Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-19, 21:57
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag har redan avhandlat Libertarian Party tidigare i tråden:

Inget för mig. Då tar jag Jobbik varje dag i veckan.

PS. CJ = Counterjihad
Kan hålla med om att Gary Johnsson är ute och cyklar, om än bara lite lätt, när det kommer till invandring och utrikespolitik. Men baserat utifrån det fåtal intervjuer och debatter med honom som jag har sett så verkar han vara vettig och jag och han verkar hålla med varandra om det mesta. Tvivlar på att han skulle låta sig säljas till globalisterna då libertarianer i regel är ideologiskt drivna, och tvivlar ännu mer på att globalisterna skulle vända sig till en så pass extrem politiker som står så långt ifrån dem.
2016-05-19, 22:05
Medlem
Menveds avatar
Lyssna på det här när Ann Coulter intervjuas av en BBC cuck. Tänk om någon sverigedemokrat hade vågat säga liknande saker. Och tänk också på att hon tillhörde etablissemanget för 5-10 år sedan. Det är som om en moderat Reinfeldt-dyrkare från 2010 idag hade sagt att Sverige inte behöver några muslimer och aldrig har gjort.

USA var senare i startgroparna än vad vi var men nu är vi distanserade med flera meter.

https://www.youtube.com/watch?v=obXQ0IzIjs8
2016-05-19, 22:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Det ska väl rimligtvis läsas som när Demokraternas nominering är officiell, och Trump och Clinton möts i huvudmatchen.

Republikanernas nominering är inte heller officiell, ändå har Trump helt lagt om linje och man hör inte ett ord om Cruz eller Kasich längre (Sanders är dock i TV mest hela tiden). Och om han attackerar någon så är det Hillary (som tydligen är upptagen med något).

Så vad är det egentligen Hillary är upptagen med? Någonting måste det ju vara.
2016-05-19, 22:14
Medlem
Prodelins avatar
Tänk vad härligt om vi fick se Åkesson och Trump skaka hand när han är på besök i Sverige sen.
2016-05-19, 22:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Kan hålla med om att Gary Johnsson är ute och cyklar, om än bara lite lätt, när det kommer till invandring och utrikespolitik. Men baserat utifrån det fåtal intervjuer och debatter med honom som jag har sett så verkar han vara vettig och jag och han verkar hålla med varandra om det mesta. Tvivlar på att han skulle låta sig säljas till globalisterna då libertarianer i regel är ideologiskt drivna, och tvivlar ännu mer på att globalisterna skulle vända sig till en så pass extrem politiker som står så långt ifrån dem.

"om än bara lite lätt"

Det här bevisar det jag alltid har sagt. Libertarianer är inte "ideologiskt drivna" utan en samlingsplats för ideologiskt förvirrade människor som söker sig till till denna tulipanaros till hopkok, som man tydligen kan uttolka lite hur man vill, och som mest verkar gå ut på att både försöka behålla kakan och äta upp den.

Gary Johnson är, som jag visat, i alla väsentliga avseenden redan en globalist. Och eftersom han även saknar ideologisk ryggrad så skulle han snabbt bli etablissemangets man (de kan sin sak i DC).

Det är lätt att se hur det skulle gå. Libertarianer har ingen aning om hur de ska sköta utrikespolitiken. Så han kommer att gå in i detta med valhänthet. ISIS lämnas ifred, och får växa till som en bakteriehärd och sen smäller det till.

Vi kommer ju ihåg hur George W Bush gick till val som en form av isolationist (jämfört med Bill Clinton). Så när det smällde till med 9/11 så hade han ingen egen idé eller linje om utrikespolitik, utan hamnade helt i händerna på "rådgivarna". Samma sak skulle hända med Gary Johnson, eftersom han inte heller har någon linje eller idé.
2016-05-19, 22:52
Bannlyst
Det största skillnaden mellan D:s och R:s "presumtive nominees", är att det var Trump som satte agendan i R fallet, men i D fallet var det faktiskt Sanders.

R:
Muren, muslimer, anti-etablissemanget, militären, sänka skatten, bomba ISIS, avrätta Bush och Clintons klaner, avrätta media, anti-Nafta, you name it.
Allting kom från och/eller ägdes av Trump.

D:
Bögar (Clittan ändrade sig), anti-Nafta (Clittan ändra sig), anti-Wallstreet (Clittan ? ), minimilön (Sanders), krigshetsande hora (Clittan ägde frågan), Irak (Hillary? )

Därför kunde Trump attackera Cruz/Kasich/Rubio/Jeb!, hur fan han ville, medan Clittan fortfarande sitter tyst och "can't close the deal" samt spelar Bill-Clittan-kortet

__________________________________________________ _____
Vanderbilt Poll: Trump leads Clinton in Tennessee by nine points/
Tennessee
Trump 44%
Clittan 35%

Citat:
The poll went into the field between April 25 and May 11, allowing the researchers to tease out pre- and post-Indiana voter leanings. Pollsters surveyed 1,001 registered voters using both landline and cellphones with a margin of error of plus or minus 4.2 percent.
Konstig och väldig lång mätperiod dock.

