Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-19, 18:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
1. Punkt utan betydelse iom att deras val är avgjort sedan länge.
2. Sant, det lär smälla ordentligt när Dem:s val är över, lika bra att samla lite myspoäng nu när Clittan är upptagen att försöka planka Sanders.

Ursäkta mig, men hur hänger din tankar ihop egentligen?

Varför skulle, som du säger, Hillary vara upptagen med att planka Sanders, om nu deras val är avgjort sedan länge?
2016-05-19, 18:21
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ursäkta mig, men hur hänger din tankar ihop egentligen?

Varför skulle, som du säger, Hillary vara upptagen med att planka Sanders, om nu deras val är avgjort sedan länge?

Givetvis för att Sanders har många väljare som vill ge en känga mot etablissemanget, det är Trump medan Clittan är definitionen av en köpt etablissemangspolitiker.

Det är ju just dessa Trump siktar på just nu.
2016-05-19, 19:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Givetvis för att Sanders har många väljare som vill ge en känga mot etablissemanget, det är Trump medan Clittan är definitionen av en köpt etablissemangspolitiker.

Det är ju just dessa Trump siktar på just nu.

Trump siktar åt precis alla håll samtidigt. Men det är fortfarande oklart varför du tänker dig att Fru Clinton skulle hålla på att planka Sanders nu men inte sen, om det inte skulle ha något att göra med att hon nu befinner sig i ett primärvalsrace emot Sanders.
2016-05-19, 20:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Trump siktar åt precis alla håll samtidigt. Men det är fortfarande oklart varför du tänker dig att Fru Clinton skulle hålla på att planka Sanders nu men inte sen, om det inte skulle ha något att göra med att hon nu befinner sig i ett primärvalsrace emot Sanders.

Clinton är ju givetvis rädd för att Sanders antietablissmangväljare ska stödja Trump eller stanna hemma, trots att hennes seger mot honom är klar. Och med rätt, knappast en majoritet men många som röstat på Sanders väljer Trump före Clinton.

Dessa väljare vill Cliton givetvis ha mot Trump, därför har hon hycklande snott några grejer av Sanders. Clinton är den värsta formen av populist och säger sig ha vilka åsikter som helst för ett par röster, det håller Sanders på all avslöja nu.
2016-05-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Är inte lika påläst som er andra i den här tråden, men jag vågar mig ändå på att fråga:

Hur viktigt är det för Trump att inte attackera Hillary allt för mycket innan det är helt säkert att det är hon som blir Demokraternas kandidat i valet?

Han har väl sagt att han föredrar Hillary framför Sanders som motståndare, då borde väl han, och dom medier som stödjer honom, väl ta det easy med Hillary tills vidare så att inte Bernie plötsligt får momentum att slinka förbi Hillary som demokraternas presidentkandidat – för att senare när Hillary sitter säkert i båten som motståndare – verkligen ta fram det tunga artilleriet?

Eller är det i princip säkert att det blir Hillary som demokraterna väljer?

Eller hur tänker ni andra?

Jag tänker som så att Mr. Trump gör rätt som han gör det nu.
Lite lagom sådär.

- Sanders har sagt att han kommer köra ända in i kaklet tills konventet och även vidare under konventet(och även efter konventet säkert, minns inte 100% ), ifall han får ett allt för bra momentum så kan det bli farligt.
Det vore inte bra för Trump ifall Sanders blir motståndare.

- Samtidigt vill Trump vinna över så många Sanders supportrar som möjligt i slutändan, för det kan bli avgörande då D. verkar så splittrade.

- Hillary blir en lättare motståndare sen ifall hon visar sig svag nu, men hon får ju inte förlora.

- Allt som händer nu verkar spela Trump rakt i nävarna, så det är bra att ta det lugnt och låta skeendet ha sin gång, inte riskera att flytta fokuset från något som ändå redan är positivt och vinnande. Nice & easy.

- Fokusera på att ena det egna partiet nu, låt Sanders ta hand om Crooked Hillary.

- Bäst att spara de stora bomberna till närmare valdagen, man börjar bygga upp nu lite smått, "crooked" osv, sen lite 'Bill is a rapist', sen kommer det trappa upp fram tills att e-mailsen börjar rotas igenom med crescendot någonstans nära valdagen------->
Mr. Trump: 73% Crooked Hillary: 27%
Senast redigerad av Radiopsykologen 2016-05-19 kl. 20:28.
2016-05-19, 20:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Clinton är ju givetvis rädd för att Sanders antietablissmangväljare ska stödja Trump eller stanna hemma, trots att hennes seger mot honom är klar. Och med rätt, knappast en majoritet men många som röstat på Sanders väljer Trump före Clinton.

