Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Och nu verkar Spalletti ha tagit Tottis uttalande på sämsta möjliga vis, och låter il Capitano stanna hemma inför dagens match.
Nu vill jag att ni romanisti som finns här informerar om vafan som händer. Jag följer det hela betydligt mer ytligt än vad ni med all sannolikhet gör. Och även om detta blir lite som kärringar som sitter och skvallrar, så handlar det om Romas i särklass största spelare genom tiderna och en av de allra största inom Calcio.
Vad jag har fått fram så kallade Totti till den här intervjun, som Ni alla vet. Det senaste är att Spalletti har skickat hem honom idag. Han har, tydligen, på spelarhotellet, tagit Totti åt sidan och sagt till honom att han inte har med kvällens match att göra, att han kan åka hem. Totti hade sedan gått till resten av laget och förklarat läget, att han kommer åka hem och sen åkt hem. Totti hade blivit väldigt förvirrad av Spalletti's beslut.
Sen hur pass trovärdigt hela den här historien är, den senare delen, det med hotellet, är vet jag inte alls. Men det är där vi står.
Källa:
http://gazzettaworld.gazzetta.it/news/serie-a/roma/spalletti-sends-totti-home/