Citat:
Ursprungligen postat av
Peppe-Luns
Är inte lika påläst som er andra i den här tråden, men jag vågar mig ändå på att fråga:
Hur viktigt är det för Trump att inte attackera Hillary allt för mycket innan det är helt säkert att det är hon som blir Demokraternas kandidat i valet?
Han har väl sagt att han föredrar Hillary framför Sanders som motståndare, då borde väl han, och dom medier som stödjer honom, väl ta det easy med Hillary tills vidare så att inte Bernie plötsligt får momentum att slinka förbi Hillary som demokraternas presidentkandidat för att senare när Hillary sitter säkert i båten som motståndare verkligen ta fram det tunga artilleriet?
Eller är det i princip säkert att det blir Hillary som demokraterna väljer?
Eller hur tänker ni andra?
Jag tänker som så att Mr. Trump gör rätt som han gör det nu.
Lite lagom sådär.
- Sanders har sagt att han kommer köra ända in i kaklet tills konventet och även vidare under konventet(och även efter konventet säkert, minns inte 100%

), ifall han får ett allt för bra momentum så kan det bli farligt.
Det vore inte bra för Trump ifall Sanders blir motståndare.
- Samtidigt vill Trump vinna över så många Sanders supportrar som möjligt i slutändan, för det kan bli avgörande då D. verkar så splittrade.
- Hillary blir en lättare motståndare sen ifall hon visar sig svag nu, men hon får ju inte förlora.
- Allt som händer nu verkar spela Trump rakt i nävarna, så det är bra att ta det lugnt och låta skeendet ha sin gång, inte riskera att flytta fokuset från något som ändå redan är positivt och vinnande. Nice & easy.
- Fokusera på att ena det egna partiet nu, låt Sanders ta hand om Crooked Hillary.
- Bäst att spara de stora bomberna till närmare valdagen, man börjar bygga upp nu lite smått, "crooked" osv, sen lite 'Bill is a rapist', sen kommer det trappa upp fram tills att e-mailsen börjar rotas igenom med crescendot någonstans nära valdagen------->
Mr. Trump: 73% Crooked Hillary: 27%