2016-05-20, 18:32
Medlem
sebastian_s avatar
Klaga på Milan,roma,inter. Ingenting lyckas där. Framförallt Milanolagen går åt helvete. För 10 år sen omsatte Milan mer än real Madrid, nu minskar deras intäkter och de omsätter mindre än hälften av Madrid. Och san siro har aldrig sett så kall och tragisk ut.
Citera
2016-05-20, 18:33
Medlem
sebastian_s avatar
Det givna köpet för juventus i sommar är enligt mig James. Petad i real, men är en ung trequatista som är väldigt bra och en stjärna.
Citera
2016-05-20, 18:50
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nu gör du det lätt för dig och jag tycker inte du är så klok längre. Finns klubbar runtom i världen som inte har en shejkh som ägare men som ändå konkurrerar, det handlar om att fixa bra sponsoravtal o sånt vilket Juve inte verkar kunna. Fem raka scudettos, en CL final, lite cuper men man kan ändå inte värva bättre än Arsenal. Sen blir jag trött på snacket om att chelsea var det förstas pengalaget osv, kolla hur Berlusconi, familjen Moratti och familjen Agnelli osv sköt in massa pengar i sina lag. Detta var långt innan ryssfemman köpte chelsea, men som vanligt så är det alltid andras fel och ur ett Europeiskt perspektiv är juventus knappt mer intressanta än west ham vilket är ganska sjukt.

Det här med att fixa bra sponsoravtal är inget lag speciellt bra på. De som drar in mest pengar i Italien på sin tröjsponsor är Sassuolo, men Mapei ägs ju av samma person som äger Sassuolo.

Tex Roma som är ett av Italiens bättre lag spelade ju helt utan tröjsponsor. Så jag skulle snarare vilja säga att det är de italienska lagen överlag som i så fall är dåliga eller så finns inte mer pengar att hämta i italiensk fotboll helt enkelt. Det finns ju en anledning till varför tex Fly Emirates lägger mer pengar på Arsenal än på Milan.
Citera
2016-05-20, 19:14
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det här med att fixa bra sponsoravtal är inget lag speciellt bra på. De som drar in mest pengar i Italien på sin tröjsponsor är Sassuolo, men Mapei ägs ju av samma person som äger Sassuolo.

Tex Roma som är ett av Italiens bättre lag spelade ju helt utan tröjsponsor. Så jag skulle snarare vilja säga att det är de italienska lagen överlag som i så fall är dåliga eller så finns inte mer pengar att hämta i italiensk fotboll helt enkelt. Det finns ju en anledning till varför tex Fly Emirates lägger mer pengar på Arsenal än på Milan.

Fast vad spanska lag gör generellt spelar väl ingen större roll, skulle inte säga att de tyska lagen bakom Bayern förutom Dortmund är så mycket bättre än de som är strax bakom Juve varken sportsligt eller ekonomiskt. De får helt enkelt lära sig att ta för sig lite och inte hålla på som Marotta och Juve då de beter sig som några nervösa kids från vi i femman. Hör Juventus av sig om vill ha en spelare i ditt lag då ska man börja darra men det finns inget lag utanför Italien som gör det.

James som är bänkspelare i Real kommer att kosta alldeles för mycket för Juve tex.
Citera
2016-05-20, 20:31
Medlem
Väl talat sebastian_
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ju bissart att det klagas på juventus i den här tråden.
...
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Klaga på Milan,roma,inter. Ingenting lyckas där.
...

Och inte bara storklubbarna utan även alla mellanstora och i sammanhanget mindre klubbar. Sassuolo har uppbackning, Empoli är kända för sin förmåga att få fram talanger, men Carpi och Frosinone? Alla dessa små klubbar spelade i Serie A. Tolka mig rätt, de har på samma vis som Chievo förtjänat sin plats i solen. Precis som Crotone nästa år. Samtidigt som större klubbar, från klassiska fotbollsstäder med stor publik inte levererar sportsligt.

Det många inte verkar förstå är hur hårt den ekonomiska krisen slagit mot Italien. Verksamheter och privatpersoner lider på ett sätt som inte har någon motsvarighet i eftrkrigstidens Italien.

Det normala var enormt hög tillväxt, blandat med stor social oro. Det var där Ultras föddes. Och det var också utgångspunkten i att Italienska lag kunde satsa relativt stora pengar tidigt. Och när Berlusconi revolutionerade fotbollen genom att förstå TVs betydelse så tokdominerade Calcio världen.