Dessa väljare vill Cliton givetvis ha mot Trump, därför har hon hycklande snott några grejer av Sanders. Clinton är den värsta formen av populist och säger sig ha vilka åsikter som helst för ett par röster, det håller Sanders på all avslöja nu.

Du har fortfarande inte förmått svara på min fråga. Mitt första intryck var att din tankegång var oklar, och det var den tydligen alltså...

Iallafall. Fru Clinton själv tycker uppenbarligen att primärvalet inte är klart. Hon vet att hon även måste vinna the popular vote emot Sanders, annars blir det krig ā la 1968 på partikonventet. Jag sätter iofs mina pengar på att hon kommer att fixa det här. Men hon vet att hon inte kan sluta att kampanja förrän det är i hamn.

Oftast beskrivs ju det här som ett problem för Hillary, att hon måste driva långt åt vänster för att slåss med Sanders. Och att hon kommer att dras emot mitten igen när detta är klart. Det hela illustreras t.ex. av hur hon förlorar kolarbetarröster när hon fjäskar med Social Justice Warriors.
2016-05-19, 20:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
- Hillary blir en lättare motståndare sen ifall hon visar sig svag nu

Japp, där har vi ytterligare en anledning till att hon kämpar för fullt i primärvalet. Bortsett från att vinna, och att vinna the popular vote, så vill hon göra det övertygande för att visa styrka. Bara vid en övertygande seger för Hillary i the popular vote finns det någon minsta chans att ena partiet. Just nu är de mycket mer splittrade än republikanerna.

Olika polls visar att hon just nu är svagare än någonsin. Hon har en lång väg upp.
2016-05-19, 20:40
Medlem
Det känns som att Trump håller tillbaka det mesta för tillfället- finns stor risk att gå på knock för tidigt. Den riktigt stora näven kommer vara Clinton Foundation, såvida han inte har några hemligheter i sin katalog.
2016-05-19, 20:42
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Du har fortfarande inte förmått svara på min fråga. Mitt första intryck var att din tankegång var oklar, och det var den tydligen alltså...

Iallafall. Fru Clinton själv tycker uppenbarligen att primärvalet inte är klart. Hon vet att hon även måste vinna the popular vote emot Sanders, annars blir det krig ā la 1968 på partikonventet. Jag sätter iofs mina pengar på att hon kommer att fixa det här. Men hon vet att hon inte kan sluta att kampanja förrän det är i hamn.

Oftast beskrivs ju det här som ett problem för Hillary, att hon måste driva långt åt vänster för att slåss med Sanders. Och att hon kommer att dras emot mitten igen när detta är klart. Det hela illustreras t.ex. av hur hon förlorar kolarbetarröster när hon fjäskar med Social Justice Warriors.

Alltså Dem:s primärval är ju avgjort, men vart Sanders röster ska hamna (eller inte hamna) i presidentvalet är långt ifrån avgjort. Om dessa slåss både Hilary och Trump.
2016-05-19, 20:44
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:

Du har ju nu fått svaret ett gäng gånger, det är inte svårt att förstå. Om du sen inte håller med om analysen är en annan femma.
2016-05-19, 20:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Du har ju nu fått svaret ett gäng gånger

Nope. Kanske har ingen av er förstått frågan?

Citat:
Alltså Dem:s primärval är ju avgjort, men vart Sanders röster ska hamna (eller inte hamna) i presidentvalet är långt ifrån avgjort. Om dessa slåss både Hilary och Trump.

Hillary skulle hellre röra sig emot mitten. Men hon är alltså tvungen att kämpa på i primärvalet emot Sanders. Inte minst för att ha en chans att kunna ena partiet, vilket ser mörkt ut just nu. Först när allt detta är klart kan hon börja gå emot mitten, vilket givetvis grämer henne enormt.

Men diskussionen handlade ju ursprungligen om Trump och hans prioriteringar. Om han och Putin sitter på dessa 20 000 email så håller de också Hillarys öde i sina händer, och bestämmer om hon ska få vinna primärvalsracet eller inte. De flesta verkar eniga om att Trump föredrar att möta Hillary och därför håller inne på detta.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-05-19 kl. 21:00.
2016-05-19, 20:59
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Nope. Kanske har ingen av er förstått frågan?

Om valet är avgjort, varför skulle hon inte planka Sanders nu? Vad menar du gör det självklart att hon skulle vänta med det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in