2016-05-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Vänta nu, ett lag värvar spelare från en viss kontinent och därmed upptar en annan identitet? Är du full?

Strandberg och Sundgren är bägge svenskar så förstår inte ens varför du tar upp Afrika mitt i detta.
Vissa kommentarer får en att skämmas, som svensk.
Citera
2016-05-20, 22:09
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Finns redan bilder i denna tråd som tyder starkt på det. Antar att du aldrig hållit på med lagidrott nån gång? Att man ryker ihop ett par sekunder men blir vänner igen lika snabbt är inget ovanligt.

Kom igen nu, hur orimliga nivåer ska man dra detta till? Borde vi ha kickat ut både Mellberg & Ljungberg från VM-truppen 2002? Kanske borde polisanmälts så båda fick fängelsestraff och hamnat på Kumla i två år? Tror man en del stolpskott vore det rättvisa.

Troll eller retard?

EDIT: https://pbs.twimg.com/media/Ci7Lr5zWsAAuXCD.jpg:large
Visst har jag hållt på med lagsport och ibland tar stoltheten över efter en sån här dispyt. Skillnad på knuffar och stryptag.
Citera
2016-05-20, 22:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedochgaffel
Så om en bild på insta antyder att de är sams är allt glömt och förlåtet? Tycker personligen det är sjukt viktigt att markera att sånt här pissbeteende inte är ok! Vem som helst över 16 år fattar att bilden är arrangerad och jag hoppas att det kommer en offentlig ursäkt från Carlos. Herregud snubben är på lån och beter sig som en omogen skithög. Jag struntar i hur bra han är, men inte fan kan han diva sig bäst han vill utan att han ska få höra att det är fel!
Ähh, inom solnaklubben är sånt här vardag, en inkilning helt enkelt, inget att bry sig om.
Citera
2016-05-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ärlig?

Precis.

Se bara på hur Bosse Hansson blev portad ifrån pressläktaren när han kritiserade afrikaniseringen av AIK.
Citera
2016-05-20, 22:14
Medlem
Citat:
Vissa kommentarer får en att skämmas, som svensk.

Att man anser att kultur och identiteter kan förändras får dig att skämmas för att vara svensk? På vilket sätt?
Citera
2016-05-20, 22:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ärlig?
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av skedochgaffel
Så om en bild på insta antyder att de är sams är allt glömt och förlåtet? Tycker personligen det är sjukt viktigt att markera att sånt här pissbeteende inte är ok! Vem som helst över 16 år fattar att bilden är arrangerad och jag hoppas att det kommer en offentlig ursäkt från Carlos. Herregud snubben är på lån och beter sig som en omogen skithög. Jag struntar i hur bra han är, men inte fan kan han diva sig bäst han vill utan att han ska få höra att det är fel!
Bilden är såklart arrangerad men är det verkligen så otänkbart för pöbeln att detta är ett avslutat kapitel? Att bilderna är ett sätt att sprida det budskapet? Glömt och förlåtet, du får det å låta värre än vad det är. Pissbeteende? Absolut. Men så länge dom talat ut, skakat hand och problemet är ur världen behöver man inte dra detta till helt orimliga proportioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Precis.

Se bara på hur Bosse Hansson blev portad ifrån pressläktaren när han kritiserade afrikaniseringen av AIK.
Visst, du har helt rätt! Jag skäms fortfarande när jag läser inlägg från PK-människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ähh, inom solnaklubben är sånt här vardag, en inkilning helt enkelt, inget att bry sig om.

Anar sarkarsm vilket alltid är svårt att greppa i det skrivna ordet men nej. Sånt här är inte vardag och inte bra för klubbens rykte heller. Alm någon? Exakt, knappt en vecka har gått så kommer nån ny, nästan värre grej (göttigare för media) att sätta tänderna i. Tack Carlos, bra att du respekterar klubben. Åk nu till Ryssland men tack för kort och otrogen tjänst.
Citera
2016-05-20, 22:19
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Drar man in Sandbergs hudfärg så tillhör man inte begåvningsreserven.

Hudfärg? Vem har dragit in den?

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Arrangerade bilder. Allt för att lugna supportrar och media.

Tror du det?

Snacka om genomskinligt.
Senast redigerad av vf 2016-05-20 kl. 22:21.
Citera
2016-05-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Att man anser att kultur och identiteter kan förändras får dig att skämmas för att vara svensk? På vilket sätt?
Du missförstår mig. Jag håller helt med dig, men skäms över Shuyins inlägg.
Citera
2016-05-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja.

Bilden är såklart arrangerad men är det verkligen så otänkbart för pöbeln att detta är ett avslutat kapitel? Att bilderna är ett sätt att sprida det budskapet? Glömt och förlåtet, du får det å låta värre än vad det är. Pissbeteende? Absolut. Men så länge dom talat ut, skakat hand och problemet är ur världen behöver man inte dra detta till helt orimliga proportioner.

Visst ska det inte få orimliga proportioner, vilket jag inte tycker det fått heller. Det är ingen skitsak han gör. Du är nog mer storsint än jag. Själv kan jag va en ganska långsint jävel. Speciellt nu då jag tycker att han som är på lån inte ska komma och ta styptag på lagkamraten som stått för 3 (!) (2?) assist. Han skulle ändå kosta 50 + miljoner att köpa loss, och tror definitivt CSKA vill ha honom kvar då de ser jobbet han gör i AIK.

Vågar gissa att Goitom kommer tillbaka i sommar..
Citera
2016-05-20, 22:23
Medlem
Citat:
Du missförstår mig. Jag håller helt med dig, men skäms över Shuyins inlägg.

Ok. Ja, hans inlägg var verkligen märkligt. Att kultur och identitet skulle vara något beständigt och oföränderligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in