Citat:
Ursprungligen postat av
bdbdbdbd
yep
benso i 6år+
Nu har jag klantat mig med mkt mer potenta grejer men förutom det som händer, nån gång om året, trappar jag alltid ner till diazepam igen
legat på 30-40mg varje dag senaste typ 5 åren, får inte toleransökning om jag kommer ner till dessa nivår, försökt trappa ut helt 2 ggr men kom till 5mg som lägst. svårt som fan på slutet...
För mig hjälper det och har hjälpt mkt bra mot ångest, diazepam är favorit, får inte någon toleransökning om inte mixtrar med andra droger och tyngre benso, som just nu med flubromazolam... vilket kommer kräva 2 kraftiga nedtrappningar, från flubro till ikto och ikto tillbaka
till diazepam, sen ska den ner, kommer nog ligga på 50-70mg i början sen miskar jag det till 30mg men där börjar det ta stopp nu, tidigare kunde jag alltid lätt trappa ner till 10mg/dag...
Jaja nu kommer det ta nån månad att komma tillbaka till 30mg igen, har gjort ungefär samma sak 10ggr förut och har funkat alla gånger hitills för min del.
Sen är mål att trappa ut resten på bortåt ett halvår, sakta, men får sånt jävla drogsug av allt möjligt bara, så mina mål blir förstörda.
Men ja det går att gå på diazepam länge, alla får inte toleransökning heller, oftast dessa år har jag legat på 30mg/dag, 40-50mg nån dag i bland men i snitt drygt 30mg i 5 år nu c a.
Har numera lyckats sluta helt och hållet med benso, dessutom helt på egen hand
Nu är det väl såklart risk för bakslag men gick lättare än jag nånsin trott, även om jag trappade ut det under ett år i princip.
Tillsvidare ej något fan längre av diazepam..