna borde varit lite större. Men men inget jag klagar över som andra på matchen som började bua igen, suck... Snacka om att inte uppskatta fin fotboll.

Annars så lär Falkenberg åka ur om det fortsätter så här. Ganska intetsägande lag. Kan dock bli något av den där Jesper Karlsson tror jag han heter, väldigt piggt och fint inhopp. En spelare vi definitivt bör hålla koll på.
Citera
2016-05-23, 21:34
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Verkligen inte. Konstgräs kräver fortlöpande underhåll och behöver bytas kontinuerligt.
Betydligt mindre än gräs, var min poäng.
Citera
2016-05-23, 21:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Tragiskt att vi bara får 2-1 mot Hammarby.

Vi gör en godkänd insats. Max.

Hammarby däremot ser helt sjukt dåliga ut, att de gjorde 1 mål idag blir jag så jävla förbannad på.

Hade de ens en målchans?

Fyfan.

Borde slutat typ 4-1 om Engvall kunde göra mål. Men det kan han ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in