Citat:
Ursprungligen postat av
Molon.labe
gary johnson har jag svårt för...han är typ en spoiler som vill forstätta med den katastrofala liberalpolitiken som jag förstått det. han är en spoiler för trump då alltså, plockar bort typ 5-10% av potentiella trump röster.
Nu har jag tittat på intervjuer av den här Gary Johnson, och det förändrar bilden helt.
Vi kan glömma bort honom, han kommer att få nån sketen procent precis som i förra valet. Mannen framstår som tokigare än både Sanders och Kasich.
Jag drog fram hans namn eftersom det var spelteoretiskt intressant, eftersom han representerade ett Third Party som hade tillgång till alla 50 staterna. Borde egentligen ha varit högintressant för etablissemanget att lägga sin tyngd bakom. Men när man har lyssnat på honom förstår man varför de inte gör det. Och vi har ju inte hört ett knyst om honom, eller hur?
Och eftersom NeverTrump-gänget är värdekonservativa och Gary Johnson tillhör tokvänstern med drogliberalism, fri abort och gay marriage, så är risken minimal att han tar röster från Trump.
Citat:
förstår inte hur han är favoriten i libertarian party, finns en hel del vettiga andra kandidater som faktiskt ÄR libertarianer och inte left wing liberaler.
En ideologiskt korrekt libertarian som öppnar gränserna på ännu mer vid gavel än vänsterliberalerna.
Nej tack!