2008:
Obama 42% vs 57%
2012:
Obama 39% vs 59%
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-19 kl. 22:54.
2016-05-19, 23:19
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Citat:
Sedan tror jag ingen sitter på dessa mail. I alla fall igen motståndare till hen.

Fy, för fult språk.

Att Trump använder sina barn som pussmunnar när han står och talar får man väl ta som en del i paketet, men att som Sanders faktiskt använda barn som frontfigurer t.ex. under talet i Kalifornien nu i tisdags är bara vidrigt.
Stackars pojke, han står och lär sig att siktar man högt är man en dålig människa.
2016-05-19, 23:52
Bannlyst
Enligt 538 ökade Trump i och med terrordåden i Paris. Det var alltså en statistiskt säkerställd ökning.

Och vad händer, om det eventuellt blir ett terrordåd idag (det egyptiska planet). Även om det orsaken är något annat, blir folk påminnd om terroristerna.

Clittan faller då som en sten, eftersom
a) hon är ytterst ansvarig för skiten
b) är emot waterboarding
2016-05-19, 23:54
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Trump Live nu kl. 00:30
http://rsbn.tv/live-stream-donald-trump-chris-christie-hold-nj-fundraiser/
2016-05-19, 23:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Lyssna på det här när Ann Coulter intervjuas av en BBC cuck. Tänk om någon sverigedemokrat hade vågat säga liknande saker. Och tänk också på att hon tillhörde etablissemanget för 5-10 år sedan. Det är som om en moderat Reinfeldt-dyrkare från 2010 idag hade sagt att Sverige inte behöver några muslimer och aldrig har gjort.

USA var senare i startgroparna än vad vi var men nu är vi distanserade med flera meter.

https://www.youtube.com/watch?v=obXQ0IzIjs8

Ann Coulter är helt underbar som alltid. Det är en fröjd att lyssna på henne. Det finns så många godbitar i den här intervjun, men jag tänkte ta fasta på just en. När Reagan och hans amnesty kommer upp, "Sure reflects on his legacy" säger hon bitskt.

Trump jämförs ofta med Reagan, och Trump slickar i sig av detta för det ger honom popularitet och röster. Men verkligheten är en annan. Ni kommer väl ihåg att Trumps första politiska utspel var att 1987 sätta in den här annonsen: http://cdn.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2016/03/01/trump-used-anti-obama-riffs-against-reagan-first/jcr:content/body/inlineimage.img.800.jpg/48560291.cached.jpg

Vem var president då? Just det, Ronald Reagan. Det var alltså Reagans utrikespolitik som Trump kritiserade som för mesig och svag. Mer om detta här: When Donald Trump Hated Ronald Reagan. Och Trump har hållit fast vid precis samma linje sen dess.

Många tänker sig nog Trump som en ny variant av The Reagan Revolution, men tänk om. Det här är någonting mycket mer djupgripande. Och som sagt, det hela är mycket genomtänkt, och sen mycket länge. Och med tanke på vilken skräck Reagan satte i alla socialliberaler m.m., så borde de få ren panik nu.

PS. Ann Coulter har aldrig varit en del av etablissemanget, utan alltid en outsider. Jag vet inte var du fått det ifrån. Men visst, hon är ju inte heller alls utfryst som hon skulle ha blivit i t.ex. Sverige. Hon har f.ö. låtit likadant i minst ett decennium, även om hon gått på tomgång länge innan hon hittade Trump.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-05-20 kl. 00:03.
2016-05-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Enligt 538 ökade Trump i och med terrordåden i Paris. Det var alltså en statistiskt säkerställd ökning.

Och vad händer, om det eventuellt blir ett terrordåd idag (det egyptiska planet). Även om det orsaken är något annat, blir folk påminnd om terroristerna.

Jag tror att ett plan som störtar inte har i närheten av samma effekt som en paris-liknande attack, eftersom det kommer inte vara helt klart exakt vad som hände, och man har inga visuella bilder att ankra till.
2016-05-20, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Jag tror att ett plan som störtar inte har i närheten av samma effekt som en paris-liknande attack, eftersom det kommer inte vara helt klart exakt vad som hände, och man har inga visuella bilder att ankra till.
Det stämmer, men det är ett bra tillfälle att slå Clittan på käften.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/733242745385537536
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 12h12 hours ago
Looks like yet another terrorist attack. Airplane departed from Paris. When will we get tough, smart and vigilant? Great hate and sickness!
Notera, att han tar upp, att planet avgick just från Paris. Trigger

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in