2016-05-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1ND
Har bensedin någon skåra eller märkning?
Hur skall dem smaka?

Nä, de är helt runda. Smakar mjukt beskt.
Citera
2016-05-16, 16:23
Medlem
magica69s avatar
När man som jag trappar ut diazepam skall jag fördela dosen 3-4 ggr per dag eller ska jag ta den 1-2?
Många olika uppfattningar om det. Jag vill helst ta den på kvällen 15 mg o sen inte på dagen för jag blir så fokuserad på att stirra på klockan och räkna timmar till nästa dos. Nu tar jag dem 8, 14, 20.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med ett schema att trappa ut...
Antal mg att reducera i veckan/14 dag. Och jag fixar inte att klippa 25 % av min dos. Har läst att det ska gå att ta 5 mg i veckan/var 14 dag. Men då kommer jag bli jättedålig. Det finns inte längre 2 mg på apoteket de är restnoterade till aug.
Jag har gjort så många misslyckade försök att nu måste det bara gå. Är så sjukt trött på att tabletter styr mitt liv. Jag har dem mot ångest men de ger mer ångest nu än hjälper. Kommer aldrig röra en "pam" medicin igen. Har slängt alla sömntabletter o sover på lergigan.

Tacksam för någon som genomlidit helvetet med stedolid nedtrappning och kommit ut ur helvetet kan hjälpa mig.
Citera
2016-05-18, 16:57
Medlem
magica69s avatar
http://clincalc.com/Benzodiazepine/default.aspx

bra räknare när du vill räkna ekvilenta doser...
Citera
2016-05-18, 17:05
Medlem
beatonthebrats avatar
Det finns inga stesolid på apoteket dom är slut hoss tillverkare. Inga på mina 3 lokala apotek kan svara på när det kommer. Någon som vet ? Har fått några jävla diazepam pilum som är omöjliga att dela i stället finns det andra generiska som är bättre i detta hänseende?
Citera
2016-05-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
http://clincalc.com/Benzodiazepine/default.aspx

bra räknare när du vill räkna ekvilenta doser...

Njae, de är ganska inviduellt. Olika indikationer, olika halveringstider m.m. Så de är ganska svårt att säga vad som är ekvivalent och inte.
Citera
2016-05-21, 06:00
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
yep

benso i 6år+

Nu har jag klantat mig med mkt mer potenta grejer men förutom det som händer, nån gång om året, trappar jag alltid ner till diazepam igen

legat på 30-40mg varje dag senaste typ 5 åren, får inte toleransökning om jag kommer ner till dessa nivår, försökt trappa ut helt 2 ggr men kom till 5mg som lägst. svårt som fan på slutet...

För mig hjälper det och har hjälpt mkt bra mot ångest, diazepam är favorit, får inte någon toleransökning om inte mixtrar med andra droger och tyngre benso, som just nu med flubromazolam... vilket kommer kräva 2 kraftiga nedtrappningar, från flubro till ikto och ikto tillbaka
till diazepam, sen ska den ner, kommer nog ligga på 50-70mg i början sen miskar jag det till 30mg men där börjar det ta stopp nu, tidigare kunde jag alltid lätt trappa ner till 10mg/dag...

Jaja nu kommer det ta nån månad att komma tillbaka till 30mg igen, har gjort ungefär samma sak 10ggr förut och har funkat alla gånger hitills för min del.

Sen är mål att trappa ut resten på bortåt ett halvår, sakta, men får sånt jävla drogsug av allt möjligt bara, så mina mål blir förstörda.

Men ja det går att gå på diazepam länge, alla får inte toleransökning heller, oftast dessa år har jag legat på 30mg/dag, 40-50mg nån dag i bland men i snitt drygt 30mg i 5 år nu c a.

Har numera lyckats sluta helt och hållet med benso, dessutom helt på egen hand

Nu är det väl såklart risk för bakslag men gick lättare än jag nånsin trott, även om jag trappade ut det under ett år i princip.

Tillsvidare ej något fan längre av diazepam..
Citera
2016-05-21, 20:25
Medlem
Galadrins avatar
Går det att ta Blå Valium i röven och slår det hårdare?
Citera
2016-05-21, 21:19
Medlem
hjulbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Går det att ta Blå Valium i röven och slår det hårdare?

Det går men får inte bättre effekt. Men du sparar levern om du gör så
Citera
2016-05-21, 22:11
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjulbent
Det går men får inte bättre effekt. Men du sparar levern om du gör så
Ok så vad ger best effekt då? ok tror du jag kommer kjänna något av 1 pille blå valium 5mg? har inte tagit blå valium på många år, men tar sobril varje dag som jag får av läkaren om det skapar någon tolerans över valium?
Citera
2016-05-22, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Ok så vad ger best effekt då? ok tror du jag kommer kjänna något av 1 pille blå valium 5mg? har inte tagit blå valium på många år, men tar sobril varje dag som jag får av läkaren om det skapar någon tolerans över valium?

Ja, det skapar ju en benzotolerans. Nu är Sobril svagare än Stesolid så om du inte tagit höga doser Sobril borde du få effekt av en relativt låg dos Stesolid.
Citera
2016-05-22, 02:07
Medlem
populopiduss avatar
Ungefär hur länge efter utgångsdatumet håller Stesolid innan det börjar tappa i effekt, om nån vet? Har skaffat mig ett rätt fett lager nu (NEJ SÄLJER INTE, SÅ SKICKA INTE PM) efter att ha hämtat ut, utan att använda. Tänker att nån gång kommer den där dagen då man inte pallar mer och det är alkohol eller benzo som gäller, och då tar jag hellre Stess...
Citera
2016-05-22, 10:10
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Njae, de är ganska inviduellt. Olika indikationer, olika halveringstider m.m. Så de är ganska svårt att säga vad som är ekvivalent och inte.
Ekvivalent dos är ju hur mkt det ca motsvarar i olika läkemedel ex 1 mg Xanor är ca 10 mg stesolid. Har ingenting med halveringstid att göra. Indikationen är väl ex ångest av olika slag på alla benzo....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in