2016-05-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska man tro Kristoffersson hade Rikard Norling redan nobbat Norrköping och det finns nog en anledning till det nu när Alm är en svacka ifrån att lämna AIK.. Så ja du har nog rätt i att Gustafsson inte var förstavalet men trots det kan det visa sig va ett lyckat val.
Känns förövrigt som att Norling aldrig skulle ja till något annat allsvenskt förutom AIK. Visserligen tränade han Sundsvall en säsong men det känns ju som en kille med stort AIK-hjärta. Tror faktiskt han lyssnar på hjärtat.
Citera
2016-05-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Känns förövrigt som att Norling aldrig skulle ja till något annat allsvenskt förutom AIK. Visserligen tränade han Sundsvall en säsong men det känns ju som en kille med stort AIK-hjärta. Tror faktiskt han lyssnar på hjärtat.

Han tränade ju Malmö.....

Det som borde locka med Norrköping är ju att det är ett managerjobb, alltså man är sin egen sportchef, borde ju vara ganska skönt. Iof mer tidskrävande.
Citera
2016-05-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Han tränade ju Malmö.....

Det som borde locka med Norrköping är ju att det är ett managerjobb, alltså man är sin egen sportchef, borde ju vara ganska skönt. Iof mer tidskrävande.
Visst fan! Hur fasen kunde jag missa det? Fast känns ändå som att han har lite för stort AIK-hjärta för att tacka ja till något annat lag i dagsläget. Dessutom har han ju gjort praktfiasko i Norge så det är ju frågan om någon klubb vill sajna honom.
Citera
2016-05-11, 18:12
Medlem
Shanklygatess avatar
Tror Jens G kan vara ett bra alternativ för Norrköping. Visst kanske han inte har så stora meriter men det behöver inte enbart vara dåligt, och bara för att Halmstad spelade på ett visst sätt med honom behöver ju inte det betyda att alla hans lag spelar så, tränare kan ju också utvecklas och utveckla sitt tankesätt om hur den vill spela fotboll. Janne har ju inte alltid spelat som Norrköping gör nu utan i början var det mycket kriga och mindre skönspel. Det tar ju några år och framförallt rätt spelare för att spela på ett visst sätt. Tror inte Jens kommer gå in och ställa om spelet helt, tror nog Norrköping gjort ett grundligt jobb och checkat av hur kandidaterna vill ta klubben framåt och hur deras spelidé är. Hade Jens sagt att han gärna vill spela som Falkenberg tex så hade han nog inte blivit anställd. Ge honom tid så blir det nog bra.
Citera
2016-05-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Vore ju fantastisk roligt om nu Ahlerup också försvinner från AIK.
Jag hoppas också att ni gör er av med kompetenta människor och fortsätter låta pajasen Segui styra och ställa.
Citera
2016-05-11, 23:34
Medlem
Enligt FotbollDirekt får Alm sparken och blir ersatt av Norling.

Jag har svårt att se hur detta kommer att hjälpa AIK, men kul med lite dramatik för oss utomstående i alla fall.
Citera
2016-05-12, 00:01
Medlem
Här händer det grejer. Skulle inte Alm kickas först efter säsongen om AIK inte tog guld? AIK väljer alltså att sparka Alm redan efter 8 matcher? Måste ju vara nåt slags rekord i negativ bemärkelse.
Citera
2016-05-12, 00:03
Bannlyst
Citat:
Här händer det grejer. Skulle inte Alm kickas först efter säsongen om AIK inte tog guld? AIK väljer alltså att sparka Alm redan efter 8 matcher? Måste ju vara nåt slags rekord i negativ bemärkelse.

Tycker att det var längesedan det var lite kaos i AIK. Så det känns lite som man själv skapar kaoset själva just nu.
Citera
2016-05-12, 00:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Enligt FotbollDirekt får Alm sparken och blir ersatt av Norling.

Jag har svårt att se hur detta kommer att hjälpa AIK, men kul med lite dramatik för oss utomstående i alla fall.
FotbollDirekt ska man ta med en stor nypa salt men stämmer detta är timingen underbar.. Kunde man inte väntat tills uppehållet eller efter säsongen eller anlitat en annan tränare..? Att Norling totalfloppa i Brann och gjort sig ovän med styrelsen i både AIK och Malmö tidigare är nånting vi kan sopa under mattan och se som nån bagatell då han är tillbaka. Yippie..!
Citera
2016-05-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
FotbollDirekt ska man ta med en stor nypa salt men stämmer detta är timingen underbar.. Kunde man inte väntat tills uppehållet eller efter säsongen eller anlitat en annan tränare..? Att Norling totalfloppa i Brann och gjort sig ovän med styrelsen i både AIK och Malmö tidigare är nånting vi kan sopa under mattan och se som nån bagatell då han är tillbaka. Yippie..!
Det har kommit upp på Sportbladet nu också så uppgifterna verkar stämma trots allt. Jag är lite chockad trots att jag är så anti-AIK man kan bli. Men som du säger det kan vara ett smart drag i sig att göra det här bytet så pass tidigt istället för att vänta tills det redan är för sent. Men hur bra är Norling egentligen? Nog för att han brinner för AIK men hans tränarkarriär har ju som bekant inte varit spikrak sedan han senast lämnade Gnaget. Så det här kan sluta hur som helst. Fast Norling har väl likt Alm aldrig vunnit något eller har jag fel? Hur som helst så lär ju detta förklara varför Norling tackade nej till Peking nyligen.
Senast redigerad av Azdz 2016-05-12 kl. 00:15.
Citera
2016-05-12, 00:16
Medlem
tjenaretjenares avatar
AIK är inte dumma, de vet att Alm inte hade sagt nej till att gå till Peking och han är en duktig tränare men samtidigt tycker dem att de kommit till världens ände. Naken-Janne säger upp sig och går vidare, AIK väntar in att Peking ska ha gjort klart med en ny tränare, sen kickar de Alm och Alm har ingen som helst chans att gå till Peking.

Jag har knäckt koden.
Citera
2016-05-12, 00:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Det har kommit upp på Sportbladet nu också så uppgifterna verkar stämma trots allt. Jag är lite chockad trots att jag är så anti-AIK man kan bli. Men som du säger det kan vara ett smart drag i sig att göra det här bytet så pass tidigt istället för att vänta tills det redan är för sent. Men hur bra är Norling egentligen? Nog för att han brinner för AIK men hans tränarkarriär har ju som bekant inte varit spikrak sedan han senast lämnade Gnaget. Så det här kan luta hur som helst. Fast Norling har väl likt Alm aldrig vunnit något eller har jag fel? Hur som helst så lär ju detta förklara varför Norling tackade nej till Peking nyligen.

Norling är älskad i AIK-kretsar och har vunnit SM-guld med Malmö FF.

Tycker detta är orättvist mot en tränare som har presterat så bra över tid. Avdic med sina jävla skor, Dickson Etuhu borta, Hoiveeld som inte är alls så bra som man har inbillat sig, Eero the Hero som ser usel ut, Nisse ett år äldre och tjockare... Jag vet inte. Truppen håller inte guldklass enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in