Men man stagnerade, skandaler avslöjades (dock fanns såklart motsvarande i de andra ligorna, men där briserade aldrig bomberna), ekonomiska kriser, politiker som populistiskt valde att utpeka Calcio som en fiende... Medan de andra stora ligorna fortsatte på den väg som öppnat sig...dvs till den moderna fotbollen.

Ultras var tidigare med att driva Calcio framåt, men nu är de framförallt en konservativ kraft som kämpar mot den moderna fotbollen. Bra och dåligt. Men för de största lagen handlar det om att vara konkurrenskraftiga, och då måste man vara en del av den moderna fotbollen.

Samtidigt har de alltid varit det. Agnelli, Berlusconi, Moratti, osv var kapitalstarka ägare som satsade stort. Agnelli har dock alltid varit mer affärsmässiga medan det var mer personligt för Berlusconi och Moratti.

Så jag kan köpa att de får in investerare utifrån, medan jag helst vill att de mindre lagen behåller sin lokala prägel. Självklart med så bra ekonomiska förutsättningar som möjligt, men med ägare som har intressen där lagets fans kommer ifrån.
Citera
2016-05-20, 21:35
Medlem
myskankans avatar
Serie B säsongen har givetvis skadat Juventus ekonomiskt, dom var i topp innan dess. Men Juventus är inte så dåliga på att göra avtal ändå. 2013 skrev dom på avtalet med Adidas, långt innan CL-finalen. En 8:e plats är dom på nu när det gäller tröjsponsorer. Det gäller till 2022. ManU's går ut 2025 och Bayern's går ut 2030, det finns alltså läge för att förbättra. Sen finns det så klart andra lag som är i samma läge, men då gäller det för Juventus att leverera på planen. Det är jag övertygad om att dom kommer att göra.

Men vafan, Serie B. Nästan alla matcher ikväll är viktiga. Jag tittar Crotone - Virtus Entella, 1-0 i halvlek. Men Entella måste vinna om dom vill spela play-off, Crotone måste vinna om dom vill vinna Serie B.
Citera
2016-05-20, 22:08
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Varför jag dillar om Ventura? För att han nu plötsligt hamnat i pole position för att ersätta Conte. Kan vara ok, med tanke på att landslagstränare knappast kan påverka särskilt mycket, och främst ska få stora spelare tii ett lag. Han har pondus och erfarenhet.

Men jag lämnar trots allt ett litet tvivel...

Ventura är ett ok val. Vem skulle göra det bättre, Montella? Ancelotti är väl drömmen...

Ventura är tydlig, han vill spela en rak fotboll. Det kan passa Italien inför VM. Kanske släppa in lite kreativitet, Insigne, Berardi och Verratti.
Lippi och Cannavaro kan ge kunskap och erfarenhet.
Citera
2016-05-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
...
Men vafan, Serie B. Nästan alla matcher ikväll är viktiga. Jag tittar Crotone - Virtus Entella, 1-0 i halvlek. Men Entella måste vinna om dom vill spela play-off, Crotone måste vinna om dom vill vinna Serie B.
Lysande myskankan, som vanligt.

Du har stenkoll. Tar inte det utrymme i tråden som du kanske borde. Men du har såklart rätt angående Serie B. Detta året har jag följt det mer intensivt än normalt, och det är briljant. Diskussionen hamnar på en mer jordnär nivå. Inte att kineser ska storma in och plötsligt lyfta laget till oanade nivåer...

Crotone leder sin match, medan det är oavgjort mellan Pro Vercelli och Cagliari. Men med fem minuter kvar så ger Sau Cagliari ledningen!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2ejIegcGKcg

Cagliari Vinner Serie B! Har nu lika många titlar i Serie A som i Serie B...
Citera
2016-05-20, 22:48
Medlem
Sau är den bäst betalda spelaren i Serie B. Men han har inte levererat under säsongen. Men när det började dra ihop sig till de viktiga matcherna, i de avgörande minuterna så gjorde han det. Jag vill absolut ha kvar honom nästa år, inte minst för att han är en inföding som har hjärta för klubben.

Och vi har många gånger tidigare snackat om Lapadula, men vafan i helvete låt oss göra det igen. Han gjorde mål för Pescara ikväll, som vanligt. 27 mål sammanlagt under säsongen. Näst bäst har gjort 17 mål...
Citera
2016-05-20, 23:02
Medlem
Den kanske allra mest dramatiska matchen denna kväll var mellan Livorno och Lanciano.

Jag har de senaste två veckorna punktmarkerat Lanciano:
Citat:
Pescara mot Lanciano kl 17:30, ännu en fulstream, som bröts med jämna mellanrum. Missade hela andra halvlek... vilket passade fint eftersom jag lagade mat. Stod 2-0 i halvlek och slutade 4-0.

Vi har såklart denna säsong snickesnackat om Pescara i allmänhet och Lapadula i synnerhet. Ingen ung talang, men en spelare som verkar ha förmågan att slå igenom, även om det inte blir på allra högsta nivån. Han leder skytteligan överlägset i Serie B, och röster hördes för att Conte borde locka honom till gli Azzuri. Men jag tror att han i förväg tackat nej eftersom han vill spela för Peru.

Och jag har genom åren skrivit en hel del om Lanciano. Den absolut främsta anledningen är presidenten Valentina Maio, som innehaft ställningen sedan 2008. Och som dessutom är gift med en av spelarna.

Foto som jag postade 2010:
http://www.sportlive.it/pictures/20100906/valentina_maio.jpeg

Inlägget i sin helhet:
(FB) Allt om Calcio!

Hon har nu hunnit bli 33 år... Men framförallt så har Lanciano stora ekonomiska problem. Och som en följd av det har drabbas man av -7 poäng samt böter. Vilket inte hjälper situationen. Så man sålde så många spelare som möjligt under vinteruppehållet...

Och med poängavdrag och spelarförluster så tyder allt på att man åker ur Serie B. Tyvärr. Trots att man har krigat väl. Man gick upp till Serie B 2012, för första gången i klubbens historia. Och nu verkar man tvingas lämna...
Citat:
Och idag kom beslutet att man reducerar poängavdraget med 3 poäng till endast -4. Därmed ser det betydligt bättre ut för Lanciano, som åter definitivt är med i kampen om la Salvezza.

Och ikväll kom avgörandet. Livorno ledde med 2-0 i halvlek, vilket innebar att Livorno klarade sig kvar i Serie B på Lancianos bekostnad.

Tre röda kort under andra halvleken. Stenhårt!

Och Lanciano reducerar, och kvitterar. Vem som kvitterar? Deni andra halvleken inbytte Turchi som av en händelse råkar vara gift med den sexiga presidenten Valentina. Vaffanculo, man kan inte skriva ett bättre manus!

Men det innebär att det blir tre anrika klubbar Como, Modena och Livorno som får lämna Serie B.

Vilket återigen bevisar min tes att de större klubbarna inte kan utnyttja den fördel som de borde ha.
Citera
2016-05-20, 23:36
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nu gör du det lätt för dig och jag tycker inte du är så klok längre. Finns klubbar runtom i världen som inte har en shejkh som ägare men som ändå konkurrerar, det handlar om att fixa bra sponsoravtal o sånt vilket Juve inte verkar kunna. Fem raka scudettos, en CL final, lite cuper men man kan ändå inte värva bättre än Arsenal. Sen blir jag trött på snacket om att chelsea var det förstas pengalaget osv, kolla hur Berlusconi, familjen Moratti och familjen Agnelli osv sköt in massa pengar i sina lag. Detta var långt innan ryssfemman köpte chelsea, men som vanligt så är det alltid andras fel och ur ett Europeiskt perspektiv är juventus knappt mer intressanta än west ham vilket är ganska sjukt.

Jag började smått följa Juventus som grabb i början av 2000-talet så jag har hyfsad koll anser jag.
Vilka spelare är skit enligt dig i Juventus? Du säger att med europeiska mått är Juventus inget att ha alls. Berätta för mig vad för spelare i backlinjen du vill ha in? Backlinje som är komplett, berätta för mig vilka spelare du vill ha in på mittfältet, som är i princip komplett bara en offensiv spelare fattas.

Vet du ens vem Alex Sandro är? Eftersom du inte nämnde ett ord om honom i ditt inlägg anser jag dig okunnig. Du kommer att få se honom i Brasiliens landslag i VM 2018 som vänsterback. Dybala gjorde 19 mål sin första säsong i Juve och är inte färdigutvecklad och har förmodligen ökat sitt marknadsvärde med minst 20miljoner euro och har nu ett värde på minst 60 miljoner euro.

Säg vilka lag som har ett innermittfält i klass med Juventus? Khedira - Marchisio - Pogba.

Finns nog bara två lag i världen som enligt mig har lika bra mittrar och det är Bayern och Barcelona.

Men vad är det du inte förstår? TV-pengarna är ENORMA i England jämfört med Italien. Juventus får alltså mindre pengar i Tv-pengar än självaste stoke city. Ett lag som heter Hull i England som förmodligen de flesta inte hört talas om får nästan lika mycket pengar som Juventus.

Du tror inte Angelli värvar efter plånboken? Ja det säger väl sig självt att Juventus köper de spelarna de kan köpa. Nej jag skyller inte på dopade lagen men jag inser verkligheten. Och jag är stolt över att hålla på Juventus som av egen kraft kan hålla sig bland de bästa i världen utan att vara sönderdopade för någon arab eller ryss kommer och sätter sprätt på pengar. Hårt jobb, smarta värvningar och några nyckelspelare här och där, Italiensk stomme i laget. Det är Juventus för mig och inte 11st Primadonna Ronaldos som springer runt på planen.

Kolla på city, spelade piss i semifinalen mot Real i CL. Stod och rulla boll i avgörande matchen på bortaplan, hade räckt med ett mål så var de vidare. Ingen glöd, ingenting. Inget hjärta men klasspelare på varje position. Det går som synes inte alltid att köpa sig till framgång.
Citera
2016-05-21, 00:35
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Jag började smått följa Juventus som grabb i början av 2000-talet så jag har hyfsad koll anser jag.
Vilka spelare är skit enligt dig i Juventus? Du säger att med europeiska mått är Juventus inget att ha alls. Berätta för mig vad för spelare i backlinjen du vill ha in? Backlinje som är komplett, berätta för mig vilka spelare du vill ha in på mittfältet, som är i princip komplett bara en offensiv spelare fattas.

Vet du ens vem Alex Sandro är? Eftersom du inte nämnde ett ord om honom i ditt inlägg anser jag dig okunnig. Du kommer att få se honom i Brasiliens landslag i VM 2018 som vänsterback. Dybala gjorde 19 mål sin första säsong i Juve och är inte färdigutvecklad och har förmodligen ökat sitt marknadsvärde med minst 20miljoner euro och har nu ett värde på minst 60 miljoner euro.

Säg vilka lag som har ett innermittfält i klass med Juventus? Khedira - Marchisio - Pogba.

Finns nog bara två lag i världen som enligt mig har lika bra mittrar och det är Bayern och Barcelona.

Men vad är det du inte förstår? TV-pengarna är ENORMA i England jämfört med Italien. Juventus får alltså mindre pengar i Tv-pengar än självaste stoke city. Ett lag som heter Hull i England som förmodligen de flesta inte hört talas om får nästan lika mycket pengar som Juventus.

Du tror inte Angelli värvar efter plånboken? Ja det säger väl sig självt att Juventus köper de spelarna de kan köpa. Nej jag skyller inte på dopade lagen men jag inser verkligheten. Och jag är stolt över att hålla på Juventus som av egen kraft kan hålla sig bland de bästa i världen utan att vara sönderdopade för någon arab eller ryss kommer och sätter sprätt på pengar. Hårt jobb, smarta värvningar och några nyckelspelare här och där, Italiensk stomme i laget. Det är Juventus för mig och inte 11st Primadonna Ronaldos som springer runt på planen.

Kolla på city, spelade piss i semifinalen mot Real i CL. Stod och rulla boll i avgörande matchen på bortaplan, hade räckt med ett mål så var de vidare. Ingen glöd, ingenting. Inget hjärta men klasspelare på varje position. Det går som synes inte alltid att köpa sig till framgång.

Juve har en bra trebackslinje men den är så söndersnackad nu så att det har blivit överskattad, man märkte att de fick problem mot Bayern ganska fort. Mittfältet är jävligt bra men långt ifrån Europas bästa, Pogba har inte slagit igenom helt än men tror han måste till ett annat lag för att göra det. Khedira och Marchisio är två bra spelare men inte så att de är överlägsna på något sätt och den förstnämnda är ständigt skadad. Anfallet är tunt med en Dybala som är en talang och skulle han verkligen slå igenom så blir det att han hamnar hos någon av de stora klubbarna i Spanien. Alex Sandro vet jag mycket väl vem det är, började att följa han och Danilo runt 2011 i Porto och han är mycket bra. Mandzukic är mellanmjölk och inte så mycket mer.

Man får höra mycket om "arablagen" från juve, inter och milanfans att de skulle vara pengadopade och så samtidigt som de själva var de men nu låtsas dem inte om det bara för att de inte har några pengar kvar. Det är dubbelmoral så det skriker om det, jag tycker iaf att Juve med sina senaste års framgångar borde kommit längre än vad de gjort, de har inte gjort något dåligt men de hade kunnat göra saker och ting ännu bättre. Sen var det city vi såg mot Real i CL inget stjärnfyllt gäng utan ett gäng som mest bestod av stabbiga pensionärer likt det lag inter hade året efter deras vinst i CL. På tal om England så är Mazzarri så gott som klart för Pozzo ägda Wat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in