2016-05-20, 15:02
Medlem
elpirros avatar
Azdz

Vilken besserwisser du är.

Derby=två lag från samma stad, för i helvete.
Citera
2016-05-20, 15:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu var det iofs inte jag som påstod det där med högriskmatch. Plankade bara från sidan jag hittade texten från.
Ändå använder du just den texten som argument.
Citat:
Visst Sundsvall- Östersund är knappast en högriskmatch men det är fullt relevant att klassa det som derby oavsett vad vissa förståsigpåare säger.
Nej det är det inte och det är vad jag försökt förklara ett tag nu. Vill du fortsätta på ditt inslagna spår så varsågod, Pajala & Jukkasjärvi är också det spännande "derbyn" ni kan ha i teorin.
Citat:
Med andra ord. Jag lägger ner den här diskussion. Börjar likna sandlådenivå här nu.
Så vad är problemet? Det är ändå ett par nivåer högre än vad du brukar komma med.
Citera
2016-05-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Azdz

Vilken besserwisser du är.

Derby=två lag från samma stad, för i helvete.
Besserwisser för att jag läser på om saken Har ju för fan läst på om det för att ta död på diskussionen. Vad är det för vits att ens lägga ner tid att luska fram fakta och bevis för det och sen ändå bli anklagad för att vara besserwisser? Jag vet vad benämningen derby innebär men jag blir faktiskt otroligt besviken att bli anklagad för att vara besserwisser när jag plockar fram fakta och bevis för att ta död på debatten. Inte undra på att forumet får dåligt rykte.

Jag säger inte att jag sitter på världens bästa källa men hellre en källa än att bara prata från luften.
Citera
2016-05-20, 15:08
Medlem
Keldons avatar
Derby är en match mellan två lag från samma stad eller närliggande orter.

Definitionen enligt nationalencyklopedin.
Citera
2016-05-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Derby är en match mellan två lag från samma stad eller närliggande orter.

Definitionen enligt nationalencyklopedin.
Kan även vara från samma region enligt Wikipedia.
Citera
2016-05-20, 15:13
Medlem
Östersund - Sundsvall är ju uppenbarligen en het match för båda klubbarna, och 20 mil är ju ingenting för en norrlänning. Så jag kan gå med på att de kallar matchen för "Norrlandsderbyt". Man behöver såklart inte hålla med men varken Stockholmare eller Göteborgare har tolkningsrätt angående definitionen, vilket många verkar tro.
Citera
2016-05-20, 15:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Kan även vara från samma region enligt Wikipedia.

Själv minns jag med glädje världsderbyt mellan Kina och Argentina 2008. Damerna gav verkligen allt och man kunde nästan känna derbyhetsen genom tv'n.
Citera
2016-05-20, 15:14
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Besserwisser för att jag läser på om saken Har ju för fan läst på om det för att ta död på diskussionen. Vad är det för vits att ens lägga ner tid att luska fram fakta och bevis för det och sen ändå bli anklagad för att vara besserwisser? Jag vet vad benämningen derby innebär men jag blir faktiskt otroligt besviken att bli anklagad för att vara besserwisser när jag plockar fram fakta och bevis för att ta död på debatten. Inte undra på att forumet får dåligt rykte.
Jag säger inte att jag sitter på världens bästa källa men hellre en källa än att bara prata från luften.
Med din logik är Gefle-sthlmslagen ett östkustderby.
Citera
2016-05-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Med din logik är Gefle-sthlmslagen ett östkustderby.
Men för helvete Är ju inte jag som har sagt det. Jag relaterar ju till vad som stod i artikeln Jag har ägnat halva jävla dagen åt denna diskussion och nu försökt ta död på den genom att läsa på om det. Jag skiter ju högaktningsfullt i om folk tror mig inte men kom för bövelen inte och påstå som jag inte har sagt.
Citera
2016-05-20, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Förståelse ja, att han kommer undan straff helt är dock en helt annan grej.

Jag fattar absolut varför han agerar som han gör, men tycker samtidigt han ska få ett straff. Är väl inte så svårt att kombinera de två?

Jag "fattar" varför han som kastade in bangern gjorde det, men tycker ju ändå han gör fel och ska straffas.

Bangerkastaren kommer bli straffad och det i en annan instans än DN. Eller tycker du att DN skulle ha utfärdat straffet där?

Ingen har sagt något om att man inte kan försöka anmäla Sana heller. Det är bara att polisanmäla individen tycker jag i så fall, jag ser inga problem med det. Tror inte klubben ser det heller som ett problem. Man gick ut rätt så tidigt och körde damage control. Han som gick ut i media dagen efter kunde ju ha polisanmält Sana.
Citera
2016-05-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
IFK har brustit i säkerheten vid minst 2 tillfällen i matchen mot MFF,inget snack.
Först smällaren vid Sana och sedan vid idioten som sprang in på plan. Och att det är helt tyst om det förvånar mig.

Helt klart ska IFK ha en straff som är kännbart. Men frågan är om 0-3 är det rätta straffet.

Om jag förstått så vet man vem det var som kastade bangers och han är tilldömd tillträdesförbud. Hur blir det med MRO?
Brukar inte planstormare få samma straff?

Det hade varit knas om Malmö vinner allsvenskan pga en banger. Då är det bara att gratta pundhuvudet från Kungsbacka som lyckats med en riktig bedrift.

Hade Sana kastat hörnflaggor på en annan spelare hade det blivit rött kort och enormt mediadrev, kastas det på oskyldiga supportrar så är det skitsamma.
Citera
2016-05-20, 15:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Precis på samma sätt som att det är ett Sverigederby nu idag när Falkenberg möter AIK.

Ska man skratta eller gråta?

Att du inte har det förstår jag. Men det är bara att spana in alla Europaderbyn som spelas nu i sommar, ska bli spännande.

Tänkt om typ Spanien - Italien möts. Vilket sjukt hett Medelshavsderby det kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in