2016-05-10, 00:14
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-boy
Tar det lång tid att få Stesolid utskrivet?
har sån sjukångest
behöver så fort som möjligt!
fan,gillar inte att prata med läkare har social-fobi

Beror helt på, t ex följande: din ålder, dokumenterad(e) diagnos(er) och hur länge dessa finns dokumenterade, vad du testat för mediciner, om du gått KBT etc. Det är väldigt svårt idag skulle jag säga att få det utskrivet. Vad gäller vårdcentralen är det typ omöjligt, förutom att du ev. kan få lite Sobril mot ökad ångest vid insättning av SSRI.

Jag har flera års dokumenterad GAD, PÅ och OCD och har testat 8-10 SSRI/SNRI/TCA, Lyrica, KBT osv. När jag kom in i psykiatrisvängen öppnade sig dock möjligheter och jag fick testa Stesolid, som funkade bra. Fick sedan fortsätta med detta och på den vägen är det. Har nu haft det utskrivet varje månad i 3 år eller nåt...

Det är inte lätt, och har du någon missbruksstämpel är det mer eller mindre kört.
Citera
2016-05-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesige
Någon som testat Bensedine som kommer i blister? (från en välkänd nätshop)

Jag är nöjd. :-)
Citera
2016-05-11, 03:33
Medlem
fick två burkar stesolid 200st. Har haft stesolid en gång tidigare, den här gången frågade jag doktorn om vi kunde byte till något starkare eftersom jag känner inte så bra effekt av denna medicin och skulle vilja ha något som är GARANTERAT ångestlindring. Min läkare sa att han inte rekommenderade att vi skulle byta då han sa att nästa läkare kommer bara att ta bort din medicin och då blir det bara värre för dig.. Så jag sa okej visst du bestämmer men nu mår jag inte så hyfsat bra och har ångest trots 40mg stesolid, 30 på en gång 10 på morgonen. vi höjde dock från 5mg till 10mg och ja, det var ju inte så bra.

Jag blir bara seg och lite trött, men ångesten finns kvar. Vad fan ska jag göra? Ta några till? Hur fan kan en sådan Bensodiazepin som är "farligt" enligt många läkare vara så svag? Jag har testat en gång benso förut och det var xanor 1mg, bara 1mg tog bort ALL ångest. Men det tog jag olagligt, så det vågade jag inte berätta.

Jag tycker att denna medicin inte är så himla "mäktig" som många påstår. Önskade att jag hade Xanor.

Är så himla less och har ångest som fan, ni vet det känns inte ens som jag har tagit någonting alls, allting känns som vanligt förutom att jag är slö. Jag vill bara ha ångestlindring resten klarar jag, men ångesten klarar jag inte av längre. 200 tabletter jag kan äta allihopa utan att ens känna av ångestlindring. Vad är det för fel på min kropp??? Jag vill bara få bort denna smärta.

diazepam.. jag överskattade verkligen denna medicin tills jag fick prova själv. Och detta är inte skitmediciner detta är från självaste apoteket. Varför ska det vara såhär?
Citera
2016-05-11, 13:30
Medlem
magica69s avatar
[quote=Criminal|57198865]
Citat:
Ursprungligen postat av magica69

Ätit zopiklon varje natt i närmare 3 år. Slutade cold turkey och har inte märkt av ett dugg. Allt har varit som vanligt. Varit utan i några månader.

Inte ens svårt att sova? Avundas dig. Jag fick ångest o overklighetskänslor
Citera
2016-05-11, 15:04
Bannlyst
[quote=magica69|57228532]
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal

Inte ens svårt att sova? Avundas dig. Jag fick ångest o overklighetskänslor
Jag har slutat med Imovane några gånger och varit utan länge utan att känna asbstinens. Alla är ju olika.
Citera
2016-05-11, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det är inte lätt, och har du någon missbruksstämpel är det mer eller mindre kört.
I min journal så står det att jag missbrukat opioider samt alkohol. Jag får ta 4 x 10 mg Stesolid per dag (Vilket jag inte gör) samt en Nitrazepam 5 mg på natten. är 30+ vilket spelar roll. Varit inom psyk i 10 år och testat mer preparat än jag kan räkna till och så tar jag ingen övrig narkotika eller dricker alkohol sedan 6 år tillbaka. Jo, förresten. Jag är inte betrodd att hantera det själv utan det gör personalen på gruppboendet jag bor på. Sedan så står det en notis om att bara sjuksköterskan får hämta ut medicinen. Hon hämtar f.ö ut all medicin och det är ju bra. Behöver inte tänka på sådant.
Senast redigerad av Kuk-Herbert 2016-05-11 kl. 15:15.
Citera
2016-05-11, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikovcool321
Jag tycker att denna medicin inte är så himla "mäktig" som många påstår. Önskade att jag hade Xanor.
Jag testade Xanor förr i tiden och jag fick ungefär lika mycket ångestlindring på 1 mg X som 10 mg Stesolid. Tråkigt att det inte fungerar bättre för dig.
Citera
2016-05-12, 15:29
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikovcool321
fick två burkar stesolid 200st. Har haft stesolid en gång tidigare, den här gången frågade jag doktorn om vi kunde byte till något starkare eftersom jag känner inte så bra effekt av denna medicin och skulle vilja ha något som är GARANTERAT ångestlindring. Min läkare sa att han inte rekommenderade att vi skulle byta då han sa att nästa läkare kommer bara att ta bort din medicin och då blir det bara värre för dig.. Så jag sa okej visst du bestämmer men nu mår jag inte så hyfsat bra och har ångest trots 40mg stesolid, 30 på en gång 10 på morgonen. vi höjde dock från 5mg till 10mg och ja, det var ju inte så bra.

Jag blir bara seg och lite trött, men ångesten finns kvar. Vad fan ska jag göra? Ta några till? Hur fan kan en sådan Bensodiazepin som är "farligt" enligt många läkare vara så svag? Jag har testat en gång benso förut och det var xanor 1mg, bara 1mg tog bort ALL ångest. Men det tog jag olagligt, så det vågade jag inte berätta.

Är så himla less och har ångest som fan, ni vet det känns inte ens som jag har tagit någonting alls, allting känns som vanligt förutom att jag är slö. Jag vill bara ha ångestlindring resten klarar jag, men ångesten klarar jag inte av längre. 200 tabletter jag kan äta allihopa utan att ens känna av ångestlindring. Vad är det för fel på min kropp??? Jag vill bara få bort denna smärta.

diazepam.. jag överskattade verkligen denna medicin tills jag fick prova själv. Och detta är inte skitmediciner detta är från självaste apoteket. Varför ska det vara såhär?

Ingen benso är farligt på det viset. Du får kämpa ordentligt för att verdosera. Men den räkas väl som farligt på grund av beroendet. Och får man i sig för mycket gör man rätt dumma grejer. Och din läkare har rätt; när du får en ny läkare ryker benson (oftast).

Du känner antingen av hela tiden, sluta fundera över om den fungerar. Benso är ingen drog man får en direkt kick av.

Eller så fungerar inte diazepam, helt enkelt. Jag håller med dig, för mig har diazepam ingen ångestlindrande effekt.
Citera
2016-05-12, 17:57
Medlem
Behöver snabbt svar, ska köpa serbiska stess10or. Är dom vita utan märken på?
Citera
2016-05-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allpan

Ja vita och omärkta. Bensedin antar jag du menar.
Citera
2016-05-12, 22:09
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allpan
Yep, som ovan skribent skrev så är det Bensedin. Många klagar på att dom är mindre potenta än stess, vilket är BS enligt mig. Personligen märker jag ingen skillnad på bensedin och svenska stess10or, båda fungera lika bra, speciellt dom som kommer i blister från bb.
Citera
2016-05-15, 21:46
Medlem
M1NDs avatar
Har bensedin någon skåra eller märkning?
Hur skall dem smaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in