2016-02-20, 22:21
Medlem
Calogeros avatar
Totti skall få spela precis hur jävla mycket han själv behagar. Det har han gjort sig förtjänt av, och om det slutar på det här ruttna viset så överväger jag att helt bryta min relation med Roma. Den har ändå blivit så mycket svalare på senare år, jag tycker inte det är samma klubb längre, men att frysa ut Totti hade varit den absoluta dödsstöten. Fyfan alltså. Forza capitano. Eller något.
Citera
2016-02-20, 23:13
Medlem
SpaderSexs avatar
Så vaddå Totti gjorde det här för att gnälla om att han får spela för lite? Missförstå mig inte jag gillar Totti lika mycket som en annan men går detta inte att sköta på ett snyggare sätt?
Citera
2016-02-21, 00:03
Medlem
Stivalis avatar
Väldigt svårt att sätta sig in i Spallettis situation eftersom den är speciell, en udda företeelse. Han hade alltså Totti som nyckelspelare i sitt lag när denne var i åldern 29-33. En ålder som ofta är ultimat för en nyckelspelare. Nu när Spalletti kommer tillbaka så är Totti 39 år. Under åren Spalletti varit borta så har klubben haft sex olika tränare för vilka Tottis betydelse varierade.

De säsonger Spalletti genomförde blev man 2a, 2a, 2a & 6a. Där alltså 2a-platserna räknades som framgångar medan 6e-platsen räknades som misslyckande. Sen gick det sämre för Roma. Ranieri fick gå trots att även han nådde en 2a-plats. Trots att klubben satsat så fick efterföljande tränare gå tidigt, även Garcia som två gånger slutade 2a. Då räknar man alltså det som att Garcia nått vägs ände med laget, trots likvärdigt resultat som Spalletti nådde. Då ska han alltså få rätt på det här & skruva upp lagets slagkraftighet. Trots att företrädaren då fick sparken med samma resultat i bagaget som han själv hade & med kaptenen nu snart på 40 bast. Samt betydligt högre krav nu med de nya ägarna samt en spelartrupp som det pillats med till förbannelse samt en piazza med supporters som är oroligare än någonsin. Knivigt läge alltså.
Citera
2016-02-21, 11:08
Medlem
Temperaturen höjs till kokpunkten inför en annars ganska avslagen kvällsmatch.

Il Capitano vill ha respekt och förväntar sig korrekthet. Något jag utan tvivel anser att han förtjänar.

Man kan tycka att det är olyckligt att han ska behöva gå ut i media för att hävda det självklara, men tydligen finns det ingen dialog mellan honom och Spalletti. Och samtidigt har Spalletti sått tvivel om Totti ingår i hans planer vid diverse uttalanden i just media...

Många som också tycker att tidpunkten är illa vald av Totti. Att Roma nu äntligen börjat vinna. Men under de sex matcher som Spalletti tränat Roma så har man mött de fyra bottenlagen i tabellen...
Citera
2016-02-21, 13:29
Medlem
Och nu verkar Spalletti ha tagit Tottis uttalande på sämsta möjliga vis, och låter il Capitano stanna hemma inför dagens match.

Nu vill jag att ni romanisti som finns här informerar om vafan som händer. Jag följer det hela betydligt mer ytligt än vad ni med all sannolikhet gör. Och även om detta blir lite som kärringar som sitter och skvallrar, så handlar det om Romas i särklass största spelare genom tiderna och en av de allra största inom Calcio.
Citera
2016-02-21, 13:45
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och nu verkar Spalletti ha tagit Tottis uttalande på sämsta möjliga vis, och låter il Capitano stanna hemma inför dagens match.

Nu vill jag att ni romanisti som finns här informerar om vafan som händer. Jag följer det hela betydligt mer ytligt än vad ni med all sannolikhet gör. Och även om detta blir lite som kärringar som sitter och skvallrar, så handlar det om Romas i särklass största spelare genom tiderna och en av de allra största inom Calcio.

Vad jag har fått fram så kallade Totti till den här intervjun, som Ni alla vet. Det senaste är att Spalletti har skickat hem honom idag. Han har, tydligen, på spelarhotellet, tagit Totti åt sidan och sagt till honom att han inte har med kvällens match att göra, att han kan åka hem. Totti hade sedan gått till resten av laget och förklarat läget, att han kommer åka hem och sen åkt hem. Totti hade blivit väldigt förvirrad av Spalletti's beslut.
Sen hur pass trovärdigt hela den här historien är, den senare delen, det med hotellet, är vet jag inte alls. Men det är där vi står.

Källa: http://gazzettaworld.gazzetta.it/news/serie-a/roma/spalletti-sends-totti-home/
Citera
2016-02-21, 13:54
Medlem
snillet_1s avatar
Jag kan inte tänka mig annat än att Totti är oerhört respekterad i spelargruppen så detta verkar barka åt helvete.

Smart av Spalletti, att behandla klubbens största spelare som luft genom att knappt ens tilltala honom. Vad är det annat än en öppen provokation? Man suckar bara...

Samtidigt önskar man att Totti kunde ha skött detta på något annat sätt. Knepigt läge.
Senast redigerad av snillet_1 2016-02-21 kl. 14:04.
Citera
2016-02-21, 15:11
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag kan inte tänka mig annat än att Totti är oerhört respekterad i spelargruppen så detta verkar barka åt helvete.

Smart av Spalletti, att behandla klubbens största spelare som luft genom att knappt ens tilltala honom. Vad är det annat än en öppen provokation? Man suckar bara...

Samtidigt önskar man att Totti kunde ha skött detta på något annat sätt. Knepigt läge.

Håller med, känns som Spalletti bekämpar eld med eld. Tappat all min respekt för Spalletti nu.
Citera
2016-02-21, 15:27
Avslutad
Totti ska ha respekt men ska han få speltid när det finns spelare som är i bättre form än honom? Han är 39. Dags att vakna och inse att hans tid är över.
Trams att kalla till en presskonferens och gråta över för lite speltid, ska han spela bara för att det är Totti?
Han tror verkligen att han är en gud, viktigt att tränaren sätter ner foten i ett sådant läge.

Det är bäst för Totti och Roma att gå skilda vägar. Trodde aldrig jag skulle skriva detta, sorgligt men sant.
Citera
2016-02-21, 15:42
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Totti ska ha respekt men ska han få speltid när det finns spelare som är i bättre form än honom? Han är 39. Dags att vakna och inse att hans tid är över.
Trams att kalla till en presskonferens och gråta över för lite speltid, ska han spela bara för att det är Totti?
Han tror verkligen att han är en gud, viktigt att tränaren sätter ner foten i ett sådant läge.

Möjligt. Fast i det här fallet så har Totti ändå levererat de få gånger han fått spela. Det i kombination med att startelvan ständigt mönstrats med en spelare som är lika effektiv längst fram som en lyktstolpe under januarimånad. Alltså har både Garcia och Spalletti inte utnyttjat en resurs som hade gjort anfallsspelet mer dynamiskt och kreativt, istället har de envisats med den inkompetente Dzeko.
Senast redigerad av erroZ 2016-02-21 kl. 15:45.
Citera
2016-02-21, 17:32
Medlem
4522s avatar
Fantastiskt att så många tar Tottis parti här. Det han gör är ju helt uppåt väggarna och inte klokt någonstans. Arrogant, egoistiskt och urbota dumt är nog dom tre ord som bäst beskriver agerandet. Jag tar Spallettis parti till 110% och det är helt rätt av honom att ställa Totti åt sidan i kvällens match, som han förmodligen hade startat om han inte plockat på sig offerkoftan under gårdagen. Det här drar verkligen ett löjets skimmer över hela klubben Roma.
Citera
2016-02-21, 18:16
Medlem
Blir spännande att se hur publiken reagerar på att Totti sitter på läktaren. Curva Sud strejkar fortfarande. Och allt har skett så hastigt att bog inget kan ha organiserats. Desutom så finns det bland den hårda kärnan av grabbarna grus en viss besvikelse för att Totti inte tydligare har tagit deras parti i deras kamp för en enad kurva.

Det finns med andra ord mycket känslor på Olimpico...